A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » A (1997-2004)

A A140 Elegance 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Pattogós aranyos

Szöveges ítélet

Szóval egy nepper félétől vettem a szokásos "nyugdíjastól hoztam el, alig használta", meg miegymás... -azért beleesett 95 ezer. Ez úgy néz ki valós, mert az olajcsere matricák megvannak, meg a szervízkönyv is ezt mutatja a dátumok alapján. Amiért ezt választottam, mert a céges autóm mellé kellett az asszonynak valami, és ebből tényleg kilát a 160 cm-ével. Egyébként tutira nőknek faragta a német, nekem sok kocsi után fura a magasra ülve nyakamba a térdem effekt, meg hogy olyan izé a műszerfal. Szóval olyan női kisautó. Klíma nélkül dinamikus, fogyasztása hosszú úton 130-140-el hajtva 6,5 liter százon meglepett. Rosszabbakat hallottam. Várossal nem foglalkozom, mert ott minden kocsi eszik, főleg "nagyvárosi" reggeli dugókkal tarkítva. Ott kb. 9 l. körül lehet százon.
Motor: ha sokat állt, indításkor 1-2 másodpercig csattogott valamelyik hidrotőke. Egyébként jó minőségű olajjal most mintha megszűnt volna. Dinamikus klíma nélkül, de klímával se annyira rossz, pörgetni kell. Tetszik hogy a motor/váltó nyomatékelosztása pazar. 120-nál forog 3000 körül, ahogy nézem az 1.6-os ötös golfot, az min. 500-al többet fordul 5.-ben.
Váltó/kuplung: na itt van baj. A kuplung automata utánállítással készült. Nálam nagyon lent fog, majd rövid pedálút után hirtelen indul az autó. Állítani ugye nem lehet. 1-be rakva néha mozdul a kocsi. Érik a szervíz. Utána néztem, ha mindent cseréltetek (kuplung tárcsa, villa, csapágy, szerkezet, 95 rugó lenne az anyag. Ez tűrhető.) Amúgy a váltó dolgozik mint a vaj, csak hosszú utakat jár be a sebességek között. A mérnök uraknak figyelmébe ajánlom a régi 1200-es Lada váltóját.
Futómű: Há ez meg vicc. Mercédes? Úgy pattog mint egy bolha. Le ne menj az 1 hetes aszfalt útról vele! de: Kanyarban parádés, szinte gokartos. A sok biztonsági elektronika meg teszi a dolgát. Volt hogy azok húztak ki az izéből. A pattogás miatt meg ugye zörög itt-ott. Ja, és szerintem a kormány is egy kicsit direkt. Olyan kicsinek tűnik a holtjátéka. Megszokást igényel.
Belső: Nők előnyben! Pofon egyszerű, annak ellenére hogy Elegance, majdnem fullos, mindent elsőre megtalálok. Méretéhez képest el is férünk benne elég jól. Tetszik a sok apró ötlet az utastérben. Ami szégyen, hogy az üléseknek tartása nuku, kanyarban recseg ropog az ülés alattam. Az ülőlapok elől hátrafelé erőteljesen lejtenek: a támla és az ülőlap között van egy nagy rés, ahová becsúszik egy szendvics is! Amit az anyósülésre rakok magam mellé, akár papít, kulcscsomó, telcsi, az becsúszik egyből. Kihalászni elég kényelmetlen. A hátsó kalaptartó kihúzva (hogy takarja a csomagokat) keskenyebbre szabódott, így 100 méter után visszarántja a roló. Már nem is húzom ki. A gyári rádiós magnó szépen szól a 6 hangszóróval, csakhát magnós. Viszont már sebességfüggően hangosít.
Egyéb: Az összkép egyenlőre nem rossz. Viszont ami teljesen összetört, hogy a motortérbe a német bácsik olyan gumucsövet tettek a benzinnek a motorblokk fölé, hogy 6 éves korára vagy 7-8 lyukon hugyozott a benzin a forró blokkra. Ezt a csövet elkértem a szervíztől, még lehet hogy kiküldöm a németnek. A szerencsétlen 5 centinként még bele is nyomta a mercijelet a csőbe - szégyen!
Defektjavító készlet is gáz. Egyszer kellett volna, lejárt a massza szavatossága, így pár órát álltam míg jött a segítség. Viszont a pótkerék helyén van jó nagy rekesz. A könnyűfelnik kényesek. ( a gyári felnik olasz termékek, nem a legjobb reklám) Egyet már kellett görgőztetnem, de még mindíg ráz 130-nál egy kicsit. Centír biztos nem lehet, mert azt már agyon nézettem, meg új gumikkal is csinálja.
Javítás: Olajcsere gyertya meg ékszíj cserével 28 ezerből megvolt. Átlagos. Viszont!!! Ha generátort vagy önindítót kell javítani, a motort ki kell bontani, és vagy kiveszik, vagy kibillentik. Ez gáz. Na ettől félek. Jobban jártam volna a Toyotával úgy érzem.

Hibalista

- Benzincső szitává jukadt, benzin ömlött a motorra. 2000 Ft.
- Kuplung, még nem javíttattam, de érik.
- Kalaptartó, rövid, mindíg visszaugrik a roló. Még nem szereztem be újat.

Ide hordtam szervizbe

Szeged, Kossuth L. sgt. magánszervíz

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2000
Kényelem (3) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 95000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Corolla Következő autója? Toyota Corolla/Auris
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz A 1997 (2002 - 2004)

További ítéletek (67 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)