Ma ésszerűbb választás nem létezik!
Szöveges ítélet
Az autót 2 héttel ezelőtt hoztam Németországból. Fanatikus rajongója vagyok a márkának, így előtte hónapokon át csak nézegettem a típust, minden nap megnéztem az összes (!) szóba jöhető hirdetést a mobile.de -n és az autoscout24.eu -n.
Tudtam, hogy mit akarok vásárolni, és azt is leírom, hogy miért.
Amit akartam: egy erős, kombi Mercedest, amiben sosem fogok sírni a kis hely miatt, ami automata, kényelmes, és a világon fellelhető legtöbb extrával fel van szerelve. Ez jelenleg annyit jelent, hogy ez az autó új korában több, mint 18 millió forintnak megfelelő német pénz volt. Most, közel 11 évesen ennek pontosan 10%-ért sikerült megvenni, és az autóban minden funkció tökéletesen (!) működik, akár csak új korában. És akkor most jutunk el a "miért?"-hez. Ennyi pénzért, semmilyen más autó nem kapható (ill. bocs, 5-ös BMW szintnén, szóval aki BMW-s, az is tud választani).
Szóval: 1,8 millió forintért vásároltam egy autót, amit mindenki 5 évesnek néz, a menet komfortja megver bármilyen új kommersz autót (pl szalon Focust, vagy új Golfot, stb.), és a 200 LE-s (197) motorja a 470 Nm nyomatékkal konkrétan szédülést tud okozni.
Innentől nem értem a 3 millióért Suzukit vásárló embereket... A fenntartási költsége pedig OLCSÓBB, mint egy hétköznapi autóé, konkrét példa: a 2004-es évjáratú Fiat Puntom (előző autó) ugye elég hétköznapi? Na abba drágább volt az olaj, olajszűrő és egyéb szűrők, mint ebbe, drágább tovább a fékbetét, stb. is. A fő alkatrészek ugyan valóban horror áron vannak a Mercihez (turbó, porlasztó, stb.), viszont ez minden modern turbo-dízellel ugyanígy van, nem Merci sajátosság.
Az autóról még pár szót: bárki beül, a szája tátva marad, hogy 2000-ben egy Merci már ilyeneket (Xenon, Automata, 2 zónás digit klíma, nagy navi (TV előkészítéssel), 6 lemezes CD tár, Bose hangrendszer, hűthető és fűthető első ülések, teljes bőr belső (és nincs szétrepedezve), napfény tető, persze full elektromos ablak+tükör, fél elektromos ülésállítás, multi kormány, tempomat, fényszóró mosó, ESP (menetstabilizátor), 6 légzsák, hűtőrekeszként is szolgáló könyöklő, gyári beépített Merci telefon, parkradar elöl+hátul, kiegészítő fűtés (akármilyen hideg motornál 1-2 perc múlva meleg levegőt fúj), programozható álló fűtés, fényre sötétedő külső-belső visszapillantó tükrök, infra kulcs ami egyben távirányító is, így autón kívülről le-fel lehet húzni az összes ablakot, szervómotorral záródó csomagtér ajtó, a csomagtér ajtó felnyitására automatikusan elhúzódó csomagtér roló, és még sok egyéb apróság, ami eszembe se jut, meg nem is számítana extrának, csupán tudja az autó. Ja, és szintszabályzós hátsó futómű.
Na ezeknek a kényelmi extráknak köszönhetően érzi úgy az ember, mintha tényleg egy nagyon nagyon sok milliós autóban ülne, és így jogos az elvárás, hogy az autóban semmi se zörögjön, akár van kátyu akár nincs, egyetlen műanyagnak se legyen hangja, és persze a futómű se csattogjon, ne kopogjon, ne üssön fel, ám legyen kényelmes, de mégse "libegjen" az autó. És ezeknek az elvárásoknak az autó tökéletesen megfelel.
Hogy mennyire jó autók voltak ezek, azt az bizonyítja a legjobban, hogy miután minden ismerős be akart ülni, vagy menni egy kört, nagyon sok megállapította, hogy segíthetnék nekik is valami ilyesmihez hozzájutni.
Ha bárki vásárláson töri a fejét, azért legyen óvatos, és gondolja át alaposan! Mert!
Ezekből a típusokból rengeteg volt taxi, vagy egyéb olyan céges autó, amiben horror mennyiségű (akár 800 ezer -től több) km van. Én csak Németországban mernék ilyet vásárolni, vagy márkakereskedésből (beszámított autó), vagy igazi német (nem török) magánszemélytől, lehetőleg szerviz könyvvel. Szerintem érdemes a konkrét típus minden csínnyát-bínnyát megismerni a vásárlás előtt, hogy az ember meg tudja különböztetni kint a jót a rossztól. Rengeteg a rozsdásodásra hajlamos darab ezekből, azokat is jól meg kell nézni (ajtók alja, kerékjárati ívek, stb.). Miután az autó megvan, a későbbi drága bajok megelőzése érdekében egy kb. 200 ezer Ft-os szerviz számlát azonnal be kell iktatni, spórolni nem szabad! Ezek a következők, nagy vonalakban: minden folyadék cseréje (motorolaj, váltó olaj, fagyálló hűtővíz, szervo olaj, szintszabályzó olajat megnézni, difi olajat megnézni, fékolajat megnézni (inkább cserélni)), majd persze az összes hozzá tartozó szűrők cseréje (Mann Filter vagy Mahle a gyári), generátor felújítás, generátor hosszbordás szíj + feszítők + görgők cseréje, vízpumpa csere, légtömegmérő + turbo csövek megtisztítása, stb.
Az én véleményem, hogy ha ezek a többé-kevésbé kopó alkatrészek le vannak cserélve, akkor legalább tudjuk, hogy melyikhez mikor kell hozzányúlni.
Nagyon elégedett vagyok az autóval, és ha még pár komolyabb javításba bele is szalad az ember, még akkor sem lesz annyiban, mintha vettem volna egy alsó-középkategóriás autót, az értékvesztése pedig ennek már elhanyagolható, egy új alsó-közepesé pedig még sokat amortizálódna.
Nem bántam meg, ajánlom jó szívvel mindenkinek!
Hibalista
- termosztát - pipere tükör világítás - jobb oldali ülés szellőztetés egyik visszajelzője
Ide hordtam szervizbe
Sipos Sándor - Nyíregyháza, Úttörő u.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 2780003 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Punto | Következő autója? | S211 E320 CDI 4Matic (majd 2016-ban) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
