A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » C (2014)

C 220 CDI 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Néma vadállat

Szöveges ítélet

Annyit elöre szeretnek leszögezni, hogy nem vagyok se BMW-, se Merci-, se Audi-, se semmilyen mas markafüggö, bar az teny, h a nemet modellek inkabb lazba hoznak, mint bmilyen egyeb gyartmanyu kocsi. Ezt csak azert mondom, mert a ket C Mercim között volt egy 320i BMW-m, meg egy 118i is, es bizony visszasirtam a Mercedest. A BMW nekem tul spartai volt belülröl, raadasul müszakilag sem volt megbizhato: a 320i-nak pl. 20.000 km utan egyszerre ment ki 3 gyujtogyertyaja, es tönkrevert egy vasarnapi csaladi kirandulasunkat, amit a mai napig nem tudok megbocsatani neki. Mivel rendszeresen karbantartom az autoim, olyat, h autopalyan helybenhagyni, meg a legelsö autom se tett velem (az pedig egy 15 eves Opel Kadett volt). Szoval alig vartam, h lejarjon a lizing futamideje, es rendelni lehessen az uj c-klasset.

2015 marciusaban vegre atvehettem a kocsit a brema-i kereskedesben (az AMG csomagos kiviteleket ugyanis Brema-ban vegszerelik), de ez nem az elsö tapasztalatom a markaval. 2007-ben mar volt egy 3 eves romancom a W204-re hallgato elöddel, ami a 203-hoz kepest kvantumugras volt (lsd. Totalcar „Pocsék ár-érték arány” c. itelet). A 205-ös, ha nem is kvantumugras, de azert nem is csak egy sima rancfelvarras az elödhöz kepest. Nagyjabol mindkettö szedan kivitelü 220-as CDI modellbe ugyanazokat az extrakat kertem (a lenyegesebbek: automata valto, AMG sportkivitel kivül-belül). Az elözövel, ha jol emlekszem 75.000 km-t körül mentem, ezzel 124.000-et.

Talan kezdenem a külsövel: belatom, rettentö szubjektiv az optikai megiteles, de szeritnem baromira eltalaltak a formajat es különösen az aranyokat, bar a hosszu orrot es a durvan csapott segget azert szokni kell. Mondjuk a minap a repteren egy erös orosz akcentussal beszelö uriember megkerdezte, h S vagy E-Klasse-e? Kicsit meglepödött, mikor mondtam, h C. Szoval külsöleg erös az athallas, bar semmi esetre se a 2016 elötti E-vel, hanem leginkabb az S-osztallyal es kizarolag hatulrol. A seggebe meg amugy total bele vagyok zugva...egyszerüen kaprazatos! A belseje az nem kevesbe ütös: annyira különlegesnek hatnak a felhasznalt anyagok, hogy mar nem is közeposztalyt idezi a belter, hanem eggyel feljebb is megallna a helyet. A 7 colos tablet, ami bele van hanyva a közepkonzolba nekem spec. baromira nem tetszik, de erröl majd meg irok bövebben.

Folytatom az extrakkal, gondolom ezek ar-ertek-aranya fontos lehet annak, aki meg csak most kacerkodik a kocsirendelessel (zarojelben a nemetorszagi brutto euro arak, leven h itt elek es itt is rendeltem az autot):

Automata valto (2.500 eur)
Ez mar 7-sebesseges, amitöl azt varna az ember, h nem is erezni egyaltalan a sebessegfokozatokat (mint pl. egy elektromos meghajtasu autoban), de ez csak süket marketingduma. Nagyon is erezni a kapcsolgatasokat es legalabbis az alacsonyabb fokozatokon, mondjuk harmasig, nem ereztem különbseget a regebbi hatsebessegeshez kepest. Föleg sportfokozatban meredek az ide-odakapcsolgatas varosi forgalomban. Turbolyuk mar nem akkora mint az 204-esnel, de azert letezik. A masik, h ha padlon nyomom a gazt az autopalyan, akkor relative kesön, csak 200 fölött teszi be 7esbe, de akkor azert meg erezni, hogy huz utana :) Egyszer egy kisebb lejtön 248-cal sikerült menni vele, ami meglepö, mert 233 a gyari vege (es nincs semmifele tunningom).

AMG csomag kivül-belül (4.500 eur)
A gyönyörü felnik mellett a csomag resze t.k. a 15 centis megültetes is, ami latszatra igazi vadorzo külsöt kölcsönöz a gepnek, de MINDEN uthibat meg lehet erezni. Nem is gondoltam volna, h ennyire göröngyösek a nemet autopalyak :) Mar elöre felek, mi lesz, ha hazamegyünk es nem csak az autopalyan hasznalom majd a kocsit. Szerintem kirazza a belem.
Az allithato menettulajdonsagok közül meg nem probaltam ki mind: a comfort a sporolos, nem huzatos fokozat, ezutan jön a sportos, amin pörgeti a kocsit rendesen, majd a sport+, ami csak annyiban masabb a sporthoz kepest, h nem allitja le a motort automatikusan, ha megallok. Van egy individual fokozat is, amiben lehet kalibralni az elöbb emlitett parametereket es pl. a klima hasznalatat (mar h azt se kapcsolja be individualban, mert az gondolom teljesitmenyt von el a motortol).
A nappa bör bevonatu sportkormany az valami istenaldas, legszivesebben mindenhova vinnem magammal, annyira jo a fogasa! :) Kicsit lehetne könnyebb ugyan a kormanyzas, de valszeg csak a 18 colos gumik fognak ki rajta, kisebb gumikkal lehet jobb tekerni.
A sportüles külsöre hibatlan, de benne ülni mar nem feltetlen. Viszont hosszabb utaknal sincs kesz a derekam, ez feltetlen jo mellekhatas. A sportüles oldaltartasa pl. eleinte zavarta a felesegem, de aztan egy nagyobb lendületü kanyarnal megszolalt, h milyen jol megtartotta az üles, ugyh azota szereti :)

Radio Audio 20 touchpad-del (240 eur + Media Interface Kabel Kit 60 eur)
Hat a cockpit monitorja nem a nemet mernöki csucstechnologia büszkesege, az tuti. Elöszöris latszik, h akartak kicsit audisitani, meg bmw-siteni a nagyobb monitorral, de nem nagyon volt ötletük, h h kene beepiteni a cockpitbe. Ezert aztan gondoltak egy nagyot es fogtak egy legalabb 5 evvel ezelötti 7 colos östabletet (meretes hasznalhatatlan oldalcsikokkal, ami azt jelenti, h effektive kb. 4 col hasznalhato) es berantottak közepre. Allitani, döntögetni nem lehet, tehat magatehetetlenül nez hatrafele a hatsoüles fele, nemugy, mint pl. a BMW-ben, ahol kicsit a vezetö fele van döntve az egesz. A monitor szinkontrasztja messze nem eri el a BMW-jet, a menük kialakitasarol mar ne is beszeljünk: a hosszabb szamok / elöadok neve nem fut folyamatosan a kepernyön, hanem nehany karakter utan egyszerüen levagodik (ugyanigy volt egyebkent a regebbi modellnel is). A mostansag letöltött mp3-as zenek többsegenel mar lathato egy kis albumborito is, amit a BMW klasszul, nagy meretbe kitesz a monitorra. Nem így a merci: a telefonrol a kis kepeket át se tölti a „tabletre”, csak ha az USB-stickem van bedugva. Es akkoris csak egy mini kep lathato.
A touchpad kezeleset alapfokon hamar meg lehet szokni, bar a touchpad funkcioit meg ki kell talaljam...mindenesetre disznek szebb, mint amennyire hasznalhato, azt mar most latom.
Pozitiv, h blutooth-tal nemcsak a telefon kihangositojat lehet összekapcsolni, hanem az mp3 lejatszoval is. De tudok interneten keresztül itt Nemetorszagban pl. MR2 Petöfit is hallgatni a kocsiban, ami nagy feeling, különösen amikor epp az utinfot nyomjak :)
A Media KIT fantazianev alatt par töltökabelt kell erteni, amivel a miniUSB, Iphone, meg vmi regebbi kimenetelü cuccot lehet a kocsi USB-jevel összekötni. Rövidek ugyan a kabelek, de így se sikerül a nagyobb kijelzös okostelefonokat, mint pl. a majd 5 colos Samsung Galaxy S4, egyszerüen belepreselni a könyöktartoba, ahol a 2 db USB kimenet talalhato. Es valszeg "made in China", mert nem egesz fel ev alatt mar tönkre is ment.
Navigaciot nem rendeltem, pedig „mar” 900 euroert meg elehet venni az SD-kartyan futo Garmin MAP Pilot navit (600 eur a szoftver es 300 a szükseges hardver elökeszitese). Megmondom öszinten, h ezt is sokallom egy olyan korszakban, ahol ingyenesen, vagy max. 20-30 euró egyszeri befektetessel letölt az ember az okostelefonjara egy navigacios appot, amit evente többször frissitenek, es nem kell mindig a mercire varni, h frissitse az SD-kartyas infokat (ki tudja mennyi penzert ugye?). Az app (Waze) raadasul mutatja a traffipaxokat, meg a rendörsegi mereseket is, ugyh nem kerdes, h melyiket hasznaljam. Ket navit egyszerrre futtatni meg felesleges ugye. A csucs persze a Comand Online 3.500 euroert, amiben mar asszem internet meg egy rakas mercis app is van, de en tuti nem fogok költeni egy kisebb kocsira valo vagyont egy olyan dologert, ami a töredekeböl sk kihozhato. Habar az sk kivitel nem tökeletes: ha pl. a HERE-navigaciot bekapcsolom az okostelefonon, majd blutooth-on összekötöm a fedelzeti szamitogeppel, akkor csak akkor hallom a navi utasitasait, ha a telefon funkciojat hasznalom. Tehat nem tudok pl. radiozni, vagy USB-s sticken tarolt zenet hallgatni navigalas közben, mert akkor lekapcsolja a telefont. Elvileg lehet internetezni, ha all a kocsi, de ezt a funkciot meg nem tesztelhettem, leven h a lizingcegnek nem sikerült megnyugtatoan rendezni az internet hasznalata soran felmerülö adatkezelesi problemakat a mercedes-szel.

Összesegeben van meg hova fejlödnie a mercinek media fronton, de azert mar erezhetöen jobb a helyzet, mint az elödmodellnel.

Aktiv parkasszisztens parktronic-kal (870 eur)
Ha van vmi, amit a bena „tablet” mellett a pokolra kivanok, az a parkasszisztens! Elöszöris megszokhatatlan, h a parkoloradar kijelzöje külön van elöre (a központi displayen a kilomterora es a fordulatszammerö között, amit en a kormanytol pl. nem latok), ill. hatra, ami abban az esetben, ha valaki közepen csücsül a hatso ülesen, szinten nem lathato. A masik nagy gondom vele, h nagyon kesön kezdi mutatni a radar a tavolsagot, es ez az erzekenyseg nem is allithato. Egyaltalan nem bizom a radarban, ugyh teljesen kidobott penz az egesz. A BMW radarja összehasonlithatatlanul jobb, raadasul allithato, h hany centitöl kezdjen el jelezni.
A parkasszisztens aktiv mivolta abban rejlik, h bizonyos meretü es szögü helyekre a radarok (majdnem) teljesen önalloan benavigaljak az autot. A müködeseröl több video is fellelhetö a youtube-on, nem reszletezem. Szerintem erthetöbb, ha az ember megnez egyet, mintha elolvassa a (teljes terjedelmeben amugy csak elektronikusan, a mediarendszer hattertarolojaban elmentett) hasznalati utmutatoban. Lenyeg, h a parkradar csak akkor veszi at az iranyitast, ha van legalabb 1 meter manoverezesi szabad hely ("Rangierabstand"), vagyis ahova manualisan is eleg könnyen be lehet allni. Nagyvarosokban, ahol ritka joszag a parkolohely es gyakran mickymouse meretü helyre kell bemanöverezni a kocsit - nnna ott ezutan is lehet izzadni! Idiota modon ennek az egy meteres tavolsagnak a kiallasnal is meg kell lennie. Vagyis, ha pl. a vezetesi kepessegekkel gazdagon annyira nem megaldott azsiai hölgyeknek meg szerencsejük is volt az automatikus beallasnal, nem biztos, h mire vegeznek a shoppingolassal, akkor is ugyanazon kocsik lesznek ugyanolyan tavolsagra a kocsijuktol. Ha nincs meg az 1 meter, akkor meg lehet izzadni vagy megkerni egy europai pasit, h parkoljon ki az idöközben kicsit összezsugorodott helyröl ;)

Akusztikus üveg (240 eur)
Wowwwwww...ha van extra, ami az utolso centig megeri az arat, akkor ez az! Soknak tünt a katalogus altal definialt 10 decibel, amennyivel kevesebb a belteri zaj a kocsiban, ha ezzel a specko uveggel van ellatva az auto - gondoltam ez is csak olyan marketing blabla, mint a 7 sebesseges valto. Aztan mikor elöször mentem vele az autopalyan, egyszer csak rapillantottam a kilometerorara, es teljesen lemerevedtem: 170-et muatott! Erzesre kb. 120-nak gondoltam. Egyszerüen elkepesztö, mennyire csendes belül! Nem is annyira alacsonyabb sebessegnel, mint a nagyobbnal. A 80 meg a 180 között gyakorlatilag semmi kölönbseg nincs zaj tekinteteben!
Itt Frankfurt meg Darmstadt között van egy ujepitesü, kb. 15 km hosszu, 4 savos autopalyaszakasz (A5), amin specialis zajabszorbalo aszfaltot (Flüsterasphalt) tettek le. Na ezen autokazva teljesen hihetetlen az elmeny: úgy megy 130-cal az ember, mintha allna :) Legjobb befeketetes, meg a sokszorosat is megadnam erte.

Hangulatvilagitas (Ambient Light; 260 eur)
Jopofa dolog az allithato beltervilagitas: 3 fele szin van. Kek, feher, sarga. Ezen belül meg vagy 5 fele fenyeröt lehet allitani. En a keket hasznalom, amit ha maxra felteker az ember, akkor kellemes kek fenyarban uszik az auto. Az egyes fokozatok között en nem talalok olyan nagy különbseget. Szerintem az ötböl jo ha kettöt erzekel az ember. A közepkonzol fenye csak oldalrol latszik, tehat a soför joesellyel nem latja, vagy csak alig, ami szinten nem optimalis. Mindenesetre ez is olyan extra, amit szinten ujrarendelnek.

A fentebb emlitett extrakkal, meg nehany kisebb plusz felszereltseggel az auto 50.000 euroban allt meg. Nem olcso, de ezert tenyleg remek minöseget kap az ember. Azzal azert vitatkoznek, hogy ar-ertek-aranyban is olyan jo vetel-e, de az autovasarlas (nalam legalabbis) jellemzöen eleg durvan erzelmi alapon törtenik :)

Az EURO6-os normat teljesitendö AdBlue adalekanyagot, ami elvileg a következö kötelezö szervizig (30.000 km) ki kellett volna tartson, nalam mar 7.200 km letelte utan teljesen ujra kellett tölteni. Azota is 6-7.000 kilometerenkent fullra ujra töltik. Erre azert is nagyon kell figyelni, mert allitolag ha elfogy az adalekanyag, akkor egy tapodtat se mozdul az auto (vagyis erdemes betarazni belole par litert a csomagtartoban).

Hibalista

- 30.000 (2015 szeptember) - Egyelöre semmi, pedig tulvagyok az elsö nagy szervizen. Aprosagok voltak csak, amiket kertem, h nezzenek meg: nyikorgott a könyöktamasz, amit ugyan megcsinaltak, de par nappal kesöbb ujra elkezdett nyikorogni, de annyira nem zavaro, ugyis mindig hallgatni szoktam vmi zenet a kocsiban :) ezen kivül nyikorgott meg egy apro alkatresz a cockpiten (szellözö vagy hangszoro?), de ezt sikeresen megjavitottak. - Ami meglepö volt, h mar 30ezer km utan le kellett csrelni a hatso gumikat, ugy el voltak kopva. Erre azt mondta a szervizes csoka, h ez azert van, mert Y-os a gumi, ami azt jelenti, h 300 km/h-ig jova van hagyva. Emiatt viszont tapadnia kell a guminak mint allat, tehat lagyabb a gumi, mint a normal. Kicserelne o olyanra, ami nem ennyire lagy, de ha a merci ezt a tipusu gumit irja elo a forgalmiban, akkor rosszabb kategoriajut nem tehetnek bele. - Kicsereltek meg a fekbeteteket is, de az gondolom normalis. - - 50.000 (2016 januar) - Meg mindig semmi emlitesremelto. A fekbeteteteket megint kicsereltek, meg ezuttal az ablaktörlö lapatokat is. Az atlagfogyasztas kezd kicsit lejjebb kuszni a 7,3 fele. Nagyon elegedett vagyok az autoval szinte minden szempontbol. - - 90.000 (2016 oktober) - Volt egy balesetem az autopalyan. Belecsusztam az elottem haladoba. Nagy sebesseggel mentem, de sikerült lefekeznem, igy becsapodaskor szerintem max. 50 Km/h lehetett a sebessegem. Jol vizsgazott a kocsi, nekem semmi bajom nem volt, de a motorhaztetö kicsit felcsuszott, ill. a bal elejen felgyürödött a karosszeria a bal elsö kerekre, igy nem tudtam tovabbmenni. annak ellenere, h nem tört össze veszesen a kocsi, 9.000 EUR volt a kar. Szerintem eleg vastagon fogott az a ceruza a szervizben, bar teny, h amatörkent semmi elvaltozast nem latok, tenyleg profin kijavitottak... - - 103.000 (2017 januar) - Most volt az esedekes masodik B-szerviz, de az egvilagon semmit nem kellett kernem, h csinaljanak meg rajta. Szokasos olajszuro, olajcsere mellett aktualizaltak a szoftvert. Apropo szoftver: meg ket eve a vasarlaskor megigenyeltem a MercedesMe szolgaltatast, de azota sem latom a fedelzeti kijelzön. A telefonra letöltöttem az appot, mutatja is a kocsim, de valojaban hasznalhatatlan. Persze lehet amiatt, mert nekem a legalapabb radiom van, es nem kertem navigaciot, nagy Comand Infotainmantsystem-et. - - 122.000 (2017 aprilis) - Durvan szakadt az esö, amikor belementem egy nagyobb pocsolyaba az autopalyan vizsonylag nagy sebesseggel. Utana azt vettem eszre, hogy nem müködik a hömerseklet szabalyozo panel. Se legkondi, se hömerseklet-allitas, se semmi. Lealltam egy parkoloban, ujrainditottam a kocsit, de sajnos ugyanugy halott volt a panel. Masnap ujra beinditottam az autot, es mintha misem törtent volna, minden müködött rendesen (?) - - 124.000 (2017 majus) - Ez az utolso bejegyzesem a kocsival kapcsolatban, ugyanis mult heten totalkarra törtem :( Törtent ugyanis, h a vizes utburkolatu haromsavos autopalya egyik lejtöjen aquaplanning alalkult ki a gumiaim alatt, aminek következteben iranyithatatlanna valt a kocsi: elöször besodrodtam a közepsö savba, elfordultam 45 fokkal majd szemböl nekicsapodtam a ket autopalyairanyt elvalaszto betonpillernek. Onnan visszapattantam, kb. a közepsö savban csinaltam egy 360 fokos piruettet, es vegül oriasi szerencsenek köszönhetöen a leallosavban a külsö szalagkorlatba csapodva alltam meg. Mivel ejszaka volt, nem volt forgalom az autopalyan, ugyhogy eleg gyorsan mentem (>> 150 km/h), de halistennek a kocsin kivül senkit sem törtem össze. Nnnna, ha valahol, akkor itt aztan valoban megmutatkozik, hogy mekkora klasszis a Mercedes!! Elöszöris kinyiltak a legzsakok: elöl a kormanybol, oldalt a függönylegzsakok es a terdnel a terdet vedö legzsakok. Mivel a legzsakok pirotechnikaja miatt tiszta füst (meg puskaporszag) terjengett a kocsiban, automatikusan kb. 10 centire lehuzodott minden ablak, h ne fulladjak meg, magatol bekapcsolodott az elakadasjelzö, es meg magamhoz sem tertem, de mar meg is szolalt egy hang, hogy jol vagyok-e es hogy küldjön-e mentöt, rendört? Hirtelen azt sem tudtam, hogy hol vagyok, meg hogy ki beszel hozzam, aztan rajöttem, hogy a kocsi erzekelte a legzsakok kinyilasat es automatikusan hivta a központot (van benne egy gyari SIM kartya). Eltem a lehetöseggel, ugyhogy kihivattam a rendöröket, meg kertem egy automentöt. Meg se kellett mondanom, h hol vagyok (nem is tudtam volna megmondani a stressztöl :), de szerencsere a kocsi fekete dobozaban (igen, van ilyen) talalhato GPS koordinatak alapjan egyböl belöttek a tartozkodasi helyem. Teljesen hihetetlen, a mai napig nem tudom felfogni, de SEMMI, az egvilagon SEMMI bajom nem törtent, de meg egy karcolas sem!! Volt mar egy kisebb balesetem, akkor nem nyiltak ki a legzsakok, es utana napokig ereztem az izületeim a terdemben, bokamban, meg a nyakizmom. Most meg ennyi se volt. Egy percig nem feltem, annyira biztonsagban ereztem magam, hogy teljesen elkepesztö! Nem volt meg soha ekkora balesetem, de ugy gondolom, h ha nem ebben az autoban törtenik, akkor sokkkal rosszabbul jartam volna... - Lehet vitatkozni azon, h draga a kocsi, meg h mennyire valos a felar, amit a Mercedes felszamit, de ezek utan nalam ez nem is lehet kerdes. Engem teljesen levettek a labamrol, remelem mindig meg fogom tudni tenni az eletemben, hogy Mercedest veszek :)

Ide hordtam szervizbe

Ceges szerviz, Frankfurt am Main ill. Heerstrasse, Frankfurt

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2015
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 124000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 118i Következő autója? 220CDI
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz C 2014 (2014)

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)