A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » E (1995-2002)

E E 320 CDI Avantgarde 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

Kapitány (egy álom véget ér...)

Szöveges ítélet

Néhány Ford után eldöntöttem, hogy minőségi, tartós, strapabíró autót szeretnék. Gyerekkori álmom volt a Merci, ezért inkább egy használt E mellett döntöttem,minthogy vegyek egy zsírúj Mondeót. Valószínűleg még így is sokkal jobban jártam vele, de - főleg az utóbbi időben - rengeteget költök rá. Próbálom definiálni, hogy miként használom, érdemes az előnyöket és a hátrányokat ennek tükrében vizsgálni.
Magamról: 2 méter magas vagyok és 150 kiló. Kevés autóban férek el, még kevesebb az,amelyik kifejezetten kényelmes. Az E ilyen. Sokat járok az országban és külföldön is. Ahol lehet (beleértve a főutakat is) 200 feletti tempót autózom. Volt, hogy Németországon belül két nap alatt lenyomtam 3500 km-t, szinte végig padlógázon. Nem halt meg, a legtöbb dízel feltehetően benyögte volna az unalmast. Dinamikusan vezetek, gyakran elcsábítanak egy kis országúti versenyzésre,általában nem maradok alul a nagyobb benzinesekkel szemben sem... Kivétel: sportautók.
Nos, ilyen igénybevétel mellett ennyi hiba jött elő,amit lentebb felsoroltam. Mindenki döntse el, hogy ez sok vagy kevés. Ami hihetetlen, az a fogyasztása. az elmúlt 10 ezer km-en átlagban 10,4-et evett. (amit nem padlón járok, azt Bp-i dugóban töltöm...)

tehát

előnyei:
kiváló úttartás nagy tempónál is (KONI gátló ajánlott!)
hatalmas beltér, nagyon nagy minőség- és komfortérzet
kényelmes, nem nyikorgó, elnyűhetetlen ülések
kiváló fogyasztás
nagy nyomaték
kis fordulókör
robosztus kasztni
tartós kezelőszervek
jó xenon
nagy oldalablakok
gyors váltás (aut.)
hátul is elférek benne
vibrációmentes dízelmotor

hátrányai:
gyenge, könnyen felmelegedő gyári fékek (néhány satu, aztán kampó)
egykaros ablaktörlő (felhőszakadásban filmszakadás)
megbízhatatlan elektronika (rohadt olaszok...)
költséges fenntartású dízelmotor (olajkályha aranyáron)
a komfortos áttételű kormány miatt nem túl sportos vezethetőség (Gumball-ra inkább Bimmer!)
alacsony, Bp-n minden mélygarázsban fennakadó karosszéria (gyári ültetés, nem plázaverda...)


Több évig dolgoztam tesztelőként és újságíróként egy autós szaklapnál, ezért úgy gondolom, hogy van összehasonlítási alapom. Summa summarum jó autó az E, kitűnő a 320-as CDI motor, de nem erre a célra. Kulcsszó: nagy benzines. Aki megbecsüli, higgadtan vezet, nem akar 160-nál többet autózni utazóban (250 a vége amúgy), annak akár örök darab is maradhat és megússza 7-8 literrel. Nagy strapánál viszont kell a folyamatos szerviz, az pedig a dízel esetében nem olcsó.

Szeretem az autómat, nagyon jól érzem magam benne, de eljárt felette az idő és a km. (Aki csajozni akar Mercivel, annak üzenem, hogy tévúton jár. Az elmúlt 16 év beidegződései és közhelyei miatt inkább tartanak az emberek a sötét Mercitől (meg a nagy darab fószertől) és maffiaautónak nézik. )
Szóval váltani kell, mert így már nem éri meg.
A márkában és a szervizekben történt csalódásom miatt átnyergelnék, de nem tudom, hogy mire. A mostani autók között egyre kevesebb a megbízható. Nem baj, próbálkozunk! :-)


A végére pedig egy kedves sztori, "Tájak, városok, emberek" alcímmel: kattant cimbikkel kiruccantunk Berlinbe (eisbein, glühwein, und vielen mehr), ahol is a szálloda előtt éjszaka - mint utólag kiderült - valami szakember beletolatott Kapitányba. Reggel ebből csak annyit láttam, hogy rendszámon figyel a horpi, de semmi több. Elindultunk haza, átszeltük DDR-t, majd a határ előtt érzem, hogy megy el az erő az autóból és kifúj valami a motor alól. Megálltunk, mondanom sem kell, hogy a félrészeg apparátus mindjárt kiszállt és lokalizálták a problémát...: szervizbe kell vinni! Brávó. Szerda este 19.30, Dippoldiswalden (kistelepülés a D-CZ határ mellett) Hol a pélóban lelünk itt most szervizt? Na, bumm. Németországban minden tanyán van Merci-szerviz. A falvakban meg még szalon is. Egy taxis felvezetett bennünket a helyi MB szervizig (pár km), ahol is szerda este lévén nem nagyon láttunk fényeket. Magyar módra nekiálltuk verni az ajtót, és sikeres volt a taktika: megjelent Hans, a biztonsági őr. Az "Auto ist kaputt." mondatomra eltűnt, majd két perc múlva kiszólt: felhívta a szalon tulajdonosát,aki 5 perc múlva itt lesz. Ott volt. Hetvenes éveit kétlábbal taposó, kopaszodó, joviális öregúr (Kahnt bácsi),akinek a kézfogásából sejtettem, hogy nem papírmunkát végzett eddigi élete során. Ezek után az itthoni szervizek hozzá(nem)állásán örlődött idegrendszerünk fel nem fogta a történteket: Öreg este megjelenik, kedvesen invitál, kinyitja a szervizt, beáll Kapitánnyal, felveszi a Kék köpenyt, felemeli az autót,alánéz, beleszagol a levegőbe, és közli, hogy elrepedt az intercooler, nagy ütés érhette az autó elejét. (lásd fent: szállodai kocc) Szuper. (legutóbb a Fordomnál 3 hétig vártam intercoolerre...) Közli, hogy most ugyan nincs raktáron, de azonnal megrendeli és reggel hatra (!) leszállítják neki. No comment. Jó,de addig mi mit csináljunk? Kahnt bácsi jobbra el. 5 perc múlva visszajött egy slusszkulccsal. Adott tökingyen egy új Mercit, szerzett nekünk szállást éjszakára, ahová elvezetett bennünket a saját kocsijával, megkérte a panzió tulaját, hogy főzzenek nekünk vacsorát, majd közölte, hogy reggel 8.45-re mehetünk az autóért. Ne menjünk oda hatra, mert 2 óra 45 perc a jav.,és inkább pihenjük ki magunkat. Danke schön. Este a biztonság kedvéért felkerestük a helyi lokált, ahol legurítottunk néhány grogot, és Ciprus cimborám alkoholtól sziporkázó szemei kinézték a pultoslányt, de ez a sztori szempontjából lényegtelen mellékszál, ezért itt abba is hagyom... Másnap reggel 8.45, szerviz. autó kész. Új alkatrészt megmutatták, régit becsomagolták, Kahnt bácsi reggel hattól ott volt persze. Majd a végén kiszámláztak egy olyan összeget, ami az itthoni javításnak maximum a fele. Kifizettem a számlát, többet adtam,mint ami járt... és készítettem egy fotót az öregúrral, majd eljöttünk. Köszi, Kahnt bácsi.

Összegezve a történteket: lehet így is márkaszervizt működtetni. Csak ész kell hozzá meg egy négykerekű szív. Ezt hiányolom itthon,tisztelet a kivételnek...

Hibalista

- porlasztócsúcs (130.000Ft)
- biztonsági öv mechanikája (64.000Ft)
- common rail befecskendező (250.000Ft)
- gázrudazat (160.000Ft)
- most várható az aut. váltó (500.000Ft)
-
- a műszerfal pixeljeinek 60%-a már nagyon rég kiégett, nem cseréltetetm,mert 220.000-t nem ér, ahogy a szellőzőrendszer is csapágyas, de 180.000-t az sem ér.
-
- Izzók, tömítések cseréje minden mennyiségben, most kezdett el rozsdásodni az egyik ajtó. stabilizátort, kerékcsapágyat, izzítógyertyát és szilentet nem egyszer cseréltek rajta.
- Az elektronikája pedig megbízhatatlanabb, mint a win95.

Ide hordtam szervizbe

Árendás, Solymár: csapnivaló a szakértelmük és a hozzáállásuk, alapvető dolgokon túl sokat nem konyítanak az autóhoz. Sokszor bénáztak, volt, hogy összekeverték másik autóval, de a csúcs a következő volt:egyszer úgy fújták le a csomagtartómat, hogy benne maradtak a porszemcsék, erre felháborodtam, mire a szalon tulajdonosa face to face közölte, hogy mit kell fennakadni ilyen apróságokon...? anyád. viszlát.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Kárpát u.: jobban értenek hozzá, de nehéz időpontot egyeztetni, mert rengeteg a csókos művész, énekes, mogul, híresség, smukkandor, akiknek mindig van beugrója a hátsó részbe. szóval, ha egyszer bejutsz,akkor általában megtalálják a hibát, meg is javítják, de: baromi drágák, minden min. 1 napig tart (de facto nincs 2-3 órás javítás), pedig gyakran órákig neki sem kezdenek, ha nincs meg a személyes kontakt, akihez rendszeresen viszed,akkor nem foglalkoznak veled, érdektelen és motiválatlan egyik-másik munkafelvevő. Ami még zavar, hogy csak gyári alkatrészt szerelnek be,mégha az drága és gyengébb minőségű is. Könyörögtem, hogy hozok ATE fékeket, tegyék bele, de nem. A brand nem engedi.
/Pilisi Független Autószerviz, Solymár: alapjavításokra (olaj, fékcsere, stb.) viszem ide az autót. Gyors, olcsó, szakszerű. Ajánlom./

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2001
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 33000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 170000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Mondeo 2.0 TDdi Következő autója? 45i-re végződő bajor, de már abban sincs hitem...
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz E 1995

További ítéletek (139 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)