C270 CDI + CARLSSON
Szöveges ítélet
Volt--van ---pár autóm, de 1995 óta 1-2 Mercedes van itthon a garázsban. Most nem untatok senkit mi volt, mi van, lényeg hogy a feleségem A170 CDI -je 2 év után nem nagyon tetszett a gyereknek, meg a R. Clio is gyöngének tűnt neki. ( persze, mert vezette párszor a C30 AMG-t) Addig masszírozta az anyját, hogy előálltak az ötlettel, cseréljük el a 170-est, valami kéziváltos izmosabb Mercedesre. Hááááát hajlottam rá én is, mert a kisautóban én sehogy nem találtam a helyem. Na ennyit az előzményekről. Hirdetések, beszámítás stb. C270 CDI, 2002. évjárat 175.000 magyar km-rel, amibe beszámolták a még éppen garanciális A170-est. Csodákra nem számítottam ennyi km-nél, úgyhogy tudtam további forintokat kell bedobálnom az alkatrészkereskedők zsebébe, hogy ne érjen meglepetés a használat során. Szerencsére váratlan probléma nem merült föl eddig, kivéve a görög utunk során előforduló hűtővízvesztést.
Ennek előzménye volt a vízpumpa csere, meg a hűtő kétszeri kiszedése. Röviden: Bp.- Belgrád kér az autó fél liter vizet. Belgrád + 200 km 1 liter víz. Skopjeban mikor megálltunk fortyogott a víz a motorban. A hőfokjelző 90°C-os vizhőfokot
jelzett. A kiegyenlítőn nyomta ki a vizet menet közben is, és megállásnál is. Te mire gondolsz ilyenkor? Mert én arra, hogy gátrepedt a hengerfej, és a kipufogógázt nyomja a víztérbe.
Itt belement 4 liter víz, míg a kiegyenlítő max. szintjét elérte.
Vízet vettünk magunkhoz, aztán gyíííí.... és láss csodát azóta vissza is jöttünk, pár ezer km-t beletoltunk és semmi vízveszteség nincs.
Szerintem a hengerfejben levegő maradhatott a vízpumpa cserekor, és ott forralhatta a vizet. Vagy mittudom én.
Ott azért kicsit aggódtam hogy megszopat, de szerencsére elmaradt ez a jelenet, akár tréler, vagy helyi szervíz igénybevételét belekalkulálva a nyaralásba.
Az öthengeres motor sokban megegyezik a Sprinterekbe szerelt öthengeresekkel. Ezen felbuzdulva átraktam a Sprinterben már évek óta használatos Carlsson tuningot. Háááát másabb a nyomatékleadás az biztos. A lovak számát pedig feltornássza 205-re a motorban. Utcai versenyekre, meg racsnizni nem járunk azért vele. Arra van az 1.0---1.3 -as kategória.
A fogyasztása 6,3---8 között mozog, nagy átlag 7,5.
A gyerek meg van vele elégedve, végülis egy kényelmes, napi használatra szerintem is megfelelő dinamikus autó baráti fogyasztással.
Olvasni sok magasztos ítéletet olyan autókról, amibe esküszöm bele sem ülnék. Azokhoz képest lehet hogy kicsit visszafogottak a Mercedesekről írott tapasztalataim, de hát nem vagyunk egyformák hála Istennek.
Hibalista
- A futás alapján az ékszíj, ékszíjfeszítő és a támasztógörgő, valamint a vízpumpa , lett cserélve.
- Vásárlás után természetesen olajak,(motor, váltó, diffi, kormányszervó), szűrők cserélve.
- Első féktárcsák, betétek csere. 2 első rugó csere (egyik törött volt, nyilván újat csak párban cserélünk)
- 4 lengéscsillapító felújítás.
- Az autó erőtlen volt, 3000-res fordulat után jött csak meg az ereje, valami sivító hang kíséretében. A katalizátor olyan szinten volt eltömődve, hogy a turbó után leemelte a kipufogócsövet a csonkról. Katalizátor csere megoldotta ezt a problémát.
Ide hordtam szervizbe
Hát nem szakszervízbe.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 175000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | A170 CDI, | Következő autója? | Most van 4 db. Ezeket amortizáljuk. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
