Csillagos meglepetés
Szöveges ítélet
Korunknál fogva olyan autót kerestem, melybe nem le kell ülni. Egy ismerős hívta fel a figyelmemet a kis Mercire + a Totalcaron épp előtte olvasott használtautó teszt is meggyőzött a lehetséges választásról.
Hosszú keresés után találtam egy 8 éves valóban 20000 km-ert futott Mo-i autót.
Most az autóról: első napokban igen szokatlan volt a vezetői helyzet, a lábamat nem tudtam igazán magam alá húzni. Mára megszoktam és nem okoz problémát. A vezethetősége igen jó, bár a rövid autó - rövid tengelytáv konstrukció jellegzetességét csak részben tudták a speciális lengéscsillapítókkal megoldani: rosszabb úton tud pattogni az autó.
Nagyon könnyű vezetni, jó a kilátás, könnyű a ki-beszállás, a kezelőszervek kézre esnek. Az egy kapcsolón minden funkciót / irányjelző, fénykürt, első-hátsó ablaktörlő/ szokni kellett, mint ahogy a kar a középső helyzethez képest lejjebb állítását is idő volt megszokni.
Az utastér akár négy felnőtt részére is alkalmas nem túl hosszú utazásra, bár a hátul ülök a városban közlekedve időnként panaszkodtak a kemény rugózásra.
A motor a mérethez /1500 cm3/ aránylag alacsony teljesítményű /90 LE/. Ez a városi közlekedésre tökéletesen elég - de figyelmen kívül kell hagyni a kapcsolási javaslatát a műszernek -, országúton és autópályán figyelni kell, hogy a megfelelő erő rendelkezésre álljon a manőverekhez. Különösen igaz ez, ha 3-4 ülnek az autóban.
A sebességváltó egy átlagos darab, a túl gyors kapcsolásokat nem szereti, egyébként teszi a dolgát. A fékek idáig szintén megfelelő lassulást biztosítottak, könnyű jól adagolni.
A jármű stabilitása - határokig nem mentem el - hétköznapi használatban semmi jelét nem mutatja az első példányok elhíresült teszteredményeinek - kiválóan változtattak rajta.
A szerelőnél alánéztem az autónak: rozsdának semmilyen nyoma nem volt látható az alvázon vagy az egyéb alkatrészeken. Ez láthatóan rendben van és kellő odafigyeléssel sokat fog bírni.
Összegezve: igen kellemes autó melynek az egyedi megoldásait meg lehet szokni és meg lehet szeretni a vele való autózást.
Update 1: megtörtént a 40 ekm-es szerviz - olaj, olajszűrő, légszűrő csere 10 ekm-enként - és a fékbetétek még éppen hogy 50% alatt vannak. Mindez helyi közlekedés/ ill. fővárosba beautózásokkal 18 km távolságból.
Update: az autót 44000 km-nél eladtuk. Két autó volt és mivel a családi állapot miatt már sok lett / egy mindig csak állt a garageban/ hosszú utas kipróbálás után döntöttünk a nagyobb és kevébbé városi autó megtartása mellett. Indokok: hosszú távon az ülések nekünk nem voltak elég kényelmesek, mindkettőnk combjait az oldaltámaszok tartósan nyomták - keskeny az ülőfelület. Autópályán a 95 LE éppen elég, előzni ill országúton előzést kezdeni igen fel kell készülni. Ezek a megfigyelések rövid távú városi autózások során nem derültek ki.
Jó autó volt, szerettük és remélhetőleg gondos gazdának sikerült eladni.
Hibalista
- Fényszóró izzók 3 db
Ide hordtam szervizbe
Kis műhely megfelelő szakértelemmel
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Jazz | Következő autója? | Mondeo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |