Fügyülő Feketerigó
Szöveges ítélet
A sok honda / toyota / csakajapán és német fikázó írás után a TC-n gondoltam én is leírom a tapasztalatomat hátha páran az élményt nagyobbra becsülik az autózásban mint a spórolást. Ha hasonlattal akarok élni akkor ha zenét akarok hallgatni azt megtehetem egy fapados vackon is vagy lehetőségekhez képest veszek egy olyan cuccot amin élmény a zenehallgatás...
Az autót 9 évesen vettem 70 ezer km-el (!) az első tulajdonostól, vannak apróbb esztétikai hibái amiket az előző tulajdonos ejtett a belsején de ezeket apránként lehet javítani és nem befolyásolják a működését. Motorikusan tökéletes állapotban volt és van ma is az autó. Azt előre tudom, hogy nem gombokért kell majd szervízelnem bár egyenlőre nincs arra utaló jel, hogy 10 évesen nagyon a szervízbe kellene rohangálnom vele. De azt is tudom, hogy ezért mit kapok.
vezetési élményt 187 lóerővel, hátsókerék hajtást, feszes futóművet, kényelmet elől-hátul, biztonságos kasztnit fullra pakolt légzsákokkal, profi szakszervízt és részese vagy egy titkos körnek akik tudják milyen élmény egy ilyen autót birtokolni és vezetni. :) A mai világban amikor mindenki autóversenyzőnek érzi magát a 3as bömösben, szerintem nem mindegy milyen autóban ülsz ha ott a baj...100x is inkább költök a magasabb szervízre és ülök a gyerekkel egy merciben ha karambol van mint egy 10 éves corollában vagy civicben. Láttam hogy néz ki karambol után a japánok szent tehene...az origami kutya füle hozzájuk képest. És ezzel nem akarok megsérteni senkit sem! Ellenben azt is láttam ahogy egy MB vagy audi törik és egy másik dimenzió :) Családos lévén a törséteszt is szempont volt a vásárlásnál.
Az autó nem egy atomvillanás, nem fogja legyorsulni szerintem még a fiesta ST-t sem de van benne annyi dinamika ami egy kulturált és biztonságos autózáshoz kell. A benzin motor elképesztően simán megy, hangja csak autópályázásnál van 140-150 körül, addig totális csönd. A kompressor süvítése kigyorsításnál zene a fülnek, és megvan benne az a jó értelembe vett klasszikus mercedes morgás ami ehhez kell. Sajnos ennek az élménynek ára van, ha kicsit nehezebb az ember lába akkor simán 12 litert fogyaszt, amúgy kultúrált vezetésnél 8L körül van a pálya átlag. Kigyorsításnál, besorolásnál, előzésnél pont annyit ad ez a majdnem 190 LE ami ahhoz kell, hogy a mellettem ülő ne a majré vason lógjon egész út alatt. Ami nagy szó mert a család női tagjai sajnos a kapaszkodóval a kezükben ültek be minden eddigi autómba. Egy pár kanyar után valahoigy mindenki leszokik róla ebben az autóban. :)
Majd ha ugyenezt megcsinálom egy dinamikusnak mondott benzines 1.6 motorral és közben még biztonságban is érzem magam az autóban akkor megkövetek minden japán autó kedvelőt :)
A belseje lehetne szebb, a faceliftes modellek belseje pl sokkal jobban idézik a modern kori autózást mint a korai W204-ek de eddig még senki sem szólta meg a belső dizájnt. :)
Amik jó azok a pakolós rekeszek, közép konzol, a hátsó ülésen a kihajtható könyöklő. Amit nem szeretek az a multimédia egység vagy minek csúfolják ezt a borzalmat, illetve zavaró, hogy a sedanban nem lehet lehajtani a hátsó üléseket úgyhogy pl ikea pax szekrényt el lehet felejteni.
Műszakilag mint írtam rendben van eddig, talán az eső szenzor ami nem működik és jó lenne megcsinálni, de motorikusan a kötelezően kívül nem volt semmi cserélve rajta eddig, nálam egy olaj csere lesz esedékes ősszel és ennyi. És még pollen szűrőket cseréltem pár hónapja a nyárra való tekintettel.
Hibalista
- Update: - Ahogy gyűlnek a km-ek, úgy jönek elő azért a kisebb nagyobb dolgok, erről is írok. - - A légbefúvó rendszer valami fura dolgot csinál, hangja van ahogy állítom feljebb, de a befúvás erőssége nem nő. Plusz télen az anyós ülésnél hideget fúj lábra, miközben mindenhol máshol már izzadunk. Kb 20-25 a teljes átvizsgálás a pappasban, a héten viszem, ha megvan a hiba frissítek. - - A lánc mintha csörögne, most vagyunk 95 ezernél, sztem lassan csere. Kb 150 ezer lesz előzetes érdeklődés alapján. - - Automata váltó ennél is rángat 1-2 sebesség között, hogyrohadnameg. Kár h nem a 6 sebességes van azoknál nem hallottam még ilyenről. Váltóolaj csere ezen nem fog segíteni de azért biztonság kedvéért megcsináltatom 100e környékén. - - Hátsó ablak fűtőszál egy szakaszon szakadt, azt házi módszerrel lehet javítani de akkoris... - - Esőszenzor nem működik - - Első parkoló radar nem működik - - bal első "szemöldök" izzó (parkóló fény) konkrétan beleolvadt a foglalatba!! remélem nem kell az egész lámpatestet kicserélni csak a foglalaltot. - - Kormány kezelőgombok elkezdtek beragadni, főleg a hívás fel/le tevő gombok. - - Bluetooth: most már vagy automatikusan felismeri a telefont vagy nem. Van hogy 1 perc alatt van hogy 20 percig se.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | valami 200LE körül :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
