Fenevad
Szöveges ítélet
Egész életmben rajongtam a Mercedesekért. Első autóm egy 1990-es évjáratú 190-es volt melyet Németországból hoztak be. Eladáskor kiderült, hogy lopott volt, közben megjártam vele egész Ny-Európát a későbbi feleségemmel, belegondolni is rossz, hogy mi történt volna egy esetleges alapos német igazoltatásnál. Aztán egy pápaszemes e 230 következett, amelyet elloptak. Ekkor eldöntöttem, hogy nem veszek több német prémium autót, Opel, Peugeot,Volvo következett. Egyikkel sem volt problémám, kényelmesek voltak, elvittek A-ból B-be, de hiányzott a mercedes életérzés. Ezt ugy lehet megtapasztalni, ha huzomosabb ideig birtokolsz egyet. Nem fáradsz el vezetés közben, mindig van aminek tudsz örülni egy szép részlet az ajtón, a kormány megfogása, reggel munkába menet a csomagtér ajtó finom felpattanása, olyan elegáns forma, melyet csak a mercedes képes gyártani. Szóval 10 év kihagyás után, mikor az s60 volvommal(3 éves volt) ott maradtam a kiscelli utcai posta parkolójában(meghibásodott az indító) úgy döntöttem váltanom kell. Mindig úgy éreztem egy igazi Mercedes az E-osztálynál kezdődik. Új autó nem jött szóba, nem azért, mert nem tudnám kifizetni, hanem egyszerűen aránytalanul drága, nem ér meg több millió pluszt nekem pusztán a tudat, hogy én ülök benne először, egy szép állapotú 100e km alatti Mercedeshez típustól függően 25-35%-al olcsóbban hozzá lehet jutni, mint az új ára.
Nem tetszett se a 2000 előtti, se a 2000-2007 között gyárott C-osztály,de a 2007-ben kijött modell már a megjelenése előtt felkeltette az érdeklődésemet az avantgarde változat eleje félelmetesen el lett találva. Az új E-osztály is tetszett, de valahogy valami sportosra, izgalmas autóra vágytam, talán a kor, talán a fiam behatása nem tudom. Így egyből C-ket kezdtem el nézegetni. Gondban voltam, ugyanis 1 kivételével benzines autóim voltak(Peugeot 406) és féltem a dízeltől, a benzines motorkínálat azonban nem volt valami fényes. Szerintem kihagytak 1 motort a paletta felső részéről. A 180-as gyenge, a 200 kompressort kipróbáltam, nem volt rossz, de a fiam meggyőzött, hogy a mercinek ezek a kis köbcentis motorjai nem a megbízhatóságukról híresek. A 250-esek érkezéséről éppen akkor lehetett hallani. A c 300-as pedig csak amerikában volt elérhető, volt ugyan egy behozott példány, de ilyenbe nem mertem belevágni. A 350 változatból nem volt használtan eladó és feleslegesen erősnek éreztem. A 320-as dízelt a fiam és a sógorom is figyelmembe ajánlotta. 224lóerő, 510 nyomaték, 7-8 literes fogyasztással. Ez volt a katalógusban legalábbis. Nem vezettem még erős dízelt, csak benzinest foggalmam sem volt mire számítsak, de ígéretes talán kicsit túl ígéretes is volt. 3 db ilyen autó volt eladó itthon, egy változat 4 kerék hajtással két darab sima hátsóval. Inkább hátsó kerekest szerettem volna, pusztán azért, mert a 4 kerekhajtás még 1 plusz dolog amivel baj lehet. Azt néztük meg először, Hófehér és a legextrázottabb modell volt a háromból egy korombeli úr használta. Első ránézésre láttam, hogy pont olyan autó amilyet szeretek venni: Gyönyörű új állapotban tartott, de 1,5 éves használt. Körbenéztük, egyből mondtam, hogy érdekel, de ki szeretném próbálni, hogy mégis milyen 1 dízel. A próbakör és a köztes beszélgetés után egyből tudtam, hogy ez lesz az autóm. 85%-ban a München-Komárom közötti autópályán volt használva ez megnyugatott. A másik kettő kereskedésben volt, már megsem néztem. Lefoglalóztam, a feleségemmel este megbeszéltük és másnap már nálam volt.
Tények az autóról:
Az új ára 18 millió Forint volt, a kötelező szervizekről számlát kaptam, még a gyári fékek és gumik voltak rajta természetesen, kívül-belül hibátlan volt. Barna bőr és faberakás, nagy szórakoztató-rendszer(dvd, cd-tár, navigáció nagy kijelzőn, 10 hangszórós rendszer) ülés fűtés-hűtés(nagyon ritka extra ebben a kategóriában), hátsó rolócsomag, amg-packet kívül belül(18 colos felnikkel). Hátul dupla kipuffogó-végek teszik teljessé a gyönyörű formát. Szóval szerintem kívül-belül a mai napig látványos igányes és kitűnik a tömegből. Az összeszerelés és anyagminősége elmarad mondjuk egy s-osztálytól, de ez is messze jobb, mint pl a volvo vagy a peugeot volt, prémium. Egyszóval: Megnézik!
A futóműve: két fokozatban állítható: comfort mód a nyugodt igazi-mercedeses autózáshoz, sport mód az autópályára illetve hétvégi autózásra. A 4 kerékhajtás nem állandó, mint az később a szervizben megtudtam, egy elektornikus rendszer, mely szétosztja a nyomatékot a tengelyek között. Mindenképpen ajánlom három dolog miatt: biztonságérzetet ad, télen, ha hegyes vidéken jársz könyebbé teszi a havas utakat, ha álló helyzetből esetleg valaki gyorsabban szeretne indulni, akkör könyebben megtapad és nincs az a csikorgó csúszó első 5 méter, mint pl az első-kerekes Volvomban volt :)
A helykínálat és kényelem: elöl elegendő, 100 kg vagyok az ülések kényelmesek, hátul már nem olyan fényes a helyzet, az ajtórések se túl nagyot, a lábtér közepes a fejtér viszont korrekt, 4 felnőttnek összeségében elég. A csomagtartó jól pakolható, meg nem mondom hány liter, de 4 ember csomagját egy hétre elnyeli. Hiba, hogy nem elektromosak az első ülések, csak a támla és a magasságállítás terén. Nagyon zavaró ez a mechanikus "kurblis" megoldás, őszintén nem értem, hogy az első tulajdonosa pont ezt a fontos kényelmi extrát miért nem rakatta bele, ha majd 20 millióért rendelt magának egy középkategóriás autót...
A menetdinamika és hajtáslánc: Kiemelkedő. A leggyorsabb autó amit életemben vezettem, egyszerűen fantasztikus. 6,9 a 100-as gyorsulása papíron, a fiam rátudott venni, hogy belerakjunk 1 chiptuningot 4 éves korában, akkor a gyári 224le 266lóra nőtt az 510 nyomaték 590-re, de feltudták volna simán 600 fölé is vinni, de a váltó épségének megőrzése miatt ebben maradtunk ennyiben. Félelmetes lett, nem is álló helyzetből, hanem autópályán jön ki az ereje. Mielőtt valaki azt hiszi, hogy versenyzek, soha életemben nem cikázgattam a sávok között, vagy előztem jobbról egyszerűen az érzés, hogy milyen erős ez az autó megéri. Egyetlen dolgot nem kedvelek, ha előzök a sebességhatárok betartásával és valaki ezt nem óhajtja megvárni és szinte életveszélyesen megközelít és villog. Nem értem az embereket, hogy 1800-2000 köbcentis autókkal(octaviák, passatok, insigniák) miért akarnak egy már ránézésre erősebb autót kitúrni. Én megértem, ha valaki siet és amint kitisztul a terep el is fogom engedni. Ugyanez igaz, a nagymenő menedzserekre, akik az enyémmel hasonló motorerővel visszélve akarnak "aratni". Jellemzően 4 karika illetve propeller kíséretében. Előfordul, hogy amikor egy 7-es bmw azt hiszi majd könnyen elmegy mellettem, bizony észreveszi, hogy én távolodok a külső sávban...Ilyenkor jót mosolygok magamban, majd folytatom 130 tempomattal az utamat. Nyilvánvalóaan nem verhetetlen a kocsim, de 1700 kilos tömegéhez képest, kegyetlen gyorsulásra képes még 200 fölött is. Ebben pedig sport fokozatban abszolut partner a 7 sebességes automata, amelyről szintén csak szuperlativuszokban tudok beszélni, könnyedén gyorsan kapcsol, a visszaváltásnál kivár 1 kicsit, de ez minden automata "gyerekbetegsége". A fogyasztásom az utóbbi 25.000km-ben 9,4l volt ami kicsit soknak tűnhet, ez talán köszönhető a 4 kerékhajtásnak, a sok dugónak és az 1700kilos tömgnek vagy a talán a fiam használja többet? De ha belegondolunk ez jelenleg egy majd 270 lóerős autó, ahhoz képest számomra ez teljesen elfogadható a volvom 100 lóerővel kevesebbel ugyanennyit fogyasztott. A hangja a 6 hengernek köszönhetően erőteljes, nagy fordulaton talán lehetne kicsit halkabb , esetleg lehetne jobban szigetelve az utastér, de ez már szőrszálhasogatás
A fenntartása egyáltalán nem drága, 1 fékcsere vagy egy gumicsere nyilván nem két fillér, de egyenlőre nincs váratlan meghibásodás a kisebb problémákat a hibalistában jeleztem, lassan 150.000km-hez és 7 éves korhoz érve azt hiszem vaklárma volt, hogy a dieselekkel mennyi probléma van, semmilyen motorikus problémáról nem tudok beszámolni és amennyire egyben van az autóm, szerintem még 5 évig nem is lesz.
Biztonság:1x volt 1 kisebb koccanásom, légzsák nem nyílt, de a törése elvileg öt csillagos, de erre remélem nem fog sor kerülni. Az 1700 kilos tömeg azért megadja a bunker érzést, Német autópályán nagy tempónál sem fél benne az ember.
Összegzés:
Méretéhez és korához képest gyönyörű sportos kinézet, fantasztikus menettulajdonságok, erős közepes komfortal és helykínálattal, rengeteg extrával, megbízhatóan. Elvisz bárhova, bármikor és olyan amilyennek szeretnéd, gurulós mercedeses érzés, vagy száguldó vadállat, ami a nála sokkal komolyabb kinézetű és erejű sportautókat is megizzaszt, mindent 10 liter alatti fogyasztással, biztonságban. Mindenkinek ajánlom, ha szervizelt, gondos gazdával rendelkező példányt választ az ember szerintem 300.000ret simán elmegy gond nélkül.
Hibalista
- -bal első ablakemelő egy idő után csak "új ott-tartással" volt hajlandó működni 2x-i szervizlátogatásra sikerült megoldani-20.000Ft - -rendszámtábla 2x(!) is eleresztett, ebből 1x leesett-5000Ft - -xenon izzó hibák -
Ide hordtam szervizbe
Kárpát utca-drága de korrekt és minőségi szolgáltatások
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Siófok Mercedes-korrekt árak
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 63500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 71000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | s 60 2.4 benzin | Következő autója? | idővel az új c-osztály a motor egyenlőre megint nagy dilemma |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
