Medve. - Jajj neked ha felhergeled! -
Szöveges ítélet
2012 októberében érkezett Németországból. Ahogy felkerült a hasznaltauto-ra még aznap megnéztem, lefoglalóztam. Rozsda sehol, gyári üvegek, gyári dísztárcsák, gyönyörű, nem kopott belső tér. Körben parkolási sérülések mind a 4 sarkán, de pont ez tetszett meg, így tűnt őszintének az összkép.
Classic változat, emiatt hiányolom körben a dísz krómcsíkot és a króm kilincseket, de annyi baj legyen. A színe sötétszürke, nem hivalkodó fekete, pont eltalált.
Felszereltség: (természetesen) automata, parkradar, manuális klíma, navis cd-s rádió, ülésfűtés, tempomat, ESP, gyári hátsó roló, napfénytető. Egyedül a digit klímát hiányolom belőle.
Még a rendszám előtt kapott egy bontott gyári levehető vonóhorgot, aztán átesett egy futőmű felújításon, motor, váltó, fék olaj, szűrők, vezérmű lánc és görgők cseréjén. A légszűrőn kívül semmit nem kellett volna cserélni, de melyik a jobb? Letudni ezeket pl 200ezer ft-ból vagy lerohadni az út szélén egy eltömődött gázolajszűrő, vagy szakadt vezérműlánc miatt?
A német forgalmijából kiderült, hogy átesett egy kis beavatkozáson majdnem új korában: kapott egy Carlsson félgyári-motortuningot, amiért 205 lóerős lett. A gyári 170 paci sem kevés, de így még meggyőzőbb. A fogyasztásán ez meglátszik, kb egy-másfél literrel magasabb. Az 5 sebességes tiptronic gyönyörűen dolgozik a 5 henger mögött. Nem az a boyracer fajta; lámpánál simán legyorsulnak a rizsrakéták. Az erejét főleg előzéseknél használod ki, amúgy csak a krúzolásra késztet :)
Méretére mit írhatnék? Hatalmas, lehajtott ülésekkel meg egy egész univerzum. Beültetsz 3 embert, hátra a csomagjukat aztán hajrá neki, ki a világból!
Kényelmére mit írhatnék? Mercedes....Mintha a nappalidba ülnél ami tele van zsúfolva extrával. Bal lábadat akkor használod, mikor megérkeztél valahová és betaposod a rögzítőféket.
Aki a kevés extra-kevés hiba vonalon gondolkodik az felejtse el a márkát! Vegyen trabantot vagy zsigulit. Azért vegyél Mercedest amire való: kényelem miatt. Egy átlagosan karbantartott autónak 350ezer km-rel a háta mögött is működő extrákkal és tökéletes motorral kell rendelkeznie.
Bár ez az autó még csak pár hónapja van nálunk, több W210-est követett/ mellé érkezett. A hiedelmek ellenére remek autók! A rozsdásodás az egyetlen rossz tulajdonságuk, semmi más. Egy a lényeg: törődni kell velük, ne halogasd a szervizeket, ne tankolj pancsolt gázolajat és a világból kimegy.
Eladás jó pár évig fel sem merülhet. Néhány éven belül ha megunom a tökéletességét és minden összejön, érkezhet mellé egy Focus ST. 5 henger, turbó... pont mint ez, csak egyel odébb kell állni a kútoszlopnál :P
Hibalista
- 1-es henger injektorának háza repedt meg. - Vétel után az első héten: szűrők, motor, váltó és fék olaj, vezérmű lánc és görgők cseréje. biztos ami tuti :) Fűtőműve el volt hanyagolva, az is felújításra szorult.
Ide hordtam szervizbe
Guba Lászlóék, Fót
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Lavina, Vác; Gumicentum, Göd
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 181000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | - | Következő autója? | Focus ST |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
