Női autó, akár a családnak is
Szöveges ítélet
Előszor az áráról. Az árban benne van 3 év kötelező és casco biztosítás minimális önrésszel, meg 6 év szervíz anyaggal és munkadíjjal. Ha így nézem az árát és összehasonlítom egy Skodával, akkor úgy érzem, hogy nem a Merci drága - vagy legalábbis nem a B osztály. (Persze a listárból is lehet kedvezményt kapni.)
Az autó funkciójáról: a feleségemnek kerestünk autót, hogy a két gyereket szállíthassa, s végszükségben az egész családnak is megfeleljen helykínálat szempontjából. Pár nap alatt kellett dönteni, mert az előző autót ellopták, a gyerekeket meg óvodába kell vinni…
Megnéztem a konkurenseket is: KIA Sportage; közvetlen közelről úgy 10 cm-ről is BMW X3-as versenytársnak tűnt, de beleülve, az ajtót megfogva rögtön megérezni miért kerül a felébe. A Ford Kuga is hasonló benyomást tett.
Ezek után a Merci egy tömör, masszív gépnek tűnt. Ennek számomra van jelentősége: az ajtó, a karosszéria merev, erős.
Az autóról magáról: magas ülőpozíció, magas építés, tehát nem egy versenyautó. Ennek megfelelően kicsit dől kanyarban, ahogy egy minibusztól várható.
Bent ülve nincs száguldási vágyam, ez az autó nem erről szól. Nyugodságot áraszt a vezető felé.
Az autóból se előre (parkoláskor) se hátra nem lehet kilátni, nem érzem a méreteit, ezért jó hogy tele van aggatva szenzorokkal, enélkül nem szabad megvenni.
Az ülések nagyok, kényelmesek, nagyon kényelmesek. Ahogy beleülök hallani az epedarugók hangját. Az első üléseket az egyik legfontosabb erősségének tartom. Elöl és hátul nagy hely van, hátsó sorban három felnőtt is elfér! A csomagtartóban legfeljebb egy Octavia nyújt nagyobbat, de így is nagy.
Szóval összességében ez egy nagy autó, kecses, nem agresszív formával, amibe a gyerekek, vagy az egész család bőségesen befér.
A benti anyagok nagyon szépek: jó szövet kiegészítve műbőrrel, szép műszerfal, igényes anyagok, a rádiókijelző meg egyen-Merci, retró grafikával. A Becker navigáció is jól vizsgázott.
A motor egy korszerű halk nyomatékos diesel, semmi PD TDI hang, jól húz, a váltó olyan mint egy joystick, a kuplung vajpuha.
Az autó összbenyomása olyan, hogy szívesebben járnék néha vele mint az RS-sel.
Az összeszerelés minősége jó, egyedül a hátsó ülés rögzítése nyikorog.
Parkolóházban fel-le hajtva nem érezni a karosszéria csavarodását, mondjuk ezt nem tudom miért mondom, a Stilo csavarodott, na és?- engem nem zavart.
Fékek feleségem szerint harapnak, RS-ben jobb.
Összefoglalva: mindenkinek ajánlom, jól megtervezett, átgondolt autó, szép belső, 6.5 literes vegyes átlagfogyasztással.
Az extrák: mindenféle parkolóasszisztens kell, mert nem érezni, látni az autó méreteit, ledek nagyon szépek, 17” –os kerekekkel semmi bajom, meg a sportfutóművel, amire minden tesztben krákognak. Alapklíma is kiemelkedő.
Szeretjük, ennyi.
Hibalista
- undefined
Ide hordtam szervizbe
undefined
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Octavia | Következő autója? | 159 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
