A kedves, elegáns stuttgarti úr
Szöveges ítélet
A 90-es évek Mercedeseiben volt valami amit a konkurencia nem tudott!!Még pedig az hogy egy C-osztály meg tudta adni azt a feelinget mint egy E,vagy akár egy W140 S.
Németországban vettem miután hőn utált Golfom eltünt alólam ,és szerelem volt az első látásra.Akarom mondani az első vezetésre,az első hallásra,az első szaglásra,elsőre ahogy beleűltem.
Becsuktam az ajtót,kigurultam a kereskedésből és azt éreztem hogy az ablakon kívül van egy világ tele sok mocsokkal,gonddal és mindenféle rosszal,belül pedig vagyok én és a Mercim,a maga nyugalmával,csendjével.
Ahogy felhúztam az ablakot semmi közöm nem volt a külvilághoz.Belül pedig kényeztetett a mélybarna fa,a puha mégis masszív fekete műanyagok,a hifi tiszta hangja és a kis 180-as motor szolíd mormogása,és az automata adta uras kényelem.Nyugalmamat nem zavarhatta meg illesztési hibából eredő zörej,műanyag vagy vas nyikorgása,kopogása,de még külső zaj se.
Ez a Mercedes még annak a generációnak a tagja amiért oly nagyon megszerette a világ a Merciket.
Szinte minden jót el lehet róla mondani!Kényelmes,biztonságos,halk,jól összerakott,kellemes benne űlni,utasként is,ha kell lendületes(gondolom nagyobb motorral méginkább).
Én egy évig használtam,aztán megvettem a BMW-met de nem adtam el,hanem a családban maradt.Néha még ma is vezetem,és bár kétségtelen hogy a 320 D-m korszerübb,"jobb" autó mégis szeretem a Mercit ma is.A Merciben egész egyszerűen nem késztet semmi arra hogy gyorsan hajtsak.A Hungária krt. 70-es táblája néha még soknak is tűnik.Na nem mintha nem tudna menni a Merci.Autópályán 160km/h-val teljes magabiztosággal megy,nem kell megfeszítve tartani a kormányt,szinte magától gurul.Nekünk csak ki kell választani az irányt és a sebességet.
Fogyásztása nem kevés,de egyrészt nem túl korszerű a motor(talán ezért is olyan tönkretehetetlen),a kocsitest pedig nem könnyű.
Ajtajai tökéletesen csukódnak és nem kell hozzá becsűrni,gombjai nem fáradtak el,karosszériája makulátlan,a króm betétek is,sőt főleg,futóműve is sokkal jobban bírja a hazai utakat mint például a Bömösöm.Kevésbé érzékeny,igazi masszív limuzin.
Egyetlen hátránya talán csak a tél,de ha van téli gumi már csak meg tanulni egy kicsit finomabban vezetni és nem lesz baj.Végső esetben pedig be kell rakni egy 50-60 kg-os vaslapot a csomagtartóba.-ősi mercis trükk
A hibákhoz azért hozzá kell tenni az ilyen korú Mercikben kb. 100-150 000 km.-ig ki kell cserélni,vagy legalább is javítani kell az automata váltót,de szerintem az enyém ezen már azelött átesett hogy megvettem volna.
Összegezve mindenkinek ajánlom az öreg C-osztályt,kivéve teljesítmény őrülteknek,bár azoknak azért volt olyan hogy C36 és C43 AMG.
Ma már igazán elfogadható áron lehet megvenni ezt a modellt és nem hiszem hogy nagyon mellé lehetne nyúlni.
Nagyon kellemes vezetni,jó az űlés,kényelemes elöl és hátul is,szervízbe csak a kötelezőkre kell vinni,szerintem a mai napig szép is(különösen az Elegance kivitelek),egyszóval minden igaz rá amiért szeretni lehet a márkát.
Városban kényelmesen,puhán suhan,szinte elfeledteti hogy Magyarország burkolatain megyünk vele,autópályán pedig ha rákényszerítjük,méltó tagja a belső sávnak.És még így,10 évesen is lehúzodnak előle.
Ritka jó autó,és sokkal inkább Mercedesebb mint néhány mai modell!!
Dougles
Hibalista
- -semmi!!!!
- bocsánat!ez nem igaz!
- -néha nem tolja ki az antennát,bár hozzá kell tenni hogy a rádió vételen ez nem hallható
Ide hordtam szervizbe
-nem kellett
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 96000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 46000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Golf IV. 1.6 16V | Következő autója? | BMW E46 320 DA Touring |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |