Tizenéves, de szinte új!
Szöveges ítélet
Először is leszögezném, ez az autó jó.
Munkahely váltás után gondolkodtam el azon, hogy az 318-as E46-omat le kellene cserélni valamire ami kényelmesebb, kevesebbet fogyaszt és nem vészes a fenntartása. 1 éven át túrtam a netet és szerencsére ahogy telt az idő úgy nőtt a költségkeret, és amikor eljutottam a W204-es Mercikig akkor tudtam, hogy megtaláltam azt amit kerestem. Kulturált, kényelmes, van az ismeretségi körben így tudtam hogy megbízható is. A szervizben érdeklődve azt is megtudtam, hogy a 220-as kimondottan kedvező áron fenntartható és problémamentes típus. Pont amire szükségem volt.
Rengeteget megnéztem közülük mire eljutottam ide. Voltak teljesen életképtelen, széthajtott darabok is (nem kevés), de végül csak találtam egyet amire vigyáztak.
9 éves volt amikor vettem. Műszakilag teljesen rendben volt, esztétikailag az alábbi problémái voltak:
- Szakadás az egyik ülésen (ha találok egy jó bőröst, megcsináltatom)
- Fényezésen látszik, hogy mosóba hordták
- AMG felniket megkezdte a só (következő gumicserekor egy felni felújítás is tervben van)
Kb 2 hetesen begyűjtöttem egy masszív karcolást a hátsó lökhárítóra. Ezúton is köszönöm az elkövetőnek, igazán rendes volt hogy szó nélkül lelépett...
Napi 2x 35km-t megyek vele, plusz 1-2 hosszabb út (2-300km) havonta. Az ülés kényelmes, a zene jól szól, a vezetési élmény szinte hibátlan. A 170 lóerő nem rengeteg, de a csekkektől rettegő autós világban nem is igazán kell több. Az automata váltója nekem kicsit lomha néha, de nem is versenyezni vettem. A napi közlekedésre teljesen megfelelő.
És akkor a negatívum.
- A kormány nagyon széles skálán állítható, de ha kényelmesen állítom be, akkor bizony teljesen kitakarja a műszerfalat. Nem vészes probléma, de azért biztos lett volna megoldás erre.
- Az automata ablaktörlő nappal tökéletesen működik, de este ha esik akkor vagy túl keveset, vagy túl sokat töröl.
- Az AMG futómű nagyon jó érzés amikor bemegy az ember egy kanyarba, de minden más esetben inkább átok. Úthibákat erősen érzem, télen volt hogy felült az alja kb 10 cent hóra.
- Télen (hóban) szinte teljesen használhatatlan. A legkisebb emelkedőn letilt néha az elektronika. Az ESP kikapcsolása automata váltós verzióban erősen ellenjavallt, mivel tud meglepetéseket okozni.
- Hátsó üléssor csak gyerekeknek, vagy vészhelyzetre használható. Ez az autó max 2 személy részére kényelmes.
Végül eladtam, mert szembe jött egy jó vétel. Egy ugyanilyen C osztály 1 évvel újabban kevesebb, mint fele annyi kilométerrel és 3.0 V6 dízellel (ennek minden előnyével és hátrányával).
Hibalista
- A gondok 150ezer km után jelentkeztek, viszont utána minden féle idegesítő apróság jött elő. - Elsőként a holtpont jeladó adta meg magát. Csere megoldotta, 23.000,-Ft. - Üzemanyag hőmérséklet érzékelő, 8.000,-Ft. - Bal hátsó majd bal első ajtózár megadta magát. Zebbenyúlós történet, 98.000,-Ft. - Elektromos gázpedál hiba jött elő amit kiütöttek és még nem tért vissza, de várhatőan ez lesz a következő zsebbenyúlós történet. (update: 2 éven át nem tért vissza a hiba) - Hátsó stabilizátorok kopognak - Motortartó bakok öregek, de persze ezek kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Merci Service Kft. - Székesfehérvár100km-re vannak tőlem, de ide hordtam mert jól dolgoztak. Sajnos erre mások is rájöttek, mert egy idő után nem tudtak belátható időn belül időpontot biztosítani.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Opel Puchele - SoroksárElőször féltem nem hivatalos Mercedes szervizbe vinni, de ez a csapat minden felmerülő hibát gyorsan és elsőre elhárított. Korrekt árakon és kitűnő minőségben dolgoznak, engem meggyőztek.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 124000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | E46 318i (automata) | Következő autója? | W204 C320 CDI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
