Családi nagyhajó!
Szöveges ítélet
A 90-es évek végén csapott meg a gázolajszag egy 123-as formájában. Mai napig sajnálom, hogy meg kellett válni "Gyuszkó"-tól, de nem volt pénz két nagy vas egyidejű fenntartására. Ekkor, majd 6 éve következett be a változás, életemben először kombi tulajdonos lettem. Nem bántam meg! Már régen kinőttem a visszakettőpadlógáz stílusból, ezért igen gazdaságosan tudok autózni. Kihasználom a 17 mázsa körüli súly adta lehetőséget és roppant sokat üresben gurulok vele. Egy társam írta már, hogy nem egy izomgép, de stabil, masszív szerkezet, normális autózáshoz elég a 114 ló. Családom kedvence, van benne hely bőven és akkor se esik kétségbe, ha egy trélert kell vontatni. Amióta megvan, mindent beírok egy füzetbe, ami a járművel történik. Ebből tökéletesen kiszámolható a fogyasztása is. Bárki bármit mond, ha gondos gazda kezeli, nyáron 6,2-6,3 télidőben 7,3-7,5 körüli fogyasztási átlagot lehet produkálni. Én úgy 156 ezer km-t mentem vele eddig és az összes tankolást figyelembe véve 6,9 jött ki. Nagyon jó érzés vele kényelmes, nyugodt tempóban autózni, méltóságteljes, méretileg tiszteletet parancsoló, biztonságos. Soha nem hagyott cserben. Még a vásárlás utáni hetekben a váltójában széttört egy csapágy, persze távol otthonról, de ennek ellenére - autószerelői tanácsra - csak a 4. fokozatot használva egyben hazajutottunk több mint 400! km megtétele után. Igen jól jött a nagy nyomaték. Az mázli volt, hogy a szabadon járó tengelyvég által megrepesztett aludekni darabja csak a házunk előtt, a másnap reggeli indításkor esett ki, ekkor folyt ki a váltóolaj. A mai napig nem értem, mi okozta a hibát, hacsak nem az, hogy japán csapágy volt a váltóban. (hosszában tört el, két darabban van, és emlékként őrzöm). A pozitív meglepi pedig az volt, hogy a barátommal házilag simán megcsináltuk a váltót, semmi mást nem kellett benne cserélni, pedig akkor igen furcsa fémes zajok jöttek a váltóból és azóta is finoman, hang nélkül, tökéletesen működik. A váltóhiba kb. 150.000 km-rel ezelőtt volt. Tehát nekem, családomnak nagyon bejött ez a kombi, nem is akarok másik kocsit. Néha ugyan arról álmodozom, hogy több erőt kellene a motorjába rakni, de erre nincs ötletem. Eszembe jutott még egy ok, amiért tudom, hogy jó kocsi mellett döntöttem. Egy éve második szülinapomat is ünnepelem. Éjszakai, sűrű erdős, bozótos közt vezető országút, kb. 70 km/h, váratlan 2 mázsás vemhes szarvastehén, csatt. Állat KO. (tényleg sajnáltam), a nagyvas is jól nézett ki, én csak idegileg sérültem meg. Hát ez a lényeg.
Hibalista
- 270.000 km-nél bal hátsó kerékagy csapágy, 330.000 km-nél a szintszabályzó gázgömbjei és a bal első gumi szilentek és talpas lettek cserélve, valamint a motortartó és a váltótartó bakok. Valamikor régebben jobb első talpast cseréltünk, izzítógyertyákat, egy aksit, no meg a fékbetéteket elkopáskor, a kipufogó javítás, ASD vezérlő elektronika csere ideje meg mostanában jön el.
Ide hordtam szervizbe
Apróbb dolgokat megoldok, szervízben a közelmúltban voltam először. Bp. XV. Wesselényi u. 80.(?) Best Mobil Kft. Igen elégedett vagyok velük, amint összejön egy kis pénzmag, az elmaradt kopogó, lötyögő kütyüket is ők nyerik el kicserélni.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 184968 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 156000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | W123 (2,4D) | Következő autója? | Én csak egy autótípust ismerek, MB. :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
