Gyönyörű, megbízható, de nagyon meg tud szivatni...
Szöveges ítélet
Mindenféle műszaki paraméterek sorolása, és a gép istenítése helyett álljon itt az én történetem... Sosem voltam rajongója a Mercedeseknek, őszintén bevallva talán taxin kívül nem is ültem benne, de a 124-es mindig nagyon tetszett. Nem beszélve a coupéról... Az én mercis történetem ott kezdődik, hogy eszemben sem volt autót venni... Szóval egy kávéház teraszán ültem, és begördült a tulaj egy elképesztően szép állapotban lévő kék metál coupéval... Megdícsértem neki, mire mondta, hogy próbáljam ki nyugodtan. Persze nem ellenkeztem... Hát az autó úgy szíven talált, ahogy kell... 245- ös felnikkel (hátul), fekete bőr belső, B oszlop nélkül, és ahogy a kezembe adta az automatika a biztonsági övet, az sokkolt rendesen. Szóval, amikor visszavittem, a tulaj mellékesen megjegyezte, hogy amúgy eladó, ha érdekel... Hát érdekelt... Abban a pillanatban végifuttattam az agyamon a lehetőségeket, hogy miként juthatok hozzá. A lényeg, hogy végül is megvettem, anélkül, hogy bármilyen háttérinformációval rendelkeztem volna a típusról. Aztán elkezdtem használni, és azt nyújtotta, amit amúgy vártam tőle: kényelmet, nyugodt tempót, megbízhatóságot, hangtalan suhanást. Ez így ment nagyon sokáig, és erősítette bennem azt a meggyőződést, hogy ez örökké megy, semmi nem romlik el rajta. Már vagy egy éve használtam, és a kötelező szervizeléseken kívül tényleg nem látott szerelőt, de egyszer csak lelassult, a középső két henger nem akart menni... A szerelő srác megnézte: nincs szikra. Először a gyújtótrafóra gyanakodott, majd bebizonyosodott, hogy igaza volt. Szóval a gyújtótrafó tönkrement, de egyúttal megölte a gyújtásvezérlő computert... Végigjártam vagy tíz autóvillamossági szakembert, minegyik azt mondta, hogy nem javítható, cserélni kell. Hát erre nem számítottam, arra meg főleg nem, hogy a Mercedes szervízben valami 570.000 forintos árajánlatot mondtak... Hát majdnem belehaltam. Aztán végighívtam az összes magyar Mercedes bontót, de ilyen típusú computert sehol nem találtam. Kerestem neten is, meg a német sógornőm révén Németországban is használtan, de semmi eredmény. Nagyon el voltam keseredve, mert hatalmasat csalódtam, hogy az eddigi gondtalan autókázásnak ekkora az ára... Aztán amikor már minden reményemet elvesztettem, véletlenül találtam egy törött coupét, ugyanilyen motorral. A tulajtól meg akartam venni a computert, de azt mondta, hogy anélkül semmit nem ér a motor, mit kezdene vele... (milyen igaza volt). Szóval meg kellett vennem azért a kis szar dobozkáért az egész komplett motort. A szerelő betette a computert a kocsimba, és ment. Hát itt tartok most... A kocsit amúgy tényleg imádom, egyszerűen leírhatatlan élmény vezetni. Értem én, hogy miért istenítik annyian annyira a Mercedeseket, de a bizalmam azért jócskán megrendült... Ha ez a computeres malőr nem lett volna, biztosan azt írom, hogy a világ legjobb, legszebb, legkényelmesebb, stb. autója, így viszont csak szeretném remélni, és nagyon bízom benne, hogy ez a computer már nem adja meg magát... Kár lenne, mert amúgy a motorja olyan, mit egy Doxa óra, az olajszint egy periódus alatt hajszálnyit sem csökkent. A műszakin és zöldkártya- vizsgálatokon állítgatás, szerelés nélkül ment át... Ilyenkor hajlamos vagyok azt gondolni, hogy mindenki hülye, aki nem ilyennel jár (olcsóbb, mint egy két éves Swift). Adja ég, hogy most már csak szép élményeim legyenek vele...
Hibalista
- A gyújtásvezérlő computeren kívül semmi, de az nagyon és fájdalmasan
Ide hordtam szervizbe
Egy rokon srác, nnagyon megbízható
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 260000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Escort | Következő autója? | Esetleg egy Renault 4-est második autónak... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
