Transmission faluty - visit worshop!
Szöveges ítélet
Ahhoz nagyon sz@rnak kell lennie egy autónak, hogy én népítéletet írjak róla, de ez megér néhány sort.
ÍRJA MÁR LE VALAKI EGYSZER EGYÉRTELMŰEN, HOGY NEM SZABAD ILYEN AUTÓT VENNI!!
Amikor én vettem, nem volt leírva sehol, hogy a Mercedes Benz(!) képes olyan autót a piacra dobni, ami gyárilag hibás! Nem tesztelik őket eleget? Nem fér bele az új árába? Azért ez nem egy kínai autó (de a váltója az is lehetne simán).
Nem volt tökéletes az előélete az autónak, Olasz importból vettem. De nem ez az alap probléma. Nem akarom túl hosszúra nyújtani, nem akarok untatni mindenkit a részletekkel. A lényeg, hogy a Mercedes Benz CVT váltója kb. 150.000 km bír ki ennél a típusnál, ez ilyen, így sikerült. Hiába javíttatod, nem számít, úgyis elromlik. Csak a váltójára költöttem az autónak több mint nettó 550.000 forintot 3 év alatt, míg nálam volt és a végén úgy adtam el az autót (bagóért), hogy hibás volt és nem volt már kedvem tovább égetni vele a pénzt. Ja és 25.000 km ment az autó 3 év alatt, míg nálam volt. A hibás váltó egyébként életveszélyes is, mert amikor gond van a váltóval nem megy rendesen az autó, ami egy előzés közben komoly baj.
Ha már ilyen autód van, egy tanács: a teljesen új CVT elektronika kb. 320.000. nézz utána több helyen. Vedd meg, ha meghibásodik, mert én is úgy jártam, hogy a sok javítgatás végén egyszer csak közölték, hogy elrepedt a lapka. Nem csak ez volt a váltó hibája, volt ott ki tudja mi minden (hidraulika szelep tömb, stb.), és készülj fel, hogy a merciket úgy szervizelik, hogy mercedest vettél, így jártál, fizess. Én a pesti útra vittem állandóan javítani, mert vele kezdtem el és mindig bíztam benne, lehet, hogy átb@szott, lehet, hogy nem. Ezt szerintem senki sem tudja kideríteni, de egyébként mikor már mélyebben benne voltam, több szerelővel beszéltem és minden szakmabeli félt a hibától mint a tűztől és semmi jóval nem biztattak.
Továbbá szenvedtem egy kicsit a kulcsokkal és a hozzá tartozó elektronikával, ezt elvileg sokadik próbálkozásra sikerült megoldania egy szerelőnek a 18. kerületben (egyszerűbb lett volna új kulcsokat és elektronikát venni, de csak a kulcs darabja 60-80.000 a gyárival megegyezőnek - mindkét kulcs behalt egyszerre).
Ezen kívül alap dolgokat csináltattam rajta (fékek, lengéscsillapító, stb.) ezzel nincs is semmi bajom, azzal sem, hogy minden duplája / triplája pl. egy ford vagy opel alkatrésznek, mert ez merci. Nekem mindig BMW-m volt, most is az van, szerencsére ezzel még nem nyúltam mellé, de az alkatrészek és a szerviz ennél is így működik.
A VÁLTÓJA VISZONT EGYÉRTELMŰEN GYÁRILAG ILYEN, ÁLLÍTÓLAG MINDEGYIKÉ ELŐBB VAGY UTÓBB, DE INKÁBB ELŐBB. Ezt, ha belenyúlsz, minden szerelő meg fogja mondani.
Az autó egyébként az árához mérten nem lenne rossz, viszonylag kényelmes, női autónak OK a motorja (nálunk is második autó volt a párom használta), a váltó is jó lenne, ha jó lenne. Olyan érzés a gyorsítás, mint a robogón (fokozatmentes). Amikor ment akkor szerettük, de folyamatosan paráztunk tőle, hogy mikor fog megint megállni és lenyelni pár százezret. Ha mindenképpen ilyet akarsz akkor vedd meg manuális váltóval és akkor csak kevésbé sokat fogsz rákölteni.
Hibalista
- CVT váltó állandóan, a végén pedig javíthatatlanul! - Kulcsok, kulcs / indító elektronika
Ide hordtam szervizbe
Varsányi Centart Bt. - alapvető szervizek (Olaj, szűrők stb.) Még sosem volt gond a munkájukkal, sok autót hordok hozzájuk ilyen alap karbantartásra
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Mercedes Elektronika - váltó és váltó elektronikaAutóvillamosság - 18 kerület
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 196000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.1/10) |
