Vége a dalnak...
Szöveges ítélet
...no megint itt volnék.
Pár éve írtam már itt egy ítéletet a bitang németről.
Akkor még mind a ketten süldők voltunk. Én mint friss első autós, ő, mint friss első autós friss autója. Közel négy év elteltével mérleget vonok.
Egy szóval 100%-ig elégedett vagyok.
Hibalista elenyésző, télen-nyáron „jómunkásember” volt. 3 barátnőt és 3 költözést éltünk át együtt, szóval tényleg a szívemhez nőtt. 75.000km után nem nyekeg, nem recseg, igaz, rendszeresen szervizelve volt, és hetente kézzel csutakolva.
Hogy akkor miért adtam el?
Most még nagyon jó áron tudtam eladni, de ha jönnek a CLC-ből (Sportcoupe utód) a használtak, akkor a Sportcoupek ára esik 1-2-3000 Eurót.
A másik fő ok, hogy az autóipart ért válság kellős közepén mintegy 20%-os kedvezményt kapok egy olyan BMW-re, amit még csak most fognak összebarkácsolni a saját szám íze szerint, és nem a raktárban levedzik hónapok óta.
Tehát ezééé...
Talán furcsa, hogy a rendkívül pozitív mercis élmények ellenére egy BMW-be ülök át, mely 2 ajtóval, 150 liter csomagtérrel, 20 lóerővel lesz több, továbbá minden extra benne lesz, amire földi halandónak reális igénye lehet.
Miért pont BMW 3-as?
CLS-t szerettem volna, de az túl nagy falat számomra, ugyanakkor a 4 ajtós kupé jellegről nem mondanék le.
Ja, hogy a C-osztály?
Nem igazán... Ronda fekete műanyagok, és unalmas forma jellemzi, ráadásul itt Sindelfingenben (ahol gyártják) gyakorlatilag minden ötödik autó Mercedes. Hatása mint a cici látványa a nudistastrandi büfésnek: nem hoz tűzbe. Tehát ezért BMW 3-as.
A C-Sportcoupet azonban mindenkinek tudom ajánlani, remek taliga.
Az internetes hirdetésen 8 óra alatt ment el a megjelenéstől számítva, tehát keresik és szeretik.
(Úgyhogy ha valaki akar egyet, akkor gyorsan csapjon le egyre, mert elviszik, vagy már el is vitték…)
A sors fintora, hogy a BMW csak 2 hónap múlva jön (pontosabban 58 nap 17 óra és 30mp,…29mp…28mp…27mp…), a Sportcoupe meg váratlanul gyorsan elment (no de asszonyt és autót akkor kell adni amikor vinnék...), így az elkövetkezendő 2 hónapban egy 18 méter hosszú, 2,5méter széles járgánnyal fogok közlekedni, nevezetesen egy busszal. Ez az én Golgotám...
A busz is Merci, tehát majd két hónap után összegzem tapasztalataimat a Citaro rovatban. (Kérem a tisztelt szerkesztőségtől, hogy nyissa meg a Citaro rovatot!)
Mit mondhatnék...
Szép emlékeket hagyott bennem.
Két rendszámtábla maradt belőle, amit az új tulaj visszaküldött, meg egy magyar nyelvű használati utasítás…
Még mindig siratom a Sportcoupe-t (szó szerint).
„…Csak ennyit szerettem volna mondani a vietnámi kurva háborúról” (Forest Gump)
Ennyi…
Hibalista
- Csak 1-2 dolog volt problémás, de mind garanciában rendezve:
- • hátsó lámpákban vízcseppek (garanciális csere)
- • motorelektronika update (garancia, plus 220 CDI csereautó 1 napra. Aznap nem is mentem dóóóógozni, a CDI-t kóstolgattam: fincsi volt.)
- • hátsó Parktronic néha ok nélkül bejelzett (egy idő után magától elmúlt)
- Biztos ami biztos, a 2 év garancia után kötöttem rá évente meghosszabbítható garanciát (366 Euro per év). Ez volt a „vesztem” mert a következő két évben semmi gond sem volt. Persze ha nem hosszabbíttattam volna meg a garanciát, akkor biztos lett volna valami...
- Összességében kívánom, hogy a következő autóval se legyen több gond. Szerintem 4 év alatt ez így bőven az ingerküszöb alatt van.
-
Ide hordtam szervizbe
Németország: Sindelfingen - Leonberg, gyári szervizek.
Fix árral dolgoznak, így meglepetés nem érheti az embert. A második kötelezőnél kicseréltették velem a két hátsó gumit (245/40 R17 - darabja 220 Euró, ami az Interneten 150-ért megkapható). Ezért ejnye-bejnye (saját hibám). Egyébként mint az óramű.
Jó a kávéjuk.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | BMW 318i (E93 Facelift) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
