Tényleg van Merci feeling
Szöveges ítélet
nagyon lehet vele menni, ez egy igazi "pályázó" autó. 143 le teljesítmény és 340 nm nyomaték szerintem elegendő, bár lehet csippelni, így 170 le lesz a teljesítmény és 400 nm (lorinser). azt vettem észre a vezetési stílusomon, hogy sokkal nyugodtabban megyek - és ez szerintem az autó hatása - viszont akkor is nyomom neki, ha nem sietek. 180-as utazó, az autóban teljes a nyugodtság. én sem hittem, de tényleg van merci feeling. a nyomaték brutális, de érdemes dolgozni a 6 sebességes váltóval, mert 1.800 - 2.000 ford. körül jön a turbónyomás, 4.000 körül elváltasz, és ismét csak élvezed a tolóerőt. sajnos a teljesítmény függővé tesz, én a kisebb teljesítményű autókban unatkozom, és álmos leszek. a kormány kicsit pontatlanabb visszajelzést ad, mint mondjuk egy honda accordban, de ez valószínűleg a konstrukció miatt érezhető. a fék érzésre kicsit tompa, de a fékhatás kielégítő. a rugózás komfortos, de lehet vele jókat kanyarogni, itt sokat segít a hátsókerék hajtás, könnyebb vele kijönni a kanyarból, mint egy elsőkerekessel. nekem az első hátsókerekes autóm, a vezetési élmény sokkal jobb, mint az elsőkerekesnél. fogyasztás 8 - 9 l körül, biztosan lehetne kevesebb is, de az a bizonyos tolóerő. hát szerintem megéri nyomni a gázt. az üléspozició minden testmérethez és stílushoz beálítható, ha akarom nyugdíjas módon ülök fent, ha akarom sportosan lent a fenéklemezen. a fűtés nagyon gagyi, már a kezelőszervek tanulmányozásához is legalább közl. mérnöki diploma kell, de csavargathatod bárhova, komoly meleget sehogyan sem csiholhatsz az autóban. a váltó először kicsit fura volt, mert japánokhoz voltam szokva, de ha az olaj bemelegszik, akkor jobb lesz, de még akkor sem az az egyujjal váltós, falon kattanós fajta. a beltér kicsit régimódi, nem valami trendi, de időtálló, és strapabíró.
sajnos komoly gondok is előjöttek, nagynyomású pumpa egyszer csak nekiállt kifújni a gázolajat, pontosan az ékszíjra, ettől az ékszíj elszakadt, majd a gázolajfolyás átment laza könnyezésbe. nekiállt valami iszonyatos módon sípolni a turbó körül, erre a problémára még - bár ez a harmadok szervíz - még senki nem tudott megoldást találni. az automata klíma annyira automata, hogy egyszerűen nem tudom a hideg levegőt kikapcsolni, a lábtérbe mindig hideget fúj.
más tapasztalat. a fiatalabb csajok (20-as korosztály) észre sem veszik, a 30-hoz közelítők, 30-asok körében pedig tényleg ugrásszerűen nő a tulajdonos népszerűsége.
a problémák ellenére szerintem ez egy jó autó, a motor dinamikája miatt bárkinek tudsz meglepetést okozni az utakon, a design kicsit konzervatív, de ha merciben ülsz mindenki irigyel, még az is, aki a te 4 milliós C-Klass-nél 1 millióval drágább passattal jár, vagy aki 4,5 MFt-ért suzuki sx4-et vesz (ezek utálnak a legjobban) ezt is ajándékba kapod a csillaghoz a motorháztetőn.
de tényleg van merci feeling.
Hibalista
- használtautó = lutri. sajnos elromlott a nagynyomású üzemanyagpumpa, állandó gázolajszivárgás kísérte a hibát, illetve az utastérben is állandó gázolajszag. elkezdett sípolni a turbó (vagy a szívóoldalon valami, még nem tudjuk), de annyira, hogy városban elég feltűnő vele a gyorsítás. az automata légkondi lábhoz mindig hideg levegőt nyom, valami hiba itt is van. a töltőlevegő hűtő csonk a hűtő illesztésnél elengedte, bár lehet forrasztani, hosszabb távon csak a csere segít.
Ide hordtam szervizbe
Auto Peter Zalaegerszeg
szerintem a magyar szervízátlagot hozzák
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 63000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | CIVIC SPORT 1.6i Vtec | Következő autója? | Alfa 166 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.2/10) |
