A csillag mögött.........
Szöveges ítélet
Az autó 8 hónapos korában, kb. 45.000 km-nél üzemanyagszűrőn található gázolaj előmelegítő egység szétdurrant. A Mammut mélygarázsából történő kihajtásnál végig dolgozott a kipörgésgátló (mint utólag kiderült a folyó gázolajon). Majd épphogy kiértem volna az utcára, akkor lefulladt. Kifogyott a gázolaj (fél tank kb). Szervó nélkül a középső sorompóig visszaengedtem. Autómentő nem tudott behajtani, kötélen rángatott ki. A kijáratot meg homokozták, hogy a többiek ki tudjanak hajtani. Utána nem sokkal Mercedes visszahívás során cserélte a gázolajszűrőket.
OM 651-es motor injektorproblémáiról a neten mindenki olvashat. Csak 1 injektort cseréltek garanciában kb. 60.000 km-nél.(2 alkalommal autómentő)
Kormány alsó része nagyon elkopott (beszállásnál térd eléri), garanciában cserélték kb. 75.000 km nél.
ESP keresztgyorsulás szenzort cserélték.
A díszlécekről az ajtó ill. ajtóüveg találkozásánál kopott a lakk. Ugyanígy kopott a középkonzol. Mindkettőt garanciában cserélték.
Egy hónapja többször előfordul, hogy az inditókulcsot betéve, azt el lehet fordítani, viszont nincs gyújtás, a motor nem indítható. A kulcsot 5-6 szor kihúzva, majd visszatéve indul. A hibakiolvasó nem jelez hibát. Mivel a hiba a szervízben nem ismétlődött, ezért várakozás van, csere garanciában nincs.
A kézifék kioldó kar műanyag fogantyúja eltörött, garanciában cserélték.
A gyújtáskapcsoló (indítási probléma) már minden indításnál jelentkezett. Garanciában cserélték.
A garancia lejárt.
A kormány ismét kopott.
A helyzetjelző izzócserénél a lámpatest hátsó burkolatából kitörött a foglalat. Cserélni komplett lámpát lehet. Hagyom így.
A vízpumpa folyik. Cserélték.
2013.11.16 - 193.000 km
Újabb 2 injektor csere. Mercedes garancián túl megcsinálja térítésmentesen.
Beépítésnél kiderült, hogy a megküldött új 2 injektorból (Delphi - Made in France) 1 darab rossz. Így egy belekerült, egy pedig csere után fog.
Az autó továbbra is rángat, kettős tömegű lenkerék csere is lesz. Ez már fizetős.
A Mercedes iróniája hogy karácsonyi ajándékként Mercedes "szakácskötényt" (védőkötény, hogy szerelés közben ne koszold be a ruhádat) kaptam. Mercedes Service Staff felirattal......Ha út mellett szerelni kell?......Szép jövő, jó marketing.
2013.12.14 - 197.000 km
A kettős tömegű lendkerék csere után a zaj és vibrálás nem szűnt meg.
Váltó és motortartó bak megrepedt.Ezek cseréje után az autó működik, mint új korában.
2014.7.11 - 230.000 km
Az autó a kettős tömegű lendkerék cseréje óta problémamentes. Izzók sem égnek ki.
2014.12.28 - 255.000 km
Ajtó lemez ás ajtóüveg találkozásánál 2 db. hátsó, külső díszlécet cserélni kellett. Lekopott a fényezésről a lakk.
Sárga motorvisszajelző világított. Fordulatszám nem ment 3000 fölé. Nyomásérzékelő szenzort cserélték ingyen novemberben.
Újra világított. Ismét cserélték, most pénzért, decemberben.
Jelenleg megint világít. Új év kezdés ismét a szervizben lesz.
2015.2.10 - 260.000 km
Szervízzel közöltem, hogy az olajszint max. felett van és gázolaj szaga van. Talán a részecskeszűrőt meg kellene nézni.
Olajcsere, részecskeszűrő regenerálás és szoftverfrissítés. Sárga motorvisszajelző lámpa nem világít.
2015.2.25 - 265.000 km
Vezetőülés ülésfűtés az ülőfelületen elment, támlán működik.
Az autó színe a feketéről matt feketére vagy inkább matt szürkére változott, 2 havonta 1 szeri MOL gépi mosó következtében. Úgy megkopott, hogy kézzel felpolírozni nem tudom.
Egyéb:
A parktronic lassú és pontatlan. Még van 15 cm és már minden világit meg csipog. Ha viszont gyorsan tolatok, sokszor mire bekapcsol, már rajt vagyok az akadályon.
A kormányon a hangerőszabályzó lehetne a bal oldalon, mert a jobb kezem mindig a váltón van, így a kormányon a gomb felesleges.
A motor 1,5 literrel többet fogyaszt hasonló német gyártók 2 literes dízeleihez képest.
Tankolás km visszajelzést 50 km maradék távolság esetén elveszi, amikor a legfontosabb lenne.
A könnyűfémkerekeken a középső emblémás jel a nyári kereken rendben van, a télin folyton kipotyog. Mindkét szett gyári Mercedes felni. Tűrések? Ezekről a mintát felmarta valami időközben.
Az első tompított égő csere nagyon nehézkes. Hely van a cseréhez, viszont nehéz pozicionálni az izzót és így ha nem kerül rendesen a helyére össze vissza világít. Az első lámpákban (gondolom a nem megfelelő rögzítési mód miatt - hajlított drót) sűrűn kiégnek az izzók.
Hibalista
- - üzemanyagszűrő - üzemanyag előmelegítő - - injektor - 1 db - - ESP keresztgyorsulás érzékelő - - kormány anyagminőség - - fényezési hibák, díszlécek kívül és belül - - gyújtáskapcsoló - - kézifék kioldó kar - - vízpumpa - - injektor - 2 db - - 2-ős tömegű lendkerék - - váltó- ill. motortartó bak - - motor nyomásérzékelő szenzor - - fényezés - - részecskeszűrő - - ülésfűtés -
Ide hordtam szervizbe
Mercedes Zalaegerszeg
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 265000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | BMW 320D | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.4/10) |
