Ezerszer jobb, mint a minősítések átlaga!
Szöveges ítélet
Az autó jól néz ki, sokaknak tetszik. 4 felnőtt akár hosszabb útra is elmehet vele.
Nem versenyautó, elég közepes a menetdinamikája, viszont a fogyasztása kicsi. (nagy átlag 6-6,5 de országúton 100-110 utazónál 5 körül. Szardiniáig 6,7-ből vitt el 4 felnőttet tetőbox-szal, 140 km/h, tempomat, klíma. A visszafogott gyorsulás ellenére magas utazósebességet is képes tartani (160-180).
Amit nem értek: az Népítéletes minősítések átlaga a Reanult, Peugeot, Citroen és Fiat márkák leggyengébb típusaival van egy sávban.
Ehhez képest az én tapasztalatom, hogy egy jól kidolgozott és összerakott, kényelmes, megbízható kocsi. Kissé macerás pl, hogy olajcseréhez mindenképpen kell computer: csak felszereltebb ezért drágább szervízek tudják elvégezni) + a részecske szűrő miatt drága olaj kell bele. Ezen kívül olcsón fenntartható. (nem nagyon kell bele semmi)
Ahogy nézegetem a többiek leírásait, jellemzően 2001-2003 közöttiekkel elégedetlenebbek a gazdák, az újabbak megbízhatóbbnak tűnnek.
Használtan 2008 decemebrben 4 M Ft volt az ára. (belga import céges autó, szervízkönvvel) Ez a SUZUKU SX4 (2wd) árának felelt meg, a 4 WD-s már drágább volt tőle. Volt már vagy 8 francia és 3 japán autóm, de ilyenekre nem cserélném el. Csere esetén csak 3 év körüli használt Mercedes C,E, BMW 3,5 jöhet szóba, bár ez utóbbiaknak drágább a fenntartása (tapasztalat).
Update: A hátsó kerék hajtás ellenzőinek: 5 éve van hátsó kerék hajtású autóm, ebből 4 év autómata váltóval.
Hóláncom természetesen van, de nem tudom felrakni, mert még egyszer sem volt rá szükség, pedig szoktam sízni. 2010.01.31-én az előző nap hullott 30 cm hó után gond nélkül mentem fel Miskolcról Bánkútra, miközben kb. 4-5 elakadt autót kerültem ki (A3, Accord, Focus, Passat) Az első kerekesek legalább 2/3-a hólánccal jött fel. Én a C200-al és még 2 db 5-ös BMW kombi pedig "mezítláb".
Parkolással persze vigyázni kell (lehetőleg lejtőn...)
A titok: kis vezetéstchenika (gyakorlás) + a gumiteszt top 3-5 -ből kell választani (nekem Goodyear UG7 van) , a legkisebb gyári méretet + kipörgés gátló, amit néha pl nagy hóban le kell kapcsolni. Nem szeretem ha ajtókilinccsel előre megy kanyarban az autó, de a finom csúsztatás, gázzal kormányzás élvezetes.
Hibalista
- A kombi hátsó szélvédő mosó csöve 2 X szétcsúszott. - Ezen kívül még egy izzó sem! - - Update 2010-02-03: A fenti megállapítás már nem áll: a rendszám világításban egy izzó kiment... - Kis szerviz (olajcsere, szűrők) Gál Petinél (részecskeszűrős olaj!): 35000 Ft volt. - Tehát 30 000 alatt gyakorlatilag semmi érdemleges hiba. A fenntartási költségek minősítését a hibamentesség miatt javítottam.
Ide hordtam szervizbe
Eurovan Miskolc Nagyon magas óradíj, de jó színvonalú kiszolgálás. Csak olajcsere volt, a szerviz tényleges 'tudását' nem tudom megállapítani. Amikor gyári alkatrész kellett (letört merci csillag pótlása) nem volt különösebben drága.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Gál Péter Székesfehérvár. Nem vagyok 'autóbuzi' de Miskolcról nagyobb szervízre hozzá viszem - megéri az időt és a pénzt. Jól felszerelt Mercedes szerviz, ha jól tudom autómata váltót is javít. tel: 70/946 3219
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | BMW 525D | Következő autója? | C,E , BMW 3/5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
