Gagyi Papír Autó, de a motorja nem rossz
Szöveges ítélet
Üdv Mindenkinek!
Kezdeném ott, h 12évig BMW-ben ültem, E46 és E91-em volt. Aztán gondoltam egyet, h átülök Mercibe. Vettem ezt a manuális C220 CDI-t kombiba, gyönyörű sötétkék színben, ami nem ez a rikító kék, hanem a nagyon elegáns mélykék, ami véleményem szerint a legjobban áll a kombi C-s Mercinek.
Felszereltséget tekintve:
Szövet-bőr sportülések combtámasszal.
Head-UP Display.
Burmester HI-FI.
Az első gond ott kezdődött, amikor első utamon autópályán, gondoltam bekapcsolom a Tempomatot, keresem, és nem volt benne. Amikor ezt realizáltam, azt hittem tökönszúrom magam. Az 1998-as E46-os BMW-ben is alapfelszereltség volt már, és nem hittem el, h ebben nem az, valamint azt sem hittem el, h aki rendelte ezt az autót, Ő sem kért bele, pedig nem, viszont 1,5mFt-os HI-FI-t azt kért bele... No sense. Jó, mondjuk én is ellenőrizhettem volna vásárlásnál, de pont erre nem gondoltam, h ez esetleg nincs benne. Alapnak gondoltam.
Aztán egyszercsak lehúzott ablaknál, el kezdtem hallani ilyen nyikorgó hangot valahonnan jobb hátulja felől. Be is mentem a szervizbe, rátették rázópadra, bemérték a lengéscsillapítókat, és ott nem produkálta ezt a hangot, de ahogy kihajtottam a szervizből, az első döccenőnél már újra igen. Olyasmi, mint amikor az Ikarus Buszok nyikorognak, szánalmas, de ez a hiba fennmaradt végig.
Utána láttam egy videót neten, h a kocsi belsejébe megnyomkodják a zongoralakkos részeket és recseg-ropog, hát én is kipróbáltam, ekkor realizáltam, h kritikán aluli anyagból van, a legbóvlibb műanyag, majd amikor takarítottam és törölgettem a navi képernyőjét, azon is éreztem, h összevissza recseg-ropog. Ezekután, már nagyon kritikus lett a szemem, és a fülem is és el kezdtem hallani, h az ajtó is úgy csukódik, mintha vmi legvékonyabb lemezből készült volna, nagyon olcsó hatású ez is.
Aztán az ablakemelő gombjai szépen sorban kezdtek kitörni a vezető oldalon, először vettem gombokat, majd utána cseréltem az egész panelt egyben, aliexpresszről. Gondoltam, az tökéletes lesz ide, mivel a gyári is ugyanez a fos, nem időtálló gagyi szar. Az aliexpresszes meglepően jól bírta, nem volt gond vele.
Aztán volt még egy akummulátor cserém, aminek hatására, újra el kezdett működni a start/stop rendszer.
Majd jött egy sárga motorhiba jelzés, ami nem volt vészes, mert csak a katalizátor előtti lambdaszondát kellett kicserélni.
Aztán utána egy ideig semmi, majd újra feljött a motorhiba jelzés, és én nem tököltem, hanem eladtam.
Most beültem egy 420d Gran Coupe-ba, hát azt kell mondanom, h a Merci egy kutyaszar ehhez képest, pedig mindkettő 2015-ős évjárat. Futómű, váltó, fékek, ÖSSZESZERELÉS, MINŐSÉGÉRZET mind-mind fényévekkel jobb, mint a Mercibe. Viszont, azt meg kell jegyezni, h a Mercinek a motorja az nem rossz, 5,5Literrel jártam vele, mondjuk a BMW 5,3-at eszik.
Összességében:
Vezetni nem jó a Mercit a BMW-hez képest, elpattog az úton, fékei elfogynak, ha tempósabbra vettem a figurát, ez is félelmetes volt, h nem fogtak szó szerint, pedig vmi ATE fékeket rakattam bele. Az ülése a BMW-hez képest kényelmetlen, már 200km megtétele után kijön. Úgy h örülök, h megszabadultam tőle.
Hibalista
- Katalizátor előtti lambdaszonda. - Ablakemelő panel. - Motorháztető zár. - Akkumulátor.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 255000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 43800 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | E91 320d | Következő autója? | F36 420d |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.6/10) |
