A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » A (1997-2004)

A félautomata A160  

Az ítélet értékelése
4,0(4 db)

Birodalmi bakkecske

Szöveges ítélet

Majd 10 évesen került hozzám Kismerci, nem volt tudatos döntés. Autó kellett gyorsan, ügyesen, bátran. A fél országot bebarangoltam, nézegetve a kínálatot. Nem volt semmi érdemleges. Egy napot szántam a gépjárműbeszerzésre, és az egésznapos bóklászás után az utolsó megtekintendő autókereskedésben láttam meg záróra előtt. Jól nézett ki. A belseje komolyan mint az új. Autómata kuplung - az asszony örülni fog. Merci - a szomszédokat megüti a guta. Próba: minden működik, tipp-topp, csak a váltó sivít, zúg, ha motorfékkel gurul. De Merci. Mindegy már, szarok rá, éhes vagyok, fáj a fejem, vihar készülődik, menjünk haza, mer´ a tököm kivan, fizessünk oszt jóvan. Alkudni illik, pofátlanul 100 ezer engedményt kértem a zajos váltó miatt, az eladó beleegyezett. Gyanúsan simán... Úton hazafelé: a váltó sivít, de más semmi. A váltásokat megszokni, hát, eléggé fura volt. Simán váltott, gyorsan, pontosan, csakhát ez félautomata, ahol rakod a sebességet mint rendesen, csak nem kuplungolsz. Namost engem arra tanítottak, hogy automata váltósnál a bal lábad eleinte beteszed az ülés alá, vagy a nyakadba, hogy még véletlenül se azzal fékezz. Mert a bal láb nem tud fékezni. A bal láb kuplungolni tud, vagyis a pedált hirtelen tövig kinyomni és lassan felengedni. Habár a forma1-ben pontosan így működik a fékezés is, de a való világban nem... Rendes automatánál ezzel nics is baj, mert ott beteszed Débe és többet nem piszkálod a váltókart, tehát késztetésed se nagyon van, hogy kuplungolgass a fékpedálon. De itt váltanod kell, a jobb kéz a maga beidegződött munkáját végzi, és hát a kuplungolós láb is mozdul vele automatikusan. Amíg erre odafigyesz, hogy a lábnak most kuss, addig nincs is semmi baj. A baj ott kezdődik, amikor végre alkalmad nyílik megelőzni a fehér Dukátót, négyesbe vissza, 120-ig kihúzat - egész jól megy ez az egyhatos, de hát Merci ez öcsém - Dukátó lehagyva, ötösbe fel.... és kuplungolsz egyet. A bal láb tövig nyomja a fékpedált, ABS kattog a száraz úton 120-nál, téged megfog az öv, tényleg nagyot lassusz - jók a fékek, és közben nem érted, hogy most mi a fasz van? Te minden jól csináltál, csak sebességet váltottál, most mi történt? Beállt a motor? Tönkremet a fék és minden leblokkolt? Vagy mi van? Ösztönösen még jobban nyomod a féket, mire nagy sokára rájöszz, hogy baszki ez félautomata, nem a kuolungot nyomtad ki, hanem a féket. Ekkor aztán felengeded. A sebességed ekkorra már 120-ról kb. 60 alá esett. Nomost a Dukátós sem nagyon tuja, hogy most mi van. Ő csak azt látja hogy egy köcsög Kismercis előzi éppen, amitől ő ösztönösen elkezdi jobban taposni a gátz, eddig rendben. Ott veszti el a történet fonalát, amikor az őt megelőző Kismerci satufékez előtte egyet. Jávorszarvas - teszt a Dukátónak. Dudálás, integetés, te meg kussolsz, lesütöd a szemed, mert hát hogyan is magyaráznád el ezt az egészet frappánsan, néhány szóban egy ordítozó Dukátósnak? Sehogy. Esetleg kapsz a pofádra és még meg is köszönöd, hogy nem zúzta le hátulról a Kismercit, amit most lőttél és aminek az asszony is örülni fog, merolyankis édi, megmég kuplungolni se kell, nahát... A szomszédok meg jó irigyek lesznek majd, hehehe... Hol jöhet már ehez az ő háromhengeres Fábiájuk. Lúzerek. Folyt.köv.

Hazaérve teljes volt a siker, én voltam a világ leügyesebb, legdörzsöltebb, legokosabb, stb. férje. Nem is maradt el a jutalom... khm. Persze a nőm az első 3 méteren belül kiszúrta, hogy a Kistündibündi mercinek úgy nyerít a váltója, hogy ihaj! Semmi, mondom, csak olajcsere kell neki. Elhitte, mert el akarata hinni. Na mindegy, most nem ez a fontos, első a kozmetika, hadd irigykedjenek a mindenkik, hogy milyen szép Kismercink van. Mosás, mosás, teknősbékás viasz, majd mégegyszer viasz és valóban olyan lett, mint az új. Legalább a lakk minősége emlékeztetett egy Mercedesre, ha más nem is. Egyébként az apró, kőfelverődések okozta sérülések körül már herpeszes volt a festék. Még szerencse, hogy nem volt ilyenekből sok, meg csak egész közelről látszódott a kezdeti rozsda. Erre az autóra adtak 30 év rozsdagaranciát? Na mindegy, a ragyogás már megvan. A külső műanyag és gumi részek 2 flakon szilikonsprét (mattot) szívtak magukba, cserébe eltűnt a fakószürke fátyol és fekete lett minden, aminek feketének kell lennie. Szépek lettünk, pár kör a faluban, lessenek a parasztok. Beltér. Az állapot teljesen, de szó szerint, mint az új. Csak a váltógomb volt egy icipicit kopottas, ám annyira zavaróan nem illett a képbe, hogy rendeltem bele újat valami lengyel ebayszerűségről - apám, ott aztán van minden! Viszont az autó egész belseje zizegett, ropogott, nyiszogott, nyilván azért, mert a műanyag elemek totálisan ki voltak száradva, amit megérintett az ember, az nyekergett.
Megint abbahagyom, mert a gyerek internetezni vágy. Folytköv.

Hibalista

- Vátózúgás - megjavult
- ajtózsanér - kicserélve
- központizár - részben megjavítva
- toronycsapágy - csere
- műszerfalizzó - megütügettem a műszerfalat, megjavult

Ide hordtam szervizbe

Hivatalos MB szervíz - alkatrészeket vettem ott, az árak rendben vannak. Az óradíjuk nevetségesenindokolatlanul magas, nem javíttattam náluk semmit

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Mekgajver Péter, mindent megcsinált baráti alapon.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1998
Kényelem (2) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 127000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Ibiza Következő autója? Multipla lett
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz A 1997 (2002 - 2004)

További ítéletek (67 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)