Igazi megbízható utitárs/Imádom:)
Szöveges ítélet
2009 februárjában vettem Mönchengladbach, Németországban.
Mivel én kint élek, ezért megengedhettem magamnak egy igen hosszas keresést. Először egy 300d és egy td-t néztem. A dízelekkel németországban az a probléma, hogy az euró 2-es motorok miatt borzasztó sok adót (évi 600€-t) vetnek ki rájuk és mivel nálunk baleseti statisztika alapján szablyák meg a biztosítás összegét, ezért a taxisok baleseti kvótája miatt az is rohadt magas. A CDI-k szóba se jöhettek!!!!
A dízelek kiestek.
Néztem több 230-ast, de valahogy nem stimmelt az ár érték arány mivel ezekben sokszor még az ülésfűtés is kuriózumnak számított. Ami nagyon megtetszett az egy full rozsdamentes E280 volt, rengeteg extrával. na elvittem a TÜV-höz, hogy nézzék át, hát egy karosszériaelem sem volt gyárilag festve.
Úgy döntöttem benzinárak ide vagy oda, nézek egy E320-ast. Ráakadtam egy Sor 6 hengeres modellre, első tulajtól, mercedesnél vezetett szervízkönyvel és minden extrával a bőrön és a napfénytetőn kívül. Elmentem megnézni, kipróbáltam, megtetszett, másnap a TÜV megálapította, hogy semmi komolyabb balesete nem volt és fontos elemek nem rozsdásodtak. Elmentem a bankba, kivettem a pénz és kifizettem.
A 3199ccm3-is motor a W124-es 300E24 motorjának az alapjára készült és ezáltal már egy nagyon kifejlett technológiával rendelkezett új V6-os társaihoz képest. A W210 volt az utolsó E merci amiben sor 6 hengeres motor volt.
A motor szerintem az "arany középút" a W210 benzines motorpalettáján. Nagyon halk és nyugodt motor, fogyasztási egy ekkora kasztnihoz képest igen igen baráti, de ha odalépsz neki elszabadul a pokol és borzasztóan odabxsz. :)
Egy héttel a megvétel után 120000 forint értékben vettem: féktárcsa plusz betétek és fékcsövek, autómata váltó olaj és szűrő, motorolaj és szűrő, összes klíma szűrő plusz feltöltöttem a folyadékot, gyertyák.
Ez volt az egyetlen nagy kiadásom (remélem ez így is marad), de a kocsinak semmi műszaki baja nincsen.
A sor 6 hengeres motorok olcsóbban szervizelhetők mint a V6-ok. példa: sor 6 = 6 gyertya (1db. 1800Ft), V6= 12 gyertya (1db. 4000Ft)
ugyanez van ha elromolna vmi a gyujtásban vagy akár hengerfej stb... dehát nem romlik el, ez egy merci :D
Imádom és csak ajánlani tudom a benzines modelleket. Még szerintem Magyarországon is lehet találni többé kevésbé "valós kilóméterest" és olcsóbb javíttatni mint egy CDI-t.
Ja most szereltettem be a gázt. 10%-al több fogyasztás, kevesebb teljesítmény, de még egy dízelnél is olcsóbb fenntartás. (gázár, adókedvezmény). Ha száguldozni akarok akkor meg csak egy gombnyomás és benzinezünk :)
Hibalista
- Xenon vezérlő (csak az egyik oldal) 75e Ft :( de mondjuk gyári - - bal hátsó ablakemelő 7900Ft, én szereltem be - - Légtömegmérő 30e Ft volt az utángyártott, de az 10000km után be is szart, tehát vettem egy originált 70e Ft-ért. de én voltam a hülye, hogy utángyártottat vettem.
Ide hordtam szervizbe
Németországban minden szerelő jó, csak az a különbség, hogy kint nem javítanak hanem csak cserélnek. Ez jó sokba kerülhet, de a kocsi 100%, hogy működik utána! FÚJ MÁRKASZERVIZEK!!!!!!!!!!!!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 188000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | W210 E430 vagy W211 E500, de 2005-ös típus |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
