Csinos mindenes
Szöveges ítélet
Szerintem ez az autó egy átlagos négytagú családnak abszolút ideális.
Mert a családapa kedvére tesz: sportos a megjelenése, ék a formája, a króm csomag díszei szépek, széles a motorválasztéka, remek a futóműve, csendesen duruzsol a motorja (a dízel is), kellemes a nyomatéka, fantasztikus a kanyarbevilágító Xenon (hegyi szerpentinen egyszerűen zseniális), nagyszerű hangja van az ajtó csukódásának (igazi Merci), a bőr/szövet huzatot könnyű takarítani, a csomagtér padló két szintben is állítható, az utasülés két mozdulattal akár kivehető, vagy hogy ha kell, a 2 részes hátsó üléspárna kivehető s a csomagtérbe eltüntethető (így kapunk egybefüggő vízszintes teret, "Längstes Brett", 2,2m-es karácsonyfa lazán befér) - és nem utolsósorban nagyon megbízható.
Mert a nő kedvére is tesz: nem túl nagy, így könnyen manőverezhető, a parkolási asszisztens magától is beparkol, mert a szuper elektronikus szervokormányt két ujjal is lehet forgatni állóhelyzetben, mert sok és praktikus rakodóhely van benne, mert praktikusan az indítókulccsal lehet lehúzni/felhúzni az oldalablakokat az autó mellett állva (pl nyári pokolban az autóhoz érkezve), mert kicsit magasabban ülünk benne, ezért remek a kilátás, és mert nagyon hamar megtanulható a logikus kezelése. "Ja, és mert hóban, csúszós úton is nagyszerűen viselkedik, meg mert gyerekekkel és csomagokkal tökéletes" - hogy nejemet idézzem.
És mert a gyerekek kedvence is: jó nagy a hely hátul, ahova könnyű beszállni, sok kis gyerek kincs elfér benne és a csomagtér is elég tágas, ha üdülni, kirándulni indul a család.
Hallottam, hogy a dízelmotort egyesek erőtlennek és hangosnak titulálják. Én ezt nem tudom megerősíteni.
Erő tekintetében semmiben nem marad el a hasonló teljesítményű autók menetteljesítményétől, 109LE az nem sportkocsi, a hangosságát pedig ne egy E 350 CDI V6 dízelhez tessék szíves lenni mérni, hanem mondjuk egy hasonló 4 hengeres Audi, vagy BMW dízelhez. Semmivel nem hangosabb, ellenben nagyon megbízható, kulturált járású és takarékos motor.
Néhány fogyasztási tapasztalat:
- egy személy, tempomat 100, autópálya: 4,4l
- egy személy, tempomat 130, autópálya: 5,5l
- egy személy, tempomat 110, utánfutó 240kg teherrel, autópálya: 6,8l
(gyári, levehető fejes, zárható Westfalia horog, nagyon kulturált megoldás)
- négy személy, teljes terhelés + 4 kerékpár a tetőn, autópálya 130: 9,7l
- 1 felnőtt+2 gyerek, folyamatos város: 7,4l (télen ez 8)
Összességében ajánlom az autót feleség/barátnő/szerető autónak (egyénileg eldöntendő), vagy épp családi autónak, aminek mi is használjuk; kényelmes ülései (az oldaltartásuk különösen jó, de csak 110kg-ig, afelett szűk), nagy beltere, takarékos motorja tökéletesen alkalmassá teszik erre.
Ajánlom azoknak is, akiknek fáj a dereka, háta. Nem csak a kényelmes, gerinctámaszos ülés miatt, hanem mert a kocsi kicsit magasabb építése miatt a ki- és beszálláskor a derék teljesen vízszintesen mozog, azaz nem kell belehuppanni, sem kitápászkodni a kocsiból. Ha oldalra kifordulunk, a lábunk pont leér az aszfaltra, azaz szinte semmi erőkifejtésre nincs szükség. Szüleim nagyra értékelték.. Aki derékfájós, ne vegyen addig autót, amíg ezt ki nem próbálta, a régi A-osztályos Mercik (W168 és W169)is ugyanilyenek.
PS: Majd' elfelejtettem. Ez a modell már az új, kerámia alapú lakkozást kapta, így a karcolások sokkal kevésbé alakulnak ki a felületen. Új vásárlása után 2-3 hónapig nem szabad kefés mosóban mosatni, akkor nyeri el a végleges állapotát a lakk. Ezt érdemes volt betartani, a most 4 éves autó fénye mint az újé.
Hát igen. A Mercedes az Mercedes.
Hibalista
- Az egyik ködlámpa/kanyarbevilágító kiégett - Egy időszakban sokat és nagyon rövid távon volt használva a kocsi, emiatt a részecskeszűrő védelmét szolgáló program nem tudott rendesen lefutni, megemelkedett az olajszint, ezért soron kívüli olajcserét kellett csinálni.
Ide hordtam szervizbe
Pappas Auto Szeged
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Hovány Prémium Automotive Kecskemét
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 56000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mercedes-Benz A 150 | Következő autója? | B-osztály Made in Kecskemét |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
