A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » Clk (1997-2002)

Clk 230K Cabriolet Avantgarde 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fedél nélkül

Szöveges ítélet

A két másik Mercedes mellé nyitott autóra vágytam és nagyjából a stuttgarti kínálatra löttem be magam:
SLK, CLK, Boxster.
Az SLK és a Boxster végül azért esett ki, mert család-kompatibilis autóra szükítettem a kínálatot. Ha CLK-t néz az ember itt Ausztriában, hamar szembesül a biztosítási díjak és a NoVA (helyi regadó-szerüség) okozta realitással, miszerint a motorpaletta legaljáról van a legtöbb autó, ez pedig a CLK 200. No, pont ilyet nem szerettem volna. 320-asból nagyon kevés volt, 430-asból (V8) meg csak olyan, amit már elrontott a folklór (malomkerék felni, átfóliázva, nagy zene, ezüst szönyeg, stb.), ilyenkor a karbantartásban sincs nagy bizalmam.
Ezt a konkrét példányt pedig úgy sodorta elém a keresö, hogy nagyjából rendben volt minden, tehát elindultam Innsbruckba a katonatiszthez, aki árulta.
A 120 ezer km futásteljesítményhez nem volt végig szervízkönyv, de a meglévö számlák alapján dokumentált volt az autó története. Csápos emelöje is volt a garázsban, megnéztem, próbakör, majd megalkudtunk, két hét múlva elhoztam.

Ami jó:
- az általános müszaki állapota
- a felszereltség: kétszínü bör garnitúra, ülésfütés, automata klíma, tempomat, ortopéd ülés, tolatóradar, BOSE zene, Comand 2.0 navival + 6-os CD-váltó, riasztó, esöszenzor, beépített telefon. Ezekböl minden müködik, nyilván a navi nem teljesen (:)) naprakész.
- mindene megvan: szélterelö, belealkudtam az árba egy ponyvát is
- fogyasztás (nem mintha nem lenne mindegy egy hobbiautónál, de a 8,5 elég baráti a szük 200 lóerövel és az önsúlyával)
- az ergonómia (Mercedes, naná)
- az Avantgarde felszereltséggel kék üveg járt az autóhoz, ami elöször hoppá volt, mostanára megszerettem.

Ami kevésbé jó:
- a kézi váltó akadozós (ennél a váltónál ez normális, ne is kezdjétek, hogy olajcsere, mert minden folyadék ki lett cserélve).
- a négyhengeres kompresszoros türhetöen viszi, de szívem szerint vagy kettövel több, vagy kétszer ennyi henger dukál bele.
- a belsö anyagok érezhetöen gyengébbek az elödökhöz képest, nincs az a "világ végéig bírja majd" érzés.
- a második tulaj török volt, így aztán került bele ültetörugó, meg varázsfelni, ami már a napi használhatóság rovására ment, no meg a szilenteket is szétvágja. Ez a januári vizsgán vissza lett alakítva gyárira (rugók), meg kapott hozzávaló AMG-felniket. A "BLUETEC" meg a "KOMPRESSOR" felirat a hátulján ment a levesbe.
- apró kozmetikai hibák vannak a beltérben, de orvosolhatóak és orvosolva is lesznek.
- a km-óra kijelzöje pixelhibás volt (mindegyiké az, vagy az lesz), a Comand rendszer nem mindig olvasott, mindkettöt javíttattam. Vagyis a km-órát elöbb én javítottam (kamuztam) netes útmutató alapján, de csak részleges javulást hozott, szalagkábel csere lett.
- a kormány gombjai (menü, hangerö) csúnyán és ragadósra koptak, ebay-en szép gombokat találtam, cseréltem.

Mi romlott el? Szinte semmi. A féklámpa kapcsolót cseréltem, tizen-huszoneurós gyári alkatrész, öt perc.
Mindig kiégett izzót jelzett és mivel minden izzó stimmelt benne, a netes infók alapján már a drágább fényszórókapcsoló hibára gyanakodtam, de aztán magától elmúlt, úgy látszik nem tett neki jót a sok állás. Hasonló rejtély a tolatóradar is, amelyik olyan hibát adott, mint amikor kimegy az egyik szenzor. Sikerült gyári kéket találni ebayen, mire megérkezett, már nem is hisztizett.

Végeredményben van egy szép és jó kék cabrióm, amit élvezhet a család is és még lenyitott tetövel is emészthetö a csomagtartó mérete. A fenntartási költsége korrekt, alkatrész böven van hozzá. Megbízható, kiforott technika.
A menetteljesítményei is elfogadhatóak, az itteni hegyi utakon elég az ereje. Autópályán mással vadászunk :)
A három irányban müködö szélterelö remek találmány, autópályatempó mellett is élvezhetö, fiatalok persze anélkül is tolhatják.
Most vegyetek ilyet, mert az elödje már drága, az utódja, a 209-es pedig még drága!

Hibalista

- Féklámpa kapcsoló - Kormány-gombok - Pixelhibás kijelzö - Comand rendszer hisztizett

Ide hordtam szervizbe

Helyi MB-dílerAz apróságokat magam csináltam.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz Clk 1997

További ítéletek (15 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)