Pattogós aranyos
Szöveges ítélet
Szóval egy nepper félétől vettem a szokásos "nyugdíjastól hoztam el, alig használta", meg miegymás... -azért beleesett 95 ezer. Ez úgy néz ki valós, mert az olajcsere matricák megvannak, meg a szervízkönyv is ezt mutatja a dátumok alapján. Amiért ezt választottam, mert a céges autóm mellé kellett az asszonynak valami, és ebből tényleg kilát a 160 cm-ével. Egyébként tutira nőknek faragta a német, nekem sok kocsi után fura a magasra ülve nyakamba a térdem effekt, meg hogy olyan izé a műszerfal. Szóval olyan női kisautó. Klíma nélkül dinamikus, fogyasztása hosszú úton 130-140-el hajtva 6,5 liter százon meglepett. Rosszabbakat hallottam. Várossal nem foglalkozom, mert ott minden kocsi eszik, főleg "nagyvárosi" reggeli dugókkal tarkítva. Ott kb. 9 l. körül lehet százon.
Motor: ha sokat állt, indításkor 1-2 másodpercig csattogott valamelyik hidrotőke. Egyébként jó minőségű olajjal most mintha megszűnt volna. Dinamikus klíma nélkül, de klímával se annyira rossz, pörgetni kell. Tetszik hogy a motor/váltó nyomatékelosztása pazar. 120-nál forog 3000 körül, ahogy nézem az 1.6-os ötös golfot, az min. 500-al többet fordul 5.-ben.
Váltó/kuplung: na itt van baj. A kuplung automata utánállítással készült. Nálam nagyon lent fog, majd rövid pedálút után hirtelen indul az autó. Állítani ugye nem lehet. 1-be rakva néha mozdul a kocsi. Érik a szervíz. Utána néztem, ha mindent cseréltetek (kuplung tárcsa, villa, csapágy, szerkezet, 95 rugó lenne az anyag. Ez tűrhető.) Amúgy a váltó dolgozik mint a vaj, csak hosszú utakat jár be a sebességek között. A mérnök uraknak figyelmébe ajánlom a régi 1200-es Lada váltóját.
Futómű: Há ez meg vicc. Mercédes? Úgy pattog mint egy bolha. Le ne menj az 1 hetes aszfalt útról vele! de: Kanyarban parádés, szinte gokartos. A sok biztonsági elektronika meg teszi a dolgát. Volt hogy azok húztak ki az izéből. A pattogás miatt meg ugye zörög itt-ott. Ja, és szerintem a kormány is egy kicsit direkt. Olyan kicsinek tűnik a holtjátéka. Megszokást igényel.
Belső: Nők előnyben! Pofon egyszerű, annak ellenére hogy Elegance, majdnem fullos, mindent elsőre megtalálok. Méretéhez képest el is férünk benne elég jól. Tetszik a sok apró ötlet az utastérben. Ami szégyen, hogy az üléseknek tartása nuku, kanyarban recseg ropog az ülés alattam. Az ülőlapok elől hátrafelé erőteljesen lejtenek: a támla és az ülőlap között van egy nagy rés, ahová becsúszik egy szendvics is! Amit az anyósülésre rakok magam mellé, akár papít, kulcscsomó, telcsi, az becsúszik egyből. Kihalászni elég kényelmetlen. A hátsó kalaptartó kihúzva (hogy takarja a csomagokat) keskenyebbre szabódott, így 100 méter után visszarántja a roló. Már nem is húzom ki. A gyári rádiós magnó szépen szól a 6 hangszóróval, csakhát magnós. Viszont már sebességfüggően hangosít.
Egyéb: Az összkép egyenlőre nem rossz. Viszont ami teljesen összetört, hogy a motortérbe a német bácsik olyan gumucsövet tettek a benzinnek a motorblokk fölé, hogy 6 éves korára vagy 7-8 lyukon hugyozott a benzin a forró blokkra. Ezt a csövet elkértem a szervíztől, még lehet hogy kiküldöm a németnek. A szerencsétlen 5 centinként még bele is nyomta a mercijelet a csőbe - szégyen!
Defektjavító készlet is gáz. Egyszer kellett volna, lejárt a massza szavatossága, így pár órát álltam míg jött a segítség. Viszont a pótkerék helyén van jó nagy rekesz. A könnyűfelnik kényesek. ( a gyári felnik olasz termékek, nem a legjobb reklám) Egyet már kellett görgőztetnem, de még mindíg ráz 130-nál egy kicsit. Centír biztos nem lehet, mert azt már agyon nézettem, meg új gumikkal is csinálja.
Javítás: Olajcsere gyertya meg ékszíj cserével 28 ezerből megvolt. Átlagos. Viszont!!! Ha generátort vagy önindítót kell javítani, a motort ki kell bontani, és vagy kiveszik, vagy kibillentik. Ez gáz. Na ettől félek. Jobban jártam volna a Toyotával úgy érzem.
Hibalista
- Benzincső szitává jukadt, benzin ömlött a motorra. 2000 Ft.
- Kuplung, még nem javíttattam, de érik.
- Kalaptartó, rövid, mindíg visszaugrik a roló. Még nem szereztem be újat.
Ide hordtam szervizbe
Szeged, Kossuth L. sgt. magánszervíz
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 95000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | Toyota Corolla/Auris |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.8/10) |
