Megbízhatatlan pénztemető
Szöveges ítélet
Fiatal kori hülyeségnek tudhatom be a megvásárlását. A meglátni, és megszeretni szisztéma.
Megvásárlása után nem sok gond volt vele. Nagyjából a szokásos dolgok, új akksi, némi elektronika, szóval vígan lehetett használni.
Aztán jöttek a gondok, alapjárat ingadozott, meg menet közben is leállt. Hála istennek ismerős valamit ügyködött rajta, a hiba megszűnt.
A fűtés megszűnt létezni, persze ez kátyúfüggő lett. egy nagyobb gödör, utána hetekig jó volt, aztán újra semmi. Pont érkezett a műszaki, felírattam a hibalistára, olcsón megcsinálták, miután megemelték, helyreállt magától, vagy két évig működött is.
Ezen kívül csak kopó alkatrészek lettek cserélve.
Pár hónappal műszaki után, vígan autózva az éjszakában egy kátyú megállított, eltörött a lengőkar. Drága este volt: tréler, alkatrész, szervizdíj: 120 000 Ft.
Ezután már csak a bajok jöttek. Ami elektromos volt, az folyamatosan elromlott.
Persze naponta cserélődtek az elromlott, és maguktól megjavult dolgok.
A fűtés persze megint megszűnt funkcionálni.
A klímát ne is említsem szerintem, küzdött szegény, de a 800-as alapjáratot levette 200-ra, vagy le is fulladt szegény.
Nem szerette a retúr utakat, ha elmentem valahova, hazafele már nem igen akart jönni. Általában indítás után levágta az akksit. Szóval sűrűn kellett keresnem kedves bikázó autóstársat. Vicces kedve volt, ugyanis az autó elektronikusnál ott állhatott egy hétig, ott semmi baja nem volt.
Aztán a festés kezdte meg adni magát. Pár hónap alatt pirosból rózsaszín lett, aztán lassan fehéredni kezdett. Persze tenyérnyi nagyságú darabokban szeretett volna már lefele is potyogni.
aztán megint eljött a nem indulunk korszak. Az akksit elsütötte, generátor meghalt.
Felújítás, fűtés megcsináltatása ismét.
Ezután két nappal a kilométeróra szűnt meg funkcionálni, na meg persze a hibajelzők világítottak össze vissza. A szerelő mondván hogy ő ezekhez nem nyúlt, meg "nem is ért ehhez a típushoz" ajánlott más szakit.
Amíg nálam volt minden hónapban kitalált valami elektromos hibát.
Menetteljesítménye, ami lehet ezekből adódott kriminális. 60-100-ig viszonylag jol gyorsult sík terepen. Utána mint egy teherautó. Pl. érdi emelkedőn padlón kihúzatva 110 volt a plafon. Gyorsulásban az 1.0-ás Suzuki Swiftek odavertek.
Előnyei: Jól lehet vele forgolódni, kicsi a fordulóköre.
Olcsón hamar meg lehet tőle szabadulni.
Hibalista
- Minden ami elektromos, nem írom le többször ugyanazt, sose lenne vége. - Első fényszórók: baráti szervizelés, kis kábelezés 0Ft - Első biztonsági övek: 10000 Ft - Alapjárat szabályozó: baráti szervizelés 0 Ft - Üzemanyag szintjelző: ha fél szint alá csökkent, önálló életet élt - Rádió: gyári kábelezés kicserélése 6000Ft - ABS: össze vissza működik, vagy mindig, vagy soha, egy idő után megjavult általában - Ablaktörlő: félúton elakadt, általában WD 40 orvosolta - Fűtés: a kátyúk szervizelték, illetve elrontották folyamat - 4 lengéscsillapító: 50000 Ft - 4 Féktárcsa, fékbetét: 50000 Ft - Lengőkar eltörött : 45000 Ft + tréler + szerviz 120000Ft - Tetőkárpit leesett: - - Fűtés újra: fűtőmotor csere 10000 Ft. - Generátor: felújítás 20000 Ft - Elektronika: kilométeróra önálló életet élt, vagy nem mért, összes hiba jel ég stb... Nagyjából a világításon kívül semmi nem működött. -
Ide hordtam szervizbe
Lencsés Székesfehérvár. Korrektek, azt cserélik amit kell.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 210000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | BMW 520I |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.3/10) |
