A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » Cls (2004-2010)

Cls CLS500 AMG-packet 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Démon

Szöveges ítélet

Az ötlet eredete
A márka rabja vagyok kiskorom óta - ez nem vitás - volt is több Mercedes-Benz a családban. 21 évesen már S350-esem volt, aztán rá egy évre S500 V8. Szerettem őket, mi sem mutatja jobban, hogy 7 évig volt meg az S500, az S350 pedig mellette 4 évig. Közben kipróbáltam más autókat is, ezekből pedig a BMW-k kezdtek megtetszeni a sportosabb vezetési élmény miatt. Megbolondultam, eladtam a Mercit, volt helyette rövid ideig 740D, aztán 8 hónapig 330XD, utána 7 hónap 530D M-packet és egy Seat Leon 1,8T Cupra, utóbbi kettő kézi váltóval. De valami hiányzott az életemből, hiányzott a márka, a V8 hangja és a kicsit egyedibb kinézet. Eladtam végül az ötöst, pedig szerettem, de nincs értelme két prémiumot tartani. Mivel már nem akartam megint 2,2 tonnás S-osztályt, a W204-es C annyira nem fogott meg a hathengeres motorral, leginkább az E-osztály volt képben. A W211 gömbölyú lámpái és nagyon finom kormányzása nem jött be, a W212-pedig belül nem tetszett és mág jóval drágább is nagy motorral. Lassan rájöttem, hogy nem E-klasse kell nekem, hanem CLS, ami lényegében mégis E-osztály, de dirrektebb kormányzási érzettel és sokkal egyedibb külsővel és belsővel.

Miért pont 500?
A dízelekre (ez esetben 320cdi) kezdenek elég erősen haragudni + bonyolultabb is, ergo hiába eszik 7-8 litert, a szervíz drágább, ráadásul a hangja sem túl izgalmas (menni azért tud, egy jobb chippel talán még az 500-nál is jobban). Volt még 350 V6 benzines, ez szépen szól, de problémás a vezérlése legalább 2008-ig, emiatt le is tettem róla. Az újabb 285kw-os 500-as motorja szintén problémákkal küszködött, így maradt a 225kw-os 500-as szívó V8 vagy CLS55 AMG 476 lóerővel. Igazából megvehettem volna az AMG-t is, mert jó. Az is az M113-as motort kapta, csak 5,5 literre fúrva és kompresszorral fújva. A váltója is iszonyat jó, azt tették az SLR-be is, de ha mégis romlik valami, akkor sokkal problémásabb, mint a mezei 500 minden szempontból. Szóval így lett egy szép fekete gyári AMG csomagos CLS500-asom, bézs Nappa-bőr belsővel egy pár napi tüzetes keresgélés és olvasgatás után.

Állapot?
Kérdezték sokan nem e félek, hogy sok a km vagy a szevízeléstől? Előbbihez annyit tennék hozzá, hogy majdnem mindegyik ennyit futott, vagy többet, csak vissza van tekerve. Ezeket használták és nincs is azzal baj. Fogadjuk el, új autót szalonban kell venni, használtat pedig ésszel. Én megbékéltem ezzel a ténnyel, utánanéztem ennek az autónak és megvettem ennyi km-el és végig vezetett (a Mercedes szervízekben) szervízkönyvvel. Ha majd elromlik, megcsináltatom.

Mi tetszik és mi nem?
Mindene tetszik, mert sportos, fiatalos, de mégis elegáns, kortalan forma kívül belül egyaránt. Vezetési élményben is sokat ad, a motor erős, szépen szól, a váltó precízen váltogat, kényelmes vagy sportosan is ha kell. Szerencsére jó helyen (hátul) hajt, tapad szépen, üli az utat becsülettel az Airmatic futóműnek köszönhetően. Utóbbinak két sportos, egy standard és egy emelt állása van - a két sportost nem is használom, az emelt pedig magasabb helyre való parkoláskor jól jön. Nem akartam Airmaticot, de V8 anélkül nincs. Drága ha romlik, cserébe piszkosul jó. Nem tetszik viszont, hogy télen kacifántos ha befagy az oldalsó ablak, problémás bejutni, de már rájöttem, hogy ez is könnyen orvosolható, csupán azt is le kell kaparni, mint a szélvédőt - ez kezdetben furcsa, aztán már nem, ennyit kell a kupé forma miatt áldozni, de ez minden márkánál ilyen. Legjobb megoldás a garázs.

Pár adat róla: 4966 cm3, 225 kW/306 LE, 460 Nm/2700 - 4250 fordulaton. Váltó 7 sebességes G-tronic. 5.7 kg jut egy lóerőre, alapból 1735 kg a súlya. 6 másodperc a null-száz, természetesen 250 km/óra a végsebesség, ami tiltás nélkül több lenne. Fogyasztása hosszú úton 10-11 liter közötti, 4000 km-es átlagom 14,7, de abban van sportosabb menés, kisváros stb... Egy budapesti forgalomban ez nem helytálló, de nem is arra vettem!

Ha valami elromlik, vagy többet tudok, frissítek.

Hibalista

- A szerszámtábla feletti égő néha pislákol, ott lesz valami érintkezési hiba, még nem orvosoltam. Egyelőre ennyi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2005
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 360000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? 530D M-packet Következő autója? A most kifutó C vagy CLS
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz Cls 2004 (2004)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)