650 ezren túl...észcakkmegyenmegyen!!!
Szöveges ítélet
5 évesen hoztam...
324 ezer km-rel, kissé lelakva, (gyanítom cégesautó volt, de errevolt pénzem) klíma és a diffi volt nemjó.
W124-esből ültem át, a formája tetszett, a beltér -különösen hátul- sokkal nagyobb lett. Sokan riogattak, hogy sok gond lesz vele, de hozzáértő szerelőkkel beszélgetve olyat vettem amiben a drágán javítható dolgok nincsenek! Ilyenek az aut.váltó, a turbo, légtömegmérő, de a cdi motor is fekete listás lett.
Mivel nem száguldozásra használom az autóim a 220Diesel 96 lóereje elég. Ennél csak az volt a lényeg, hogy az adagoló már le legyen cserélve a 98utáni változatra (megvolt, más a formája az újabbiknak)
Az is szempont volt,hogy a szívódieselekben még nagyon sok 124-es alkatrész van, ezek mind minőségükben, mind az esetleges javítás árában hatalmas pozitívum ! (Pl. vizpumpa,generátor,önindító,kuplung,váltó,diffi,hátsó lengőkarok, porlasztók,izzógyertyák,hidrotőkék, meg sok egyébb motor alkatrész...)
konkrétabban:
klímahűtői csere(kompletten:65eft) és klímavezérlőben egy forrasztás kontakhibás volt, majd bontóból kapott egy W124-es diffit (30eft)
Kicseréltem a vezérműláncot (16eft) egy új akku(22eft) átpolíroztam, aztán uzsgyi...
436ekm-nél kupluncsere:39eft volt a Sachs szett.
(aki Zsigulin cserélt az ezt ismeg tudja csinálni!)
Ha már szervíz akkor generátor felújítás is, és jobb rugótányér csere (6eft) plusz laposvasakkal kitámasztottuk a doblemezhez ! és a másik oldalit is.(+drótkefe+rozsdamaró+alvázvédő)
480ekm környékén a kormányszervóból lassan elszivárgott az olaj, komplett kormány felújítás 2év garanciával 47eft volt a
Faragó műhelyben ( Soroksár, Szabóky u.) azóta hibátlan !
A nálam megtett kb. 300 ezer km alatt elfogyasztott kopóalkatrészek:
2 alsógömbfej (8eft/db) felső lengőkarok (2x17eft) 4lengőkarszílent (15eft/db)
4 első lengéscsillapító (16eft/db)
5pár stabilizátorkar (3eft/db)
6 garn.e.fékbetét (9eft/g) 2pár első féktárcsa (16/db)
1 garn.hfékbetét (6eft) 5 hátsó szílent (7eft/db)
...és évente átlag 2 izzógyertya (4eft/db)
De ami a lényeg !
Kényelmes,megbízható,robosztus hajó!
Most már én is azt mondom amit sok Merci szerelő is !
Az utolsó igazi diesel Mercedesek a hagyományos dieselek !!!!!!!!!!!!!!!!
Ugyan nem versenyautó, de ez nem romlik el és nem kell sokszor és többszázezer forintot rákölteni !!!
A legkisebb fogyasztás 4.7 volt a legtöbb a 7 liter.
Ennél soha nem lesz jobb (és olcsóbb) autóm !!!!!!!!!!!!!!
Hibalista
- klímahűtő,kuplung,klímavezérlő,differenciálmű, kormánymű + az elkopó dolgok
Ide hordtam szervizbe
Kárpát-drága,flegma,arrogáns,nemtörődöm
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Hanácsek- Szigetszentmiklós: ügyes-drága- de a főnök hangulatfüggő! :)
Faragó (a kormányműves Soroksáron) Gyors-korrekt-precíz
Autó-6 (a kasztnilakatos Nagytétény Kolozsvári u.) gyors-korrekt-precíz
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 96 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 324000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 327000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | w124 | Következő autója? | Megmarad !!!! |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
