Nur ein Mercedes ist ein Mercedes
Szöveges ítélet
Nem az első Mercim, de az első új Mercim. Igazából nem is terveztem, hogy most Mercit fogok venni, de a sors így hozta, na meg a kereskedő (SilverStar Motors, Veszprém) profizmusának, jó érzékének is volt benne némi szerepe. A döntő a próbaút volt: a 170 LE-s motor (nyomaték 400 Nm), a fantasztikus automataváltó, a kormányzás, a futómű (elektronikus lengéscsillapító-szabályozás), a kényelem... szóval Mercedes. Tény, hogy hátul viszonylag szűk a hely, de hát ez nem E osztály, ez egy "középkategóriás" autó. Egyébként kéthetes korában megjártuk vele Párizst négyen, egy fenékkel 12,5 óra (plusz 1,5 óra megállások, tankolás stb.) - abszolút kellemes volt. (És azóta még 3x Párizs és egyéb hosszabb-rövidebb utak, változatlan élvezettel.)
A fogyasztása pedig elképesztő: a 2.2-es motorral és hatalmas teljesítménnyel ugyanannyit eszik, mint az előző 2.0-ás Mondeóm manuális váltóval. (~12e km-es átlag: 7,1)
A legjobb, hogy ahányszor beül az ember, az mindig élmény. Most 11 hónapos, több mint 40.000 km-t mentem már vele! Ez asszem önmagáért beszél. :-)
(Csak egy kis apróság a sok közül: véletlenül fedeztük fel a belső világítás nyalánkságait: apró kis segéd- és hangulatfények mindenfelé. Ugyanez egy Citroennél feláras extra és a katalógus két oldalon át ecseteli, hogy milyen fantasztikus. A Merci katalógusa meg sem említi, mert ez náluk teljesen természetes.)
Kéne valami rosszat is mondani? Hát például nem olcsó. De ha figyelembe vesszük a 900e Ft-os beszámítási kedvezményt, meg, hogy pl. átrozsdásodási garancia 30 év, assistance 30 év (!), értéktartás stb. - szóval hogy ez egy Mercedes, akkor már nem is annyira drága. Érdekesség: kötelező ugyanannyi, Casco olcsóbb, mint a Mondeónál!
Ami a fenntartást illeti: az első szervíz 20e km-nél, hivatalos márkaszervízben (átvizsgálás, olajcsere, szűrőcsere): 33 032 Ft. Egy Renault tulajdonos barátom saját szemével szerette volna látni a számlát...
Azóta megvolt a második is, ez már 52e Ft volt - hűha! :-)
(Csereautóval, mosással, takarítással együtt - mert hogy ezek ingyen voltak.)
Ja: üzenet merciköpködőknek: csináltatok már statisztikát, hogy prémium kategóriában hány Audi, BMW és Merci taxit láttok? Na, ha eddig nem figyeltétek, mostantól figyeljétek és gondolkozzatok el egy kicsit. :-)
Hibalista
- Kiváncsian várom, mi romlik majd el rajta, meg hogy megélem-e egyáltalán. ;-) (A fejleményekről majd beszámolok. Eddig - 57e - semmi.)
Ide hordtam szervizbe
SilverStar Motors, Veszprém (érdemes odaautózni messziről is!!!)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 57000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mondeo 2.0 TDi kombi | Következő autója? | Mercedes |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
