Gyorsan messzire megállás nélkül
Szöveges ítélet
1 évesen vettem, 1. tulajdonos a Mercedes gyár volt (jó gazdának tűnik egyelőre)
3-as BMW és A4 volt még versenyben a választásnál, optikailag ez tetszett a legjobban (Avantgarde felszereltség), árban nem volt nagy külénbség a 3 között.
Ez a motor még csak manuális váltóval létezett ekkor, az 5 sebességes merci automata amúgy sem nagy kedvencem (a 7 sebességes csak a 6 hengeresekhez járt), így manuális lett.
Nagyon rugalmasan vezethető a 2 turbó okán, 500Nm nyomaték már 1600-as fordulaton megjön, ez nem éppen a halál definiciója alacsony fordulaton :) Tovább forgatva a nyomték csökken, de megjön a 204 LE. A részecskeszűrő miatt nem kormol természetesen semmit, emiatt nem kell 350 CGI-t venni :), amivel szemben az 1km-re jutó üzemanyag költsége kevesebb mint a fele. (Saját stílusomban 7L*1,16Eur * 2 = 13L*1,36Eur).
A kuplung az átvételkor is meg- megcsúszott speciális helyzetekben (alacsony fordulaton padlógáz hegynek felfele), a cserével az átdolgozott kuplung jóváhagyásáig kihúztam. Megtalált a másik szeriahiba is az OM651-es motorra jellemző injektorgonddal, de nem is bánom, mert itt is a továbbfejlesztett alkatrészeket kapom meg. (A javítás ideje alatt egy fullos CLS 350 CGI-vel járhattam)
A 4 hengeres dízel hangja természetesen nem olyan, mint egy 6 hengeres benzinesnek, de hidegen sem tolakodó, nem egy régi TDI. Volt utas, aki nem hitte el hogy dízel motor van benne a dinamika és hang alapján. Alapjáraton némi vibráció is érezhető.
Tempósabban haladva (230+) 10+ literre is fel lehet tornászni a fogyasztást. A 350-es CGI-vel ez 16+ litert jelentett, gyakran meg kellett állni tankolni.
225/45R17 gumikkal:
150-es tempó 6,5-7 L (2500-as fordulaton)
160 7-7,2
Város kevés dugóval 6,5L
Országúton nyugisan akár 6 alá is benéz
Motororikusan a 320d és 323d BMW valamivel kevesebbet fogyaszt, szerintem simábban is járnak, de valahogy mégis a C tetszik jobban.
Remélem a prime edition 2 gyermekbetegsége után több problémám nem lesz az autóval, eddig messzemenően kedveljük. Az avantgarde futómű a Bluefficiency 2cm-es ültetésével nagyon stabil (kevésbé billen mint a standard C220 CDI), Budapesten persze kemény lenne 17-es kerekekkel.
A paraméterkormányt csak javasolni tudom, a dönthető üléseket se felejtse ki senki aki ilyet vesz (alapban nem dönthetőek)
Az autó azért 1700kg fölötti súlyú, nem szabad elfelejteni, egy SLK nagyobbat fékez és gyorsabban megáll. Vizes időben első fékezésnél érezni egy kis késlekedést, míg leszárad a féktárcsa és megjön a max fékhatás. Az autó eleme igazán az autópálya, a rövid 1-es fokozat városban nem ideális, főleg az átdolgozott kuplunggal furcsa elindulni (változtattak az áttételen).
Hibalista
- Kuplungcsere garanciában (első széria kuplung nem bírta el az 500Nm-ert, a gyár változtatott rajra) - Injektorcsere (Az első generációs Dephi injektorok gyengere sikerültek, nálam 1 elromlott, mind a 4-et cserélték)
Ide hordtam szervizbe
Mercedes-Benz München (szolgáltatás 10, ár 6, jó csereautók)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Alfa Romeo 156 2.0 TS | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
