A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » A (1997-2004)

A A140 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

"Zöld Sárkány" avagy mi így toljuk a csillagot

Szöveges ítélet

Kell egy autó! Pontosabban még egy! 2015 nyarán elkezdett megszáradni a nagylány jogosítványán a pecsét. Második éve használtunk egy autót, lassan időszerűvé vált a második autó vásárlása (a családi autó egy 2007-es Opel Meriva).
El kellett dönteni a használati célt, azaz mi lesz a második kocsi fő feladata. Mivel városi szaladgáló/munkába járó kocsi kell, illetve egy aranyos kisautó, amivel a gyerek megtanul vezetni, tehát kell egy Renault Twingo! Elkezdtünk nézelődni. Először helyben, majd messzebb is. Megnéztünk viszonylag sokat, de kipróbálni csak egyet sikerült. Az egyik nem indult be kétszer egymás után, a másik egyáltalán nem indult. Amelyik twingót kipróbáltam, az szervokormány nélkül volt. Valószínűleg futóműproblémás is volt, mert a 90 kilómmal sem bírtam a kormányt forgatni, hogy fogja ezt egy kislány vezetni? Ki is ábrándultunk belőle.

A keresgélés során egy nyíregyházi kereskedésben megláttuk a „zöld sárkányt”. Rácsodálkoztunk, majd a sikertelen twingokeresés után visszamentünk még egyszer körbejárni. Azt hozzá kell tennem, hogy érzelmileg mindig is kötődtem a Mercedes márkához, de eddig nem volt lehetőségem a vásárlásra. Ha magamnak vettem volna, akkor egy 190-est vagy w124-est nézegettem volna, de szempont volt a kis méret is. Kipróbáltam, beleszerettünk, megvettük. A külföldi származás miatt három hét múlva kezdhettük használni.
Az első nagyszervíz hamar eljött, mivel az olajcsere után leengedett autónak pár száz méter után „leült” az eleje. Eltört a rugótányér (alumínium és elkorrodált). Cseréltettük ekkor az első futóműben amit kellett (lengéscsillapítóval együtt), illetve a görgőket és a szíjakat is. Ekkor szembesültem a típus egyik hátrányával, miszerint ha lenne benne klíma, akkor ilyen szereléseknél ki kellene venni a motort. Klíma helyett van benne lamellás tető, ami jó időben kölcsönöz egy kis kabrióérzést.
Vezetni nagyon jó és biztonságos. Az ABS/ESP ad egy biztonságérzetet télen is. Kényelmes (182cm magas vagyok, feleségem 165cm magas) mindannyiunknak. A nagylány is hamar megszerette, amikor lehetett elkérte hétvégenként, amikor hazajött a koliból. Egyébként eleinte felváltva használtuk a feleségemmel munkába járásra (napi 5km), illetve hétvégi bevásárlásokra (30-50 km). Később, hogy ne kerüljön elfojtásra a Mercedes hiányom, egyre inkább én használtam. Városi szaladgálókocsiként teljesített szolgálatot, fűszerezve egy-egy 100-150 km-es úttal, melyek során megjelentünk 1-1 Mercedes találkozón. A városi fogyasztása 8 liter körül alakult, a hosszú utakon kb 6,5 liter, max 90-100km/órás sebességgel haladva.
A következő hiba egy generátorfelújítást eredményezett, mintegy 1,5 év használat után, majd 8 hónap múlva következett egy benzinszivattyúcsere. ez utóbbi érdekes történet, mivel a hibajelenség csak annyi volt, hogy néha csak 3. 4. indításra indult be, néha meg nem volt hiba. Mivel semmilyen szabályszerűség nem volt benne ezért otthagytam a szerelőnél egy napra. Kb 50 sikeres indítás után, melyek között egy sikertelen sem volt, úgy döntöttünk délután, hogy hagyjuk egyelőre, mivel ha nincs hiba akkor nincs mit javítani. Beültem indítottam és nem indult . ekkor otthagytam és másnap estére sikerült kideríteni, hogy haldoklik a benzinszivattyú, melyet így kicseréltettem. Mivel az autó alja le van burkolva, így most le kellett bontani a benzinszivattyúcseréhez. Örömmel láttam, hogy a másik típushiba, az erős rozsdásodás sem fenyegeti az autót.
Így több mint három év után lassan időszerű egy kisebb karosszériajavítás (küszöb, sárvédő), de ez már a lányom gondja. Ennek főleg azért örülök, mert mintegy 2 hónapja boldogan hajtok egy c180 kompressor sportcoupe-t, így a kis Mercit megkapta a nagylány, hogy legyen mivel munkába járni (napi 80km!).
Sokan mondják, hogy nem igazi Mercedes, beteges..stb. Nézőpont kérdése. Biztonságos, jól vezethető kisautó. Kellett rá költeni, talán kicsit sokat is, de sohasem hagyott az út szélén. Az értékét nem tartja úgy mint egy klasszikus Mercedes. Amennyit most kapnánk érte annyiért sajnáljuk odaadni, mivel a lepusztult társaihoz hasonló ára van. Annyiért inkább marad, apa pedig úgyis kapott másikat – de ez már egy új történet.

Hibalista

- Első lengéscsillapító, benzinszivattyú, vízpumpa, generátor, kopó alkatrészek

Ide hordtam szervizbe

Attila - Nyíregyháza

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Valent Autó - Nyíregyháza

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1998
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 146000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Mercedes c180k sportcoupe
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz A 1997 (2002 - 2004)

További ítéletek (67 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)