A legmegbízhatóbb autóm e230 4seb automata
Szöveges ítélet
2004-ben W124 300 dízelemet 86-os -omat próbából meghirdettem, két nap alatt elkelt. Az autó tényleg hibátlan volt bár sokat költöttem rá de azt is szerettem. Megfogadtam, hogy többet nem kell dízel. Keveset járok azt is többnyire városban, a fogyasztás pedig szinte ugyanannyi. 22db Mercedes kerek lámpást néztem meg az ország minden pontján. A 8 évesen rommá repedt műszerfalak, a csúnyán kilakatolt sérültek, valamint a váltóhibásokon keresztül mindent láttam. 2 hónapig jártam kölcsönautóval egy 123 200d gyorsulóművésszel 2 hónapig meg busszal. Eldöntöttem sz...t nem veszek. Barátaim már azt mondták nem is akarok autót venni. Folyamatosan vettem az újságokat bújtam az internetet.
Négy hónap után már autóelvonási tünetektől szinte kiütésesen megtaláltam a csodát.
Mercedes E 230 ELEGANCE 4seb AUTOMATA igen ritka pezsgőmetál színben 1995-ből.
Tempomat, klíma, ABS, ESP, fekete szövetbelső, ilyet kerestem!
Igazándiból 280-as motorral szerettem volna de beláttam ennyi keresés után, hogy valahol kompromisszumot kell kötni. Megvettem, és nem bántam meg. A 280 as motornak sokkal több a hibája (barátom olyat vett) Ez viszont erős nyomatékos és halk, valamint kevesebb üzemanyaggal is beéri. Sajnos az árát erősen kitartották "árában" sikerült megvenni. Higgyétek el az autó belseje állapota LELAKOTTSÁGA mindig elárulja a műszaki állapotát is. Pláne nyolc kilencévesen. Ez olyan volt mint egy kétéves autó. A kormány és az ülések állapota is tükrözte a kiló-métert és a törődést. A legelső és egyben legkomolyabbnak mondható hibája már öt hat ezer kiló-méter után megmutatta magát. Bizonyos sebességtartományban elkezdett búgni a diffi. Mint kiderült felakadtak valahol vele és egy régebbi lestrapált diffi-t sikerült rászerkeszteni ami nem is sokáig bírta. Szerencsére sikerült egy csilli- villi difit szerezni Németországból ami be is került alá. Természetesen ha már cserélve lett akkor gyári olaj neki is, meg a váltónak is. Ez nagyon fontos 60000 km. e-nként. A közel ötéves használat alatt egyszer sem dübögött a vagy csúszott a váltó hidegben, melegben mindig pontosan tette a dolgát. A 4es váltótól sokan félnek pedig az autó 48 km/h-nál teszi negyedikbe és onnan akár végsebességig is lehet váltás nélkül menni. A végsebesség kb. 230km/h. Nem itthon mentem vele!!! Ennyit itt nem lehet menni. Kamion 83al előz egy másikat ami 80al megy és Isten őrizz hogy lassítana hogy az a másik megelőzze (gondolom ismerős látvány autópályáinkon). A FOGYASZTÁSA: lakott területen kívül kíméletes üzemben nem előzgetve, gyorsulgatva produkált már 7,2 l /100km is. Autópályán 130-140es átlagnál 8,6 kell neki. Ha csak város és tél van valamint rövidtávok akkor a 12 is legördül. Én zömében városi közlekedésre használtam de télen nyáron fél percig járattam elindulás előtt. Soha a közel öt év alatt egyszer sem hagyott cserben nem kellett napokra szerelőnél hagyni mindig számíthattam rá. Az autónak hibalistája egyszerűen szinte nincs. A negatívumai ami miatt eladósorba került, a kora amiről nem Ő tehet hanem az idő múlása valamint a ROZSDA. Sajnos váratlanul már kilencévesen megmutatja magát a sárvédőíveken, a küszöbökön alul, az első kerékjárati ívek belsejében, a csomagtartó zárja körül, valamint a hátsó lökhárító alatt alattomosan bujkál. Eladása előtt profin megcsináltattam hibátlan karc és rozsdamentes lett. A vevő jól járt vele Én viszont nem akartam három négy év elteltével megint nézegetni hol bújik elő ismét.
Igazándiból már kicsit bánom, hogy eladtam! A mostani w211 e240 nem olyan rugalmas mint az E230 volt. Nehezebben indul meg, mondjuk utána jobban megy. Több a technikai újdonság meg kütyü de többet is szürcsöl.
ÖSZZEGEZVE: Szerintem a legjobb választás az E230 elegance. 151 LE és 210 NM nagyon elég ezekre az utakra. Biztonságos családi autó a gyerekülés hátul tökéletesen elfér imádott benne utazni a gyerek. Fogyasztása hibátlan egy ekkora kényelmes automatától. Ha kell pörög, megy mint az golyó. Ha nem hajtod akkor csak csendesen suhan és alig kell neki valami.:)). Nagyon ajánlom mindenkinek.
A classic kivitelt senki ne vegye meg! Alap és gagyi anyagok vannak a belsejében repedezik a műanyag szakad a kárpit valahogy gyengébb az anyagminősége mint az Elegance és az Avantgarde felszereltségűeknek.
Ha valakinek tudok segíteni információkkal kapcsolatban, milyet vegyen? mit nézzen meg?
Nyugodtan írjon. cheasare@freemail.hu
Hibalista
- -differenciálmű (Szereztünk bele egy 2 éveset 87000 volt)
- -katalizátor (26000)
- -rozsdátlanítás (150.000) fényezés
Ide hordtam szervizbe
-Szakszervizbe
-Szakszervizben Mercedeseken edződött szerelőkhöz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 144000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 300d w124 | Következő autója? | e240 v6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
