A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » C (2000-2006)

C C240 Elegance 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nyomokban luxust tartalmaz

Szöveges ítélet

A dolog úgy kezdődött, hogy a Passat-ot kilőtte alólam egy figyelmetlen női hölgy (GTK). Mivel a munkámhoz feltétlenül szükséges az autó, nem volt kérdés, hogy kell valami helyette!
Az irányelvek már régóta változatlanok, csak az változó, hogy mennyit sikerül teljesíteni a feltételekből:
- szedán...esetleg kupé/kabrió, kombi kizárt!
- szívó benzin
- min. 2000ccm, nem baj ha több mint négy hengeres
- automata
- klíma legyen, a többi extra ha van, akkor van, ha nincs, akkor nincs!
- ne fődarab cserével induljon a vétel utáni első szerviz
- kék, zöld, ezüst, arany, szürke jöhet...piros, lila, rózsaszín, barna, fekete, fehér kizárt!

A többi paraméter képlékeny. Azt az iskolát követem, ami szerint állapotot kell venni, nem pedig km-t.

Mivel a költségvetés korlátozott volt (a Passat nem volt még egy éve sem nálam, nem terveztem cserélni, csak döntöttem bele a lét), 10-15 éves közép vagy felső-közép kategóriás autók jöhettek számba. E46, E39 BMW-ket, W203/CL203, C208, W211, R170 Mercedeseket vizslattam, hogy ne megint Passat legyen! :)
A BMW-k rozsdásak és/vagy leharcoltak voltak, az R170-ben az egyetlen szívó moci a két literes, amivel lomha, a W211 a legtöbb szemszögből otromba, a C208/A208 drága volt...maradt hát a W203. V6-os benzines (M112), hogy legyen egy kis ereje, no meg mert vannak benne műszaki érdekességek (3 szelep, dupla gyertya) és én azt szeretem! :)
Erősen leszűkült hát a választék, így lett egy C240 belőle. Békéscsabán hirdették, a fővárostól messze esik, de kívánatosnak tűnt. Az első szériából való (garantált elektromos problémák!), magyarországi üzembehelyezés, harmadik tulajtól. Az utolsó évében össz-vissz 4000km-t ment, kihasználatlanság miatt került eladósorba...meg a sok apró hiba miatt, mint utóbb kiderült. A szokásos ajtóél és sárvédő rohadást a tulaj kilakatoltatta, volt rajta húzós ESP javítás, garázsban tartották...és a "jaspis blau" fényezéshez bézs bőr belső tartozott, ami a gyengém...legalábbis a fényképeken! :)
Mert élőben bizony szürke volt a belső! A hirdetésben "homok" volt megadva, én nem voltam tisztában a terminológiával, a tulaj pedig a színhőmérséklet, fehéregyensúly és hasonló fogalmakkal.
Tiszta volt, kényelmes, csendes, nem rohadt, futómű érzésre rendben.
Menni nem úgy ment, ahogy vártam, de ezt betudtam annak, hogy még a lábamban van a Passat, ami erősebb és nyomatékosabb is volt.
A helyi Mercedes kereskedésben intézett átvizsgálás után kis alkuval megvettem!
Hazafelé észrevettem, hogy a váltó téli ("W") fokozatban van!
Hoppácska...hát ezért lomha!
Átkapcsoltam gyorsan Standard módba, de igazából nem lett sokkal jobb. Persze jobban megindult álló helyzetből, de aztán hamar elfogyott a lendület.
(Megjegyzés: "okosok" szerint az "S" az a sport fokozat...persze nem az! :) )
Aztán kezdődtek a vidám pillanatok!
Úgy 40-50 km után rám reccsent jobb oldalról valami eszméletlen zaj...gyorsan kiderült, hogy a hangszóró(k)ból jön, ami azért érdekes, mert kikapcsolt rádióval autóztam, direkt azért, hogy megszokjam az autó mechanikus zajait, vagy meghalljam ha valami nyűg van, és visszafordulhassak hamar!
Ez a probléma egy év után is megvan, a legváratlanabb pillanatokban törnek elő statikus zörejek szinte bármelyik hangszóróból. Az autótelefon kihangosítására gyanakszom, de eddig nem vállalta be szerelő a javítást, márkaszervizbe pedig csak ezzel nem viszem...még!
Valahol félúton aztán rám hozta a frászt a fedélzeti számítógép: szépen pirosra váltott az amúgy narancs színű kijelző, és közölte, hogy TÚL SOK AZ OLAJ!!!
Püff!
A tulaj említette a friss olajcserét, ezek szerint túltöltötték?
Igen!
Vagy az olajszint mérése nem tökéletes!
Mert annyi luxus azért már van ebben a Merciben, hogy nem kell taknyos zsebkendőbe törölgetni a nívópálcát, ha olajszintet ellenőrizni támad kedve a tulajnak! Gombnyomkodásra a vezetőülésből lehet megsaccoltatni a szintet, 0,5 literes pontossággal...már ha sikerül!
Az azóta eltelt időszakban nekem is volt olyan olajcserém, ami után egyszer-kétszer feljött a hibaüzenet, aztán elmúlt. :(
A nevemre vétellel egy időben elvégeztettem rajta az általam alapnak tekintett átvizsgálást és csere-berét.
Persze megint belefutottam abba, hogy ami nekem egyértelmű, az a szerelőknek nem...de erről később.
Valamint az is bebizonyosodott azóta, hogy egy Merci a halálában is Merci marad...a végsőkig teszi a dolgát, nem érezteti a tulajjal a közelgő nagy halált! :)
Mivel tavasszal még hűvösek a reggelek, hamar kiderült, hogy Mercike nem hajlandó fűteni! Szerencsére az ülésfűtés megóvott valamennyire. Kísérletezés közben rájöttem, hogy a külső hőmérséklet a kompi szerint általában 55-63 fok (Celsius!!), ami elképzelhető, hogy megzavarja a kis fejecskéjét!
Közben a nyár is megérkezett.
Ekkor meg a hűtés hiányzott, ami azért a klíma megléte miatt elvárható lett volna tőle!
Mivel türelmes ember vagyok, úgy terveztem, a közelgő olajcsere (10.000km-enként szoktam megejteni) alkalmával orvosoljuk ezt is...amúgyis szeretek nyáron leeresztett ablakokkal közlekedni...talán ezért is vágyom úgy egy kabrióra.
Egy igen meleg nyári napon aztán lehúztam az ablakokat, hazajöttem a délvidékről, felhúztam az ablakokat...és a jobb hátsó nem jött fel! :)
Hosszas vesződés és kézi rásegítés után aztán sikerült valahogy feltornázni zárt állapotba.
Eddigre már egyértelművé vált, hogy a jobb első futómű gyengélkedik, így hát ez is felkerült a listára.
A szervizben aztán lengőkarcsere lett belőle, mindkét oldalon, mert legyen egyforma...szerintem. A klíma tisztítás és feltöltés után príma lett...a fűtés meg nem. A ventik fújnak, a lamellák arra mozognak amerre a tekerentyűkkel utasítják őket, de meleg az nincs! Illetve van...ha a maximálisan beállítható +31 fok feletti legmagasabb fokozatra állítják be.
Okot nem tudni...pingvinezés.
Külső hőmérséklet még mindig extrém értékeket mutat...elfelejtődött! :(
Sebaj...majd legközelebb!
Pár ezer km-rel később fura kezdett lenni az automata váltó működése. Gyanús volt a hangja is, volt hogy indokolatlanul kihúzta a fokozatot, stb.
Rögtön bevillant: nem cseréltettem benne az olajat az első átvizsgálásnál!
Illetve szerettem volna, de ezt én beleértettem a "Tudjátok! A szokásos! Cseréljetek ki benne mindent amit kell, az összes lötyit, szűrőt, ilyesmi" instrukcióba. Mivel már a harmadik autómat hordom oda, feltételeztem, hogy ismerik már a hozzáállásomat, a szokásaimat!
Tévedtem!
Szerintük jó volt a váltó, minek nyúljanak hozzá?
"Szerencsére" a tipródásom (rögtön vigyem? Vagy kibírja a következő esedékes olajcseréig?) közben egyszer csak rám szólt a kompi, hogy a változatosság kedvéért most nem sok az olaj, ellenben kevés!
Mi van???
Ellenőrzés: tényleg kevés! Másfél liter mínusz!
Első adandó helyen vettem egy liternyit, felnyitottam a motorházat...és majdnem letérdeltem! A motortér egy merő trutyi! A generátor úszik az olajban, a bordásszíj dettó!
Olaj betöltve, szervizzel azonnal időpont egyeztetve!
Miután letisztáztuk, hogy bizony elmaradt az olajcsere a váltóban, kértem őket, hogy a difiben is nézzenek körül, mert egyre gyanúsabb nekem, hogy az előző tulajok nem igazán foglalkoztak a karbantartással.
Jól tettem! Mikor mentem átvenni az autót, meglepett képpel közölték velem, hogy a difiben (is) olajpuding volt, akárcsak a váltóban.
No meg ezt: "nem is emlékszem, mikor cseréltem difiben utoljára olajat!"
Én pedig nem tudtam eldönteni: ez most a szervizre vagy a magyar autótulajdonosokra nézve kellemetlen?
Az olajfolyás pedig?
"Hát a szelepfedél...meg az olajszűrő!"
"Micsoda?"
"Az olajszűrő...az alól engedett!"
"De hát azt ti tettétek bele a saját úri kezetekkel! Ezek szerint nem jól?"
"Hmm...hát lehet...de inkább hibás lehetett a tömítése!"
Békés ember vagyok, nem firtattam...de ez egy új bordásszíjba került nekem.
Meg egy automata szíjfeszítőbe...de az cserés lehetett egyébként is. Nem firtattam!

Folyt. köv.

Hibalista

- 170.000 Első rendbetétel: vízpumpa, olajcsere, olaj és légszűrők, hosszbordásszíj - 180.000 Klíma tisztítás/töltés, fűtés javítási kísérlet, jobb hátsó ablak, első-alsó lengőkarok, olajcsere, olaj és légszűrők - 187.000 Automata váltó olaj+szűrő+tömítés, szelepfedél tömítés, hosszbordásszíj (megint), automata szíjfeszítő, olajszűrő!!, differenciálmű olajcsere - 188.000 főtengely holtponti jeladó - 189.000 Gyertyák (12), olajcsere, olaj és légszűrők, hűtővíz kiegyenlítő tartály csere

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 170000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 19000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Passat B5.5 2.8V6 Következő autója? Valami kupé/kabrió
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz C 2000 (2005 - 2006)

További ítéletek (58 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)