A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » A (1997-2004)

A 1,4 Classic 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

LPB - Legkisebb Pattogós Benz

Szöveges ítélet

Az autóról a következőket kell tudni: 2001-es, Magyarországi A140 Classic, első tulajtól, aki behúzott még pár jelentősnek mondható extrát, úgymint automata kuplung, automata légkondi, bőrülés.
Fekete színe van, ezért viszonylag elegáns megjelenést biztosít, amit a bordó bőr és gyári alufelni még jobban kiemel.

A belső tér:
felemás érzéseket kelt. Alapvetően a beltér komfortos, leszámítva az érthetetlenül kemény kopogós műszerfalat, ami ráadásul rossz úton nyekereg is. Erre később kitérek.
Kormány jó fogású Mercedes formájú, de semmilyen irányban nem állítható (!), szervó sebességfüggő, kényelmes a tekerése.
Gombok németesen, már-már keményen működnek (pl világítás), furcsa ötletekben sincs hiány. Pl az ablaktörlő az indexkarba lett integrálva, ami akkor kezd furcsává válni, mikor esőben indexelsz, lévén a kapcsoló téglatest formájú és bekapcsolt ablaktörővel pont az élét kell nyomd föl/le indexeléskor. Sajnos ez a kar el is romlott nemrég. Indexeléskor villantott a fényszóró. Sajnos csere (38e Ft), mert nem javítható állítólag.
További furcsaság, de ez kellmes meglepetés, hogy a nagy felületű műszerfalblokkot is hűti a klíma, így nem süt róla a meleg napsütésben. A légkondi autómata rendelkezik párátlanítóval, ami jó szolgálatot tesz eső után, mikor hűteni nem, de párátlanitani kell.
Pakolóhely sok kicsi rekeszből áll, előző kocsim (Lancia Y) után kissé kevés a rakodóhely, de még elfogadható.
Ülés maga kényelmes, de megdöbbentően mozog rossz úton a sinen, frankón Csehszlovákia uralkodik üléstémában. Lehet, h pont én fogtam ki, de gyanús, hogy típushiba. Fejtámla kb 5-10 centire van a tarkómtól, ami se nem túl megnyugtató, se nem kényelmes. Kocsi elég magas építésű, jó magasan ül az ember benne, ráadásul extrém módon megemelhető az üléspozició, feltehetően milliomos német törpék miatt tervezték igy anno. :)
Hátsó ülések kényelmesek, ott a fejtámla is “fejre esik” ráadásul előre-hátra húzogathatóak és könnyen kivehetők is, igy elég jól lehet gazdálkodni a csomagtérrel. Csomagtérben nuku világítás! Ez a legmegdöbbentőbb a kocsi apróságai között. Lábtérrel nekem sosincs gondom lévén 170cm sem vagyok. :)
Belső világításra is kitérnék, mert nagyon hangulatos, h nem sajnálták a mérnökök hátulról a lámpát, így a teljes utastér diszkréten emelkedő/csökkenő fényerejű fényárban úszik este.
(Nem úgy mint feleségem ambiente Mondeojában, ahova csak előre jutott egy kis pilács). Ezen kívül jár még egy térképolvasó lámpa is…
Oldalt kellemes bordó textil borítja az ajtókat, belőlük szakad ki az oldallégzsák (nem az üléstámlából). Könyöklő is ki van alakítva, szóval tényleg kényelmesen lehet vezetni.
Körbe kilátással nincs gondom, külső tükrök jók, szélük aszférikus, bentről kényelmesen motorral állítható-fűthető, ha kell. Érdekesség még a lámpabúrába integrált ködlámpa. Nem a lökhárítóban van, hanem a lámpabúrában! Vicces. Gondolom nem olyan hatékony, mintha útmagasságban lenne.

Futómű:
Na ez gáz! Tudom én, hogy jávorszarvas-teszt sux, de azért ez túlzás. Gyárilag 195/50 R15 gumik kellenek rá (nyilván a borulás miatt), a kocsi kizárólag a frissen felújított német utakat szereti, Budapesten úgy pattog, mint a gumilabda. Frankón. Pattog. Megint a Lanciámra tudok gondolni, ég és föld a kettő komfortja. Sima úton ugye a Trabant sem rázott, az nem nagy kunszt!
Mercedes és pattogás, ez nekem két össze nem illő fogalom lenne. Hát most jól összehozták. Ráadásul valahogy az első és a hátsó traktus más karakterisztikával rugózik, ami különösen viccessé teszi az utazást.
A pattogás rengeteg zörgés okozója is egyben, ami szintén nem túl elegáns egy Mercedestől. Zörög a műszerfal, zörög a kalaptartó, zörög az ülés a sínben. Most már zörög elöl a futómű is, mert nem bírja a lelkem a rossz utakat.




Vezetés:
Ha a pattogástól eltekintünk, marha jók a kanyarodási jellemzők, nem dől + ABS+ASR+ESP +195/50 gumik azért végzik a dolgukat, túl nagy meglepetés nem éri az embert normál vezetési stílus mellett. Télen egész agresszíven avatkozik be, úgy helyrerántja a kocsit, ahogy nem is várná az ember. ESP egy kincs, szerintem sok ember életét védené meg kanyarban.
1.4 8V! Nakérem, Mercedesék 2001-ben még mindig kitartottak a nyolc szelep mellett, nekem nem baj, nem rajongok a 16V-ért, ha 8 is jól működik. Itt jól. 2000től már jó nyomatékos, 4500ig emelkedő erővel húz, dinamikával nincs gond, ha egyedül vagyok. Feleség + 2 gyereket azért persze megérzi elkelne még pár lóerő, de városban bőven elég a 90 lóerő.
Félautomata váltó is egy kincs. Nem kell kuplungolni, te váltasz akkor, amikor akarsz, automata kuplung okosan és gyorsan teszi a dolgát. Kettesben pl padlógázzal tök jót lehet vele állóból rajtolni. Ha nem megfelelő sebességben hagyod, pl piros lámpánál 5ösben állsz meg, villog a műszerfalon, h ötösben hagytad! Hármasban rángatva, de elindul (nyugi, csak egyszer próbáltam ki).
Egyesben/kettesben dugóban végig kúszik, mint az automata váltós kocsik. Szóval mindenkinek ajánlom városba! Váltókar megvezetése elég precíz, egyedül talán a négyest veszi lomhán.
Fék jó németesen kemény, franc érti, h egy ilyen kiskocsit miért kell ugy taposni, mintha egy 600as Merciben ülnék és 3 tonnát kellne lassítanom. De jó hatásos, fékerővel nincs gond. Szerencsére kuplung az (utastérben) nincs, így nem irhatok rosszat róla.

Összességében nagyon szerethető autó, aki meg tud barátkozni a pattogással, és a nem túl prémium zörgésekkel, annak nagyon ajánlom félautomata váltóval. Állítólag biztonságos, kevés kisautóban van ennyi menetstabilizáló kütyü! Belső tér harmónikus. Fogyaztás OK, városban 9 liter (főleg dugó), azon kívül 6-8.



Hibalista

- motortérben csatlakozó törés - Kárpát utca 1 hétre vállalta a félórás melót. :(((, futómű nem bírja a BP-i utakat, benzinpumpa leállt, indexkar

Ide hordtam szervizbe

Még sehová, de nem Kárpát utcába fogom.

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Mercedes szervíz - Debrecen kedvesek udvariasak voltak, nem is drága

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2001
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 80000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? y Következő autója? Citroen
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz A 1997 (2002 - 2004)

További ítéletek (67 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)