CLS osztály, leesik az állad.
Szöveges ítélet
Sokáig agyaltam, hogy a 3-as BMW után mit vegyek, ami sportos, szép, és elegáns is. 30 éves révén nem hivalkodó, de sportos kocsit kerestem. Az E-coupe komolytalan lett volna hozzám, a BMW kínálatából csak az új 640D tetszett, de az ára miatt nem akartam bevállalni. A Merci S és CLS osztálya nagyon tetszett, főleg a CLS, így használtan azt kerestem. Magyar márkakereskedőnél épp volt egy használt, de még gyári garanciás példány, aminek a színe és felszereltsége is épp jó volt.
Újonnan bőr belsővel, 350-es motorral ( 265 LE, 3000 ccm, V6-os ) és 4Matic összkerék hajtással ez 22 mio lett volna, de azt sokalltam egy kocsiért. Használtan hozzájutottam 15.5 mio-ért, úgyhogy viszonylag jó boltot csináltam. Még 2 év gyári garancia és ingyen szerviz van a kocsin, a kopó alkatrészeket leszámítva pl. fékbetét.
A kocsi gyakorlatilag suhan az út felett, fantasztikusan kényelmes a futóműve, pedig nem légrugós. Az ülések végtelen módon állíthatóan, és hűteni is lehet. Az automata váltó nagyon jó, van sport és eco fokozata is.
A megjelenése nagyon komoly, gyakorlatilag aki nem rosszindulatúan irigykedik az megdicséri úton-útfélen. A lámpák, a forma, gyakorlatilag lehengerel mindenkit. A belső gyönyörű, kényelmes, szépen kidolgozott, bár néhol műanyagot használtak alumínium helyett, ami kicsit gagyi egy ilyen kocsinál szerintem. A menetteljesítményével semmi gondom nincs, bár én egy 170 LE-s BMW ből átülve 6 hónap használat után is még mindig csak nézek, mennyire erős a verda.
Hibái:
Az árán kívül (merthogy egy kocsi nem ér ennyit) a fenntartása valami brutálisan drága.
-Téli gumit még nem vettem rá, de típustól függően 200 - 400.000.- Ft lesz, már előre látom.
-Egy idióta bicajos nekiment a kocsinak, a gyári fényezés valami horror áron volt, az alkatrészek szintén drágák.
-A 4 db féktárcsa cseréje kb. 100.000.- Ft volt a szakszervízben, kb. ennyi lehet az olajcsere is majd.
-Tankolni szinte hetente szoktam kb. 30.000.- Ft-ért, a tele tankolás Vpower diesel-el, de én hajtom is rendesen, nem autópályán cirkálok.
Tolatókamera kell bele, én utólag rakattam, kb 120.000.- Ft ért de megéri, mert nagy és messze van a hátulja.
Fogyasztás: Ha űzöm, 11-13 Liter is lehet, autópályán 140 km/h val viszont 8-8.5 liter, de mivel 200 km/h az utazótempóm, nem szokott ott se 8.5 litert fogyasztani.
Amúgy nagyon ajánlom a kocsit annak, akinek nem gond a fenntartása, mert nem fog csalódni. A nőknek is nagyon durván bejön. A forma tökéletes, én minden reggel ledöbbenek amikor meglátom, bár ez én vagyok.
Este még ütősebb a kocsi, a lámpái miatt. Sajnos sok ember azt hiszi csak milliárdos ülhet ebben a kocsiban, pedig nem így van, egyszerűen csak dolgozni kell 120%-on, és össze lehet hozni. Bár a fenntartása engem is kellemetlenül meglepett. A forma és az élmény viszont mindent visz!
Hibalista
- A LED -es lámpában az egyik LED "fej", nem is tudom mi, kilazult magától. Gyárilag rosszul szerelték be, azonnal cserélte a szervíz ingyenesen.
Ide hordtam szervizbe
Nyíregyháza, JP Autócentrum. I. osztályú, profi csapat. Normálisan állnak az emberhez, gyorsak is.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 320D | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
