Egész jó ez a német törpe!
Szöveges ítélet
Először is leszögezem hogy én alapjában véve japán autó párti voltam/vagyok, és eddig csak Toyotáim voltak. Isten útjai kifürkészhetetlenek.....
El kellet adnom az előző autómat (svájci frankos hitel), és hirtelen autó nélkül maradtunk. Ekkor épp úgy alakult, hogy az unokatestvérem, aki Bécsben él vett egy autót, és a kis Merga eladó sorba került. Nekem meg sürgősen kellett egy autó, mivel a munkámhoz elengedhetetlen, mivel napi 100 km- megyek a kenyeremért. 2 nap múlva megnéztem, kipróbáltam, elmondta a hibáit, stb. Tudtam hogy kell rá majd költenem, mert vannak bajai, de azt is tudtam hogy kié volt, a km annyi amennyit mutat, Ausztriában évente kell megfelelni a szigorú feltételekhez kötött forgalmi vizsgának, stb.
Megalkudtunk. Még aznap trélerrel hazahoztuk.
Azt még tudni kell azért, hogy nekünk 3 gyermekünk van, és mindegyik gyermekülés köteles évjáratú. :) Úgyhogy azt is kipróbáltuk hogy egyáltalán beférnek -e a gyerekek. És láss csodát, nem tudom hogyan, de beférünk mind az 5- en, babakocsistól.
Másnap már mentem is a szerelőhöz, pár napra rá tudtak vele foglalkozni, átnéztük, és kiderült, hogy a törött rugón kívül semmi baja nincs az autónak.
Felkészítették a műszakira, pár nap múlva egy ismerősöm segítségével már a kezemben volt a forgalmi a rendszámmal.
El kezdtem használni, semmi gond nélkül közlekedtem vele, amíg egy gyorsítás alkalmával az autó leszabályzott 2800-nál, és ennél nem is engedte tovább a fordulatot. Felhívtam a helyi Merga szervizt (Truck Savaria Kft.), mivel csak nekik volt megfelelő számítógépes hátterük a környéken. Pár napra rá mentem, rádugták a számítógépet, és megállapították, hogy valahol elmegy a rendszerből a nyomás, ezért szabályoz le a motor. Próbáltak egy csomó mindent, és a végén úgy kb 2 óra múlva kiderült, hogy az egyik lámpánál le volt csúszva a vezeték, és mivel a lámpaállítás is a vákuumos rendszerrel működik, ezért itt ment el a nyomás. Na mindegy, az a lényeg hogy meglett, és azóta tökéletesen működik.
Pár hét használat után, alapjáraton valami kopogó hangot hallatott a motor.Elvitte a Merci specialistához, aki azt javasolta, hogy ki kellene cserélni a feszítőgörgőket illetve az ékszíjakat, ami úgyis ennyi km után javallott. Kicseréltük, a hang nem tünt el, de halkult, valószínűleg a szerelő szerint a kuplungnál?/váltónál? a nyeles csapágy hallatja a hangot. Kicserélése kb. 500.000 Ft lenne, és 50.000 Km után úgyis ezt a hangot adná valószínűleg, mert ez ilyen...
Azóta már pár hónapja használom az autót, minden rendben van vele.
Teljesen meg vagyok elégedve az autóval, jó a fogyasztása ami nekem nagyon fontos a munkába járás szempontjából is. A 75 lovas motor nem teszi az autót versenyautóvá, de amire nekem kell arra pont elég.
Az ülése nagyon kényelmes, kifejezetten jó benne utazni, nem fárad el az ember. A család is elfér benne egészen jól, persze nem erre tervezték, de erre is jó egyenlőre.
Folyt. Köv.
Hibalista
- - eső rugók egyike törve, csere párban illetve felkészítés forgalmira 60.000.- - - elment a vákuum, 2800- nál leszabályzott, az egyik lámpánál (mivel itt az egész egy kör, és a lámpa is a vákuumos rendszerrel állítható) le volt csúszva a vezeték, elég nehezen jöttünk rá 5.000.- - - 4 db elem fényezése karcok miatt, plusz polir 100.000.- - - feszítő görgők és ékszíjak cseréje,olajcsere (6 liter olaj!), hátsóajtó teleszkópok cseréje 80.000.- - - -
Ide hordtam szervizbe
Helyi Merci specialista
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Másik szerelő akinél a forgalmira felkészítés történt
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 106000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Corolla 1,4 D-4D | Következő autója? | Avensis Verso |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
