Kellemes meglepetés, gyorsan megszerettük
Szöveges ítélet
Egy 1998-as Ford KA-ról cseréltünk erre, a feleségem számára, tehát hatalmas ugrás volt. További opciók lettek volna:
VW Beetle - túl drága, nem praktikus
Mini One vagy Cooper - dupla áron, kevésbé praktikus, drágább szervíz
Nissan Micra - ocsmány, de jobb áron
BMW E36 - nem kifejezetten női autó
A Mercedes egészen véletlenül került képbe, véletlenül kidobta a hahu keresője. Az sem volt fontos, hogy dízel legyen, de ahogy utánaolvastunk, és megismertük mások véleményét, majd ki is próbáltunk párat, rájöttünk, hogy ez az optimális megoldás:
A140: túl gyenge
A160: túl sokat fogyaszt
A170: picit drágább, de megéri. A dízelmotorokat illető horrorsztorikban meg nem hiszek, a családban sok dízel van, én meg már 270ezernél járok egy 2004-es BMW-vel, problémamentesen. Úgy néz ki, a Mercivel sem lesz baj, pedig kockázatosnak láttam a 170ezres futásteljesítményt.
Az állapota jó volt, és mivel pont én szoktam másoknak papolni, hogy "állapotot vegyen, ne kilométert", ezért úgy döntöttem, "hallgatok magamra" :-)
A fékek cserések voltak tárcsával együtt (nem is értem, hogy ment át műszakin), a hátsó sárvédők enyhén korrodáltak, tavasszal kezeltetjük majd (osztrák kocsi volt, így nem lep meg), illetve tolatáskor van egy búgó hang, amit még nem sikerült kinyomozni az első szervízlátogatáskor, de úgy tűnik, inkább hangos, mint súlyos, a váltója és a kuplungja jó.
Amit nem szeretek benne:
- A hangja alapjáraton. Ordenáré zakatolás, csattogás, kerepelés - és ez nem hiba. Gondoltam benzines jobb lenne, de meglepve tapasztaltam, hogy azok is kerepelnek. Hogy miért, számomra rejtély. A zajszigetelése egyenlő a nullával, ha ez lenne az elsődleges autóm, tuti burkoltatnám utólag.
- hátsó ülések: full fapad.
- télen meg tudnak lepni a csomagtérajtó teleszkópjai: hidegben nem tartják meg az ajtót. Még nem döntöttem, hogy csere lesz-e, 7-10 fok körül már jól tartják, lehet, hogy ez csak a 3 téli hónapban jön elő.
- a facelift utáni középkonzol azokkal a "ladaniva-kapcsolókkal"
- rengeteg műanyagzörej a műszerfal és a kalaptartó felől.
- az A oszlop holtterét nem kompenzálja a kis ablak, az meg teljesen érthetetlen számomra, hogy a tükrök miért kerültek az A oszlop helyett a kisablak sarkába. Megszokható, de nem praktikus.
Amit imádok benne:
- a vezetőülés kényelme és a vezetési pozíció. Magasan ülök, és kényelmesen. Sajnos a többi ülés kevésbé állítható, de a vezetőnek tuti jó helye van.
- zseniális fűtési megoldás: gondolom valami fűtőszálas megoldás lehet, mert mínusz 5 fokban beindítás után 30 másodperccel már ontja a forróságot az utastérbe. Biztos, hogy ehhez a motor hőjének semmi köze, valami külön fűtőrendszer lehet.
- kiváló automata hőfokszabályzás. Belövöd, és tartja, ennyi. Nem digitális, és?
- rengeteg praktikus tárolóhely, 4 db (3 különböző méretű) pohártartóval.
- Kisebbfajta teherautóvá lehet varázsolni, ha kikapjuk az üléseket. Nagyon praktikus, ellipszis-trénert is szállítottam benne szétszedés nélkül. pedig az nem kicsi...
- a magas ülések nagyon jók ki-be szálláskor is
- a váltója pazar. Láttam mások szidták... lehet, hogy azokban hibás a váltó? Jól esne neki egy 6. fokozat is, nem kellene annyira pörgetni a dízelt pályán. Amúgy 130-140 nem gond neki.
- nulla füstölés, ennyi km után is. Nem is értem, hogy lehetséges ez.
- időtálló dizájn: annak idején utáltam, nem tetszett, most imádom. Ennyi évre előre tervezett a Merci ezek szerint. Nem kis hülye lányos autó, inkább komoly női kocsi, még most is megnézik. Tény, hogy jóval drágábbnak néz ki a valós értékéhez képest.
Aki A-osztályt venne:
- javaslom a facelift utániakat, a sokkal jobb lámpák miatt. A lámpákban érdemes azonnal izzót cserélni, mert a mai, új izzók sokkal erősebb fényűek, mint amikkel ezeket szerelték anno.
- a féknek nagyon harapósnak kell lennie, ha nem harap, ott csere lesz!
- a kinyitott ajtók alját érdemes átnézni rozsdásodás miatt. Megállhat ott a víz könnyen.
- ha kicsi az árkülönbség (és azonos az állapot) érdemes, Avantgarde vagy Elegance kivitelt venni, a szebb beltér miatt. Kívülről nekem mondjuk a Classic fekete hűtőrácsa és fekete tükrei jobban tetszenek, de ez szubjektív.
- NEM JAVASLOM a kuplungmentes váltót. Azzal csak a baj van, ahogy mások is írják. A kéziváltó álomjó, és a kuplungja is vajpuha, de határozott.
- a futómű keménysége, rázása nem hiba, ilyen keményre hangolták, a stabilitás miatt. Cserébe NEM BORUL FEL, akárhogy rángatod.
- MINDEN elektromos funkciót próbálj ki vásárlás előtt, különös tekintettel a bajuszkapcsoló funkcióira.
- érdemes bőröztetni a kormányt, én megtettem, sokkal jobb érzés így vezetni
Még egy javaslat: akinek PONT ANNYI pénze van, hogy kifizesse, ne vegye meg. Nem olyan olcsó fenntartani, szervízeltetni, mint mondjuk egy F Astrát, vagy egy Ford KA-t. De vásárlás után kis ráfordítással teljesen rendbehozható, az meg garantált, hogy a praktikusságát látva mindenki kedvence lesz elég hamar.
Jó látni, ahogy az embereknek mindig pozitív irányba változik a véleményük róla, miután mentek vele egy pár kört :-)
Hibalista
- Használatból eredő kopások, pl. fékek, lengéscsillapítók. Ezen felül csak a hátsó ablaktörlő motorját kellett cserélni (17ezer), mert elkopott és szétrepedt. -
Ide hordtam szervizbe
Autódoktor Siófok: jól dolgoznak, rugalmasak, átlagos alkatrészárakkal. Sajnos a munkadíjuk már kevésbé kedvező, és néha még ma is eljátsszák a felesleges melós trükköt (pl. csináltunk egy átvizsgálást, hétezer lesz) ez nem szimpatikus.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | KA | Következő autója? | A vagy B osztály |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.3/10) |
