Egy darabig nem szeretnék Mercedessel járni
Szöveges ítélet
Az általam használt W-210-es egy 1999-es E-240, négyéves korában került hozzám egy barátomtól törésmentes, megkímélt állapotban 105.000 km-rel. Én kb.50.000 km-t mentem az autóval két év alatt. Az autó motorja nagyon szépen jár, akár csak egy villanymotor, de zavaró, hogy gázelvételnél először
felpörög a motor. (Állítólag környezetvédelmi okok miatt szellőzteti az égésteret.) Fogyasztása autópályán jónak mondható, 9 liter körül van, de városban forgalomtól függően 13,5-16,5 liter között mozog. Nagyon kényelmes hosszú távon is, de parkolásnál nem lehet hátra kilátni, ezért utólag beszereltem a tolatóradart. Az ablaktörlő hibátlan lapáttal is homályosan töröl, valószínűleg az egykaros konstrukció hibája miatt. Nagyon gyenge minőségű az üléskárpit, már 120.000 km-nél kirojtosodott, ezzel nagyjából azonos időben a műszerfal is berepedetett. A hangszórók silányak, pocsék hangnőminőséggel. A fékaszisztens gyakran indokolatlanul satuzza az autót. Az első meglepetés akkor ért,amikor kiderült, hogy az autó rozsdásodik. Ezek után jött a többi. A nálam töltött idő alatt kb.1.500.000,-ft-ot költöttem javításra és karbantartásra.
És néhány érdekesség:
A TAXI kivitelekkel sokkal kevesebb a probléma.
A kerekek rárohadnak AZ agyra még szervízben is nehéz levenni (hogy cseréljünk kereket útközben?).
A csomagtér zár berohad, kulccsal csak hosszas (nálam 1 óra) csavarlazítós kezelés után nyitható. (Erre AZ elektromos zár hibája esetén van szükség, ami szintén elő szokott fordulni, de ha sikerül a kulccsal kinyitni utána működik hibátlanul.)
A digit klímás kivitel aktív szenes szűrőjének cseréje a szervízben 60.000,-ft körűl mozog.
Hirtelenjében ennyi jutott eszembe, illetve még csak annyi befejezésnek, hogy visszasírom a pillanatot, amikor a jó öreg W-126-osomat lecseréltem és senki sem értette, hogy miért járok a feleségem 22 éves W-123-asával, Amikor az enyém csak ott áll. Ezeknek az autóknak még lelke van és a mai napig jobban érzem magam bennük.
Hibalista
- Rugótörés, gömbfejek, szilentek cseréje
-
- Klíma kompresszor csere
-
- Katalizátor csere
-
- Légtömegmérő csere
-
- Motor és fékrendszer több jeladójának cseréje
-
- Ékszíjtárcsa csere (középső gumiágy kifordul)
-
- Ablakemelő motor csere
-
- Fékbetétek, tárcsák viszonylag gyakori cseréje
-
- A karoszéria rozsdásodását garanciában megjavították a Kárpát utcában, de sajnos több mint egy hónapig tartott és csereautót nem adnak.
-
- Első rugótórnyok rozsdásodása
-
- Váznyúlvány rozsdásodása a stabilizátor felfüggesztésnél
-
- 4db ajtó rozsdásodása a gumikédernél
-
- Fenéklemez, oldalfal rozsdásodása
-
-
Ide hordtam szervizbe
Mercedes Árendás Solymár - Jó, de kevés alkatrész van raktáron és ezért vagy ott kell hagyni az autót, vagy vissza kell vinni.Árai a Pappas Autó árszinvonalán mozognak.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Pappas Autó Kárpát utca - Jó de lassú.Sok alapvető alkatrész itt sincs raktáron.Árai a csillagos égben járnak.Az ausztriai Pappas netto áraihoz képest 70%-os felárral árulják az alkatrészeket.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 105000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | 560SE/W-126 | Következő autója? | BMW 530DA |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
