Drága csillagom
Szöveges ítélet
A Mercedesnél vettem garanciával az autót (szerencsére, mint a későbbiekben kiderül). A vásárlást követő héten egy szép reggelen nem indult a kocsi. 3 napos szervizelést követően mehettem átvenni a kocsit. Állítólag a nagynyomású szivattyút kellett cserélni. Miután kifizettem az 500 ezres javítási számlát, elindultam egy rövid próbaútra, kb. 3 km megtétele után előzés közben ismét leállt a motor (a kijelzőn jó tanács: "Keresse fel a legközelebbi szervizt" :-)), meg is tettem miután újra beindult, visszakértem a pénzemet, kocsi ismét lead ... Összesen kilenc szervizben töltött nap után úgy tünt, müködik a kocsi, magyarázatot nem tudtak adni a hiba okára (mindez egy már megszünt magyar szervizben történt).
Az együtt töltött három év alatt pontosan háromszor "adta be a kulcsot" - új kulcs rendel (darabja 50 ezer ft). Arról persze nem beszélek, mekkora élmény, amikor hibás kulcs miatt otthontól 250 kilométerre nem indítható a kocsi. Egy ilyen cserét követően ismét nem indul a kocsi - assistance kiszáll, nekik sem sikerül beindítani. Trailerrel elviszik az ötven kilométerre levő szervizbe, ahonnét másnap elhozhatom. A hiba oka: olaj jutott a váltó elektronikájára, de nem tudják, ez hogyan történhetett ...
A négyéves autó minden része rozsdásodott, aminek garanciális javítás lett a vége. Cserélték mind a négy ajtót, a küszöböket, a tetőt (!), illetve a csomagtartó ajtaját. Mindezt egy komplett festéssel megkoronázva.
Carlsson tuning volt a kocsiban, ami jelentősen megnövelte a nyomatékot (560 nm), de nem tett jót a váltónak, a nyomatékáthidaló kupplung (wandler) kezdett tönkremenni, rángatott az autó, a csere mintegy ezer euró körüli összeg lett volna - ekkor váltunk el egymástól.
Azt hiszem, ami tönkremehet, az tönkrement, csak mazochistáknak ajánlom a típust és legyen elég spórolt pénzük a javíttatásra is! A fogyasztása a hihetetlen 5,5 (hosszú távon tartós 90-el tempomattal) és a városban mért 14 liter között mozgott, átlagban 10 literrel lehet számolni, ami nem annyira rossz érték egy ekkora kocsitól.
A magyar utakat az Avantgarde futómü nem szerette, nem ide találták ki, nagyon rázott, de cserébe világokkal gyorsabb volt kanyarokban mint a mostani Saabom.
Ha minden müködött, ez volt a tökéletes utazóautó, mindenhova elégséges teljesítmény, belül halk és kényelmes, rengeteg hellyel. A három év alatt mintegy 30 ezer eurómba került az értékvesztése plusz a szervizköltség. Mostanra jutottam oda, hogy lehet, hogy lesz még ilyen kocsim - de újra csak garanciális, a rossz tapasztalatok miatt ...
Hibalista
- Automata váltó elektronika, nyomatékáthidaló kupplung, klíma - kétszer komplett csere, navigáció, indítókulcs háromszor csere, levegömennyiségmérö háromszor csere, injektor. Rozsdásodás miatt komplett csere a következő elemeknél: tető, mind a négy ajtó, csomagtartó ajtó, illetve küszöbök (szerencsére garanciálisan, a számla végösszege amúgy közel 15 ezer euró lett volna !!!!).
Ide hordtam szervizbe
Mercedes Niederlassung München, illetve Schranz GmbH Oberwart. Korrekt munka mindkét helyen, hosszab javításnál csereautóval. Az árak megfelelnek az "elvárható" német, illetve osztrák áraknak. A munkálatok egy részét garanciában végezték.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 180000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | A4 Avant TDI | Következő autója? | Saab 9.3 1.9 TiD |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |
