Német fosfasírt csillaggal
Szöveges ítélet
Több mint 1 év nézelődés után adtam akadtam rá erre a csodára.
Mindenképpen benzines kompresszoros facelifet-es w203-at szerettem volna, de az Istenér nem volt egy darab se eladó, ami meg volt az már elment a szaturnuszig 2x. Így hát kompromisszumot kellett kötnöm, beadtam derekam és elmentem megnézni ezt a dízelt.
Mindig is óckodtam a tőle, a szervízigényessége miatt, sajnos bejöttek a számításaim.
Megvásárláskor nem volt komolyabb átnézés. Az autó előélete (1 korábbi magyar tulaj, de amúgy német import) és vásárláskori állapota alapján nem volt indokolt mert arányaiban rendben volt. Nem volt 1 szem rozsda sem rajta, feszes volt, jól viselkedett így elhoztam.
2022-ben 1.65 miliót fizettem érte remélve hogy nem kell majd ráköltenem az életem.
Már hazafele kigyulladt az izzítás jelző, mint később kiderült a gyertya miatt.
Vásárlás után kapott egy szervízt olajcsere, kopó alkatrészek felfüggesztésben és gyertya cserék voltak.
Ezt követően kb 1 hónapot bírt ki majd elkezdett rángatni, mint kiderült a légtömegmérője szarta össze magát, sebaj csere azt is.
Balatonról hazafele váratlanul brutál ifaszag a kocsiban, az egyik tűzkarika kezdett kifújni, megint szerelő.
Ezután pár hónapig nyugi volt majd váratlanul check engine, 3000nél tilt a motor. Mondom mi a megveszekedett k***a Isten f***a baja van már megint ennek a bódénak.
Diagot rá, EGR úgy be volt állva mint a klinikai halál. Jó akkor ismét szerelő, aztán itt volt 1 kanyar mert az a nyomorhozó le akart húzni. Kiíratta belőle az EGR-t, úgy hogy utána kezdtem el hordani a kocsit szervízbe.
Ott kiműtötték belőle a motorvezérlőt (lehet nem ez a neve nemtudom mi az), azt felküldték Szolvákba, kapott gyári Mercedes szoftvert egy szakitól, vissza haza, autóba vissza majd kapott új EGR szelepet is, meg ha már ott vagyunk 2 gyári fékcsövet is cseréltünk.Ez így majdnem 500.000 volt.
Na itt már kezdtem kiszeretni belőle, majd rá pár hónappal jött a következő adag.
A semmiből brutál fémes hang fékezéskor, hátul beszart a fékmunkahenger, rendben az egész nyerget cseréltük, meg akkor már tárcsákat és betéteket is.
Pár hónap után menet közben azt veszem észre hogy a rángat a kormány 110-nél, lehúzódok és ömli k a fehér füst. Szerencsére nem a motorból, befogott a bal első fékem így az előző kanyart elől is eljátszottuk.
Ezután az autó kb fél évet bírt ki, majd így a semmiből egyik napról a másikra elkezdett 1800-2000-es fordulatnál random rángatni. Ez tartott egy hétig majd menet közben kigyulladt a check engine ismét. Megint szervíz. A DPF szűrője megtelt. Nem regenerálta magát valamiért, az okait hetekig lehetne keresni iszonyat költségen, de ez volt az a pont amikor elengedtem ezt a dolgot.
Tudom hogy ezek eddig ahhoz képest hogy milyen komolyabb bajai lehetnének (turbó, vezérlés, kettőstömegű, stb) szinte "filléres" költségek voltak.
Azonban megjegyeznék pár dolgot:
1. Az előző C osztályomra SOHA nem kellett költeni. Évekig használtam mindenféle komolyabb probléma nélkül. Itt látszik ennél a W203-nál hogy bizony ez már nem az a Mercedes mint előtte, rettenet hitvány hozzá képest.
2. Lenne rá pénz hogy megcsináltassam az autót, nem a garasoskodáson vagyok kiakadva. Csalódtam. Túl sokszor hagyott ott, túl sokszor szarta össze magát ilyen apró hülyeségeken. Egyszerűen kiábrándultam belőle.
A végén már nem tudtam szeretni. Elvittem egy utolsó körre este és hazafele rángatózott, vettem a jelzést, leraktam a háznál és utána már csak akkor lett beindítva mikor elvitték :D
Gyümölcsöző kapcsolatunk így ért véget, soha a büdös életbe nem veszek w203-at még egyszer. Valszeg a benzines típusa is ilyen hulladékra sikerült.
Ettől még nem mondtam le a Mercedesről mert ezek ellenére is azt tudom mondani a 202-es után hogy jó autók ezek, és bízom benne hogy a w204 az jobb élményeket tartogat.
Hibalista
- - Lengőkarok, kerékcsapágyak - - Féktárcsa, fékbetét, fékcsövek - - légtömgegmérő - - Gyerták, tűzkarikák - - EGR szelep - - DPF szűrő
Ide hordtam szervizbe
Miskolc, W3 Autószervíz
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 251000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | C180 (W202) | Következő autója? | C180 (W204) |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.4/10) |
