A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » A (1997-2004)

A 170 CDI 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Mégsem adom el

Szöveges ítélet

Mindig van valami apró baja, de megszerettem. Először sokáig el akartam adni, főleg a nyomorult teteje miatt, de most már nem akarom. Egymondatos különbség a korábbi 1.4-es Corsahoz képest (azt is szerettem amúgy): A Merciben 500 km vezetés után fele annyira sem vagyok fáradt, mint a Corsában.

Jó:
Szerintem nagyon kényelmes, mert nem púposoknak való kagylóülése van, amiben megfájdul az ember dereka, hanem egyenes és viszonylag kemény, de csak annyira, amennyire egészséges. A pedálok egyforma mélységben fognak, amitől az ülést könnyen be lehet állítani. Sokféle autóban ültem már, de nagy részében a gáz és a kuplung nem egyforma mélyen fogott, így mindig vagy az egyik volt túl közel vagy a másik túl mélyen, na az A Merciben ez nem gond. A váltó sem nehéz.

Szerintem egyáltalán nem kicsi - Olaszországba mentünk négyen plusz csomagok, és teljesen jól elfértünk, még úgy is, hogy a csomagok miatt előre volt húzva a hátsó üléssor. Az igaz, hogy ketten a négyből kicsik voltunk.
A hátul ülők javára válik, hogy nincsenek az ülések beformázva két emberre és nincs középen az a magas doboz, így a középen ülő sem szenved, nyakába húzott lábakkal, mint egyébként még a nagy autókban is, pl. akár egy 525-ös BMW-ben vagy a nagy Mercikben is, azok is valójában 4 személyesek, sajnos próbáltam, mint ötödik.

esővezetés - ablaktörlők és magasan ülés egyszerre - ezektől esőben sokkal könnyebb vezetni, mert abba a magasságba már nem jön fel a szembejövők által felvert víz, legalábbis nem annyi és nagyon jó, hogy csak egy ablaktörlő lapát kaszálását kell "figyelmen kívül hagyni", nem kettőét (merthogy középről indul mindkettő, nem párhuzamosan).

Apropó a magas üléstől a forgalomra is jobban rálát az ember, ami alacsony nőknek, mint én nem hátrány, kb. ebben az autóban van olyan magasan a fejünk, mint a 180 cm-es pasiknak az átlag magasságú autóban. Emellett esőben is stabilan fekszi az utat.

A hangja - lehet, hogy mások a csendes autókat szeretik, én (autószerelők között nőttem fel) imádom a dízel erősen mégis barátságosan mormogó hangját. Lehet, hogy kicsit hangos egy kisautóhoz mérten, de már az erős hangjától "nagyautó" érzése van az embernek. Ez az első dízel autóm, de nem veszek többé benzinest. Igaz, hogy nem lehet vele kiugrani a zöld lámpánál, csak szépen komótosan indul, kettesben sem húz kimondottan, de utána már igen és ha egyszer beindult, megy, mint a golyó, nem számít még a durva emelkedő sem, tartja a sebességet.
A motorfék is ideális szerintem, lehet benne bízni én használom is, kímélem a féket, javaslom minden notórikus fékezőnek, főleg a településtábláknál :), fölösleges, hamar lemegy 50-60-ra 90-110-ről.

Az utastérben nagyon jó légviszonyokat lehet csinálni légkondi nélkül is. Autópályán már 30 foknál is hűvösebb levegőt fúj be, amit valahogy olyan jól eloszt, hogy a hátul ülők sem fuldokoltak. Merthogy nekem nincs klímám (mindegy miért, nincs) mégis tök jól ki lehet bírni a hőséget is zárt ablaknál is (zárt, mert utálom azt a zajt, amit 130-140-nél már egy nyitott ablak csinál). Télen is nagyon hamar felfűt, az ablakoka sem párásodnak, mint korábban az Opelben, amiben a többi ismerősömnek sem sikerült maradéktalanul lefújatni az ablakokat, nem úgy ebben.

A belső pakoló helyek elosztása és mérete is jó, kivéve a pohártartót (lásd alább)

nem jó, de azért nem rossz:
utastér magassága - a 182 cm-es pasi már alig fér el az anyósülésen, csak teljesen hátratolt üléssel, mert az utastér magassága a közepe felé emelkedik.

kezelő gombok - le kell nézni mindegyikhez, hogy meg tudd nyomni, mert egy sorban van vagy 6 tök egyforma gomb és nem mindegyiken van funkció csak a fullos kocsikban, ettől ha nem nézel le tapogathatod egy ideig, míg megtalálod azt, ami neked kell - vezetés közben ez balesetveszélyes lehet

hangszórók - a hifim nem gyári, de a hangszórók igen - annyira gyenge az ajtóba épített első izé, mintha nem is lenne, ettől lábtól szól minden, ami egy dízel autóban nem túl nyerő

a csomagtartóban nincs hely az egészségügyi doboznak - pontosabban van, de nem az itthon kapható szabvány dobozhozvaló, ezért folyton a csomagtartóban "közlekedik", merthogy nincs mihez rögzíteni, az A Merci csomagtartója szinte szabályos doboz alakú - ami egyébként jó, mert könnyű benne elrendezni a sok cuccot.

középen a pohártartó - túl alacsony, ezért kiborul belőle minden, meg az átmérője is érdekes, a hátsó a dobozos üdítőé, de az elsőbe semmilyen flakon nem passzol.

rossz:
lamellás tetőablak. Na ilyet ne vegyetek, vagy csak az, aki 2-3 évesen úgyis lecseréli az autóját. Ez, ugye 6 és fél éves és a legnagybb küzdelem a teteje, ugyanis beázik. Irtó sokszor próbálták megcsinálni, most már normál esőben nem ázik be, de az autómosóban az anyósülésnél még mindig. Ennek következtében eláztak a kapcsolók is, úgyhogy most már nem is nyílik. Ha felülről megnézi az ember, látszik, hogy a műanyag lamellák anyaga el van fáradva, ettől kicsit meg vannak görbülve. Ha cserélném, az irtó sokba kerülne, így marad ilyen.

Nem csak az A oszlop takar, hanem hátul a kis háromszöges ablak rész is, főleg Y kereszteződéseknél rossz ez, mikor kicsit hátra kellene nézni.

Futómű - tényleg nem bírják a pesti utakat, én Pesten másfél éve használom, de már cserére érett a lengéscsillapítóm meg a "kutyacsontként" becézett alkatrész (bocs, nem udom a hivatalos nevét, a szerelőim mindig így emlegetik).
Amúgy is pattogós jószág, rendesen érezni az úthibákat.

extra:
Mercedes International Assistant Service - Olaszországban egyszer csak felmondta aváltó a szolgálatot, csak 2. és 4. fokozatot vette be. Az Assistans-szal magyarul mindent meg tudtam beszélni, utána már ő keresett Firenzében szervízt, ő egyezkedett velük, meg minden, a szervíz hívott vissza, hogy akkor jöhetnek-e és olaszkohoz mérten a csodával határos módon délután fél 3-kor kigördültünk a szervízből, amiért vontatással együtt összesen 80 eurót fizettem. Utána még vissza is hívott a magyar hölgy, hogy minden rendeben van-e, és még arra is lett volna lehetőségem, hogy ha sokallom az árat, akkor az ő segítségével alkudjak. SZóval az Assistans tökéletes, ami sokat utazóknál, főleg külföldön nagyon fontos. Ugyhogy lehet, hogy maradok a márkánál, mert végülis minden 6-7 éves autónak vannak apróbb bajai, nem? De nem mindegyik oldja meg ilyen frappánsan, úgy, hogy ez már rég nem garanciális és nem hivatalos márkaszervízbe hordom, és nem fizetek az Assistantért külön, ez jár a márkához.

Úgyhogy hajrá Merci!

Hibalista

- tömítések, főleg a turbó környékén - valahol valamilyen tömítés mindig ereszt
- lamellás tetőablak - óva intek mindenkit tőle, egy idő után javíthatatlan, csak csere, az meg legalább 200.000
- ablakemelő gombok - 10.000 ft netto nagyker áron Ausztriából (szerelés nekem ingyen)
- váltókarban valami kis dolog (Olaszországban történt nem tudom magyarul, de valami filléres öt perces javítás volt, csak a vontatás került sokba miatta) 80 EUR vontatással
- hátsó ajtó ablaktekerője + kinyitó karja
- "kutyacsont" a futóműben - nem tudom mennyi, még nem volt rá időm, azt mondták az alkaltrész kb. 25 ezer
- azt mondják, a hátsó lengéscsillapítóimat sem ártana kicserélni

Ide hordtam szervizbe

Várhegyi szervíz - Eger - kedvesek, gyorsak, nem húztak le, megtalálták hamar a hibát

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Zsebe szervíz Eger - jó szerelők, korrektek

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 87000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Corsa 1.4 Következő autója? dízel - B Merci vagy Honda esetleg Toyota Corolla
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz A 1997 (2002 - 2004)

További ítéletek (67 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)