A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » A (1997-2004)

A A190 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A190 Némi meglepi

Szöveges ítélet

Az autónak most is tulaja vagyok. Eltelt vele 10.000 km, és fél év, így megírom első ítéletemet.
Előszóként leírom, hogy a páromnak 2003-ban vettük az első W168-ast, az egy A140 Elegance volt. 2 évesen vettük, és 12 év után cseréltük egy W169 A200-ra.
Mivel nagyvárosban élünk, tetszett az autó mérete, és elmondhatom, hogy nagy szívások nem voltak vele, ezért a listán szerepelt a típus, bár tudtam, hogy csak nagy motorral venném meg, de nem dízel motorral. Nem kívántam szívni a kettős tömegű lendkerékkel, és a társaival, ami egy használt, 10 év feletti dízelben ott lapul alattomosan. Másrészről meg folyton az járt a fejemben, hogy egy viszonylag megbízható (vagy annak vélt) autót miért is adna el egy "fogyasztó", ha azon minden frappánsan működik, és a szerelő is azt mondja, hogy nem kell rá költeni.

Mikor a rohangálós 1.4SE Astrámat eladtam, tudtam hogy új autót nem tudok majd venni, de minimum 5 évet fiatalítani szerettem volna. Azt is tudtam, hogy nagy "dögöt" nem veszek a városi "szüttyögés" és parkoló keresgélés miatt, bár a 2 gyerek miatt kacsingattam arra felé is.

Néztem én mindent a japán és német fronton. Mivel kettő autót tartunk fent, szempont volt a fogyasztás is. De én meg erősebb (100 ló feletti) kocsit akartam, a kettő elvárás meg az LPG vagy CNG üzemű kocsik esetében találkozik. Így hát gyenge pillanataimban kacsingattam a CNG-s Multipla felé is. Éppen egy, csak és kizárólag gázos autókkal foglalkozó nepper házához tartottam egy ilyen multipla randaságot megnézni. Amikor hajtottam be a farm hosszú bevezető útján, már láttam azt a sok hihetetlenül elbaltázott kinézetű multiplát, s közben azon töprengtem, hogy mi a francot keresek egy ilyen helyen?
Kiszálltam a kocsiból, körbenéztem egy Multiplát, s éppen köszönés nélkül akartam menekülni elfelé, amikor a szemem sarkából egy szín alatt megláttam egy fekete W168-at.
Mutatóujjamat ráemeltem úgy 20-30 méterről, és hanyag nyugalommal a következő mondatok hagyták el a számat: az meg mi?
Jött a válasz : az egy A190, de az LPG-s.(majdnem behugyoztam). Asszongya' a csóka "este vettük le a tréllerről" B@mmeg - gondoltam - még arra sem volt idejük, hogy az órát eltekerjék.
Azonnal ellágyultam. Már akkor tudtam, hogy az enyém lesz. Kocsit mindig úgy néztem, hogy közben a nagy alkatrész kereskedők online alkatrész árait is megnézem, mit mondanak egy lengéscsillapítóra, egy talpasra, vagy egy szélvédőre. Tudtam hát, hogy nagy szívás nem lehet vele, mert pl. egy lengéscsillapító az astrába 8e, akkor ebbe max. 10e. Ja, a kasztni galvanizált, pár idom műanyag, rohadást nem kell keresni rajta!
Azonnal rárepültem, kulcsokat kértem, stb. Nem érdekelt, hogy a kívül valami olajos szerű szartól nem látszott a teljes kasztni, mintha le lett volna impregnálva. Felnyitottam az elejét (sokat nem lehet látni), le is csuktam, de láttam hogy az egyik legjobb LPG cucc van benne. Beültem, kárpit elviselhető, kopás a kormányon meg a váltón, aztán sehol máshol. Amúgy a kocsinak előnye, hogy sem az ülések, sem a kárpit nem hajlandó nagyon kopni (a W169 gyorsabban kopik). Ezek alapján gyorsan számoltam, és kb. el is hittem a 193.000 km-t.
Már besötétedett, mikor a próbaútra mentünk. Indult, ment, de gázon nem. Az off-olt teljesen, ha kézzel kényszerítettem, akkor is csak visított, hogy üres a pótkerék tartály, de nem volt az.
Remek, istenháta mögötti utakon mentünk, a lehető összes úthibán át. Annyira rá voltam izgulva, hogy az sem érdekelt, hogy zörögtek a talpasok, a stabpálcák, mert tudtam hogy néhány ezer forintokról beszélünk. Egy lényeges dolgot, azt hogy mint utólag megtudtam az A190 és A210 típushibája, miszerint gyenge a váltó, és zúghat azt rohadtul nem hallottam, meg. Utólag belegondolva szerintem némi kábulatban voltam még, hogy ez a vas az enyém lehet.
Megvettem. Előtte egy szerelő még jól átvert. Vélhetően azért, mert a nepper fél órával hamarabb odaért, és jól beokosították az ügyet. A mondásom az volt, hogy ha nagy hibája van a kocsinak, nem kell. Így hallgatták el, hogy a váltó zúg. Cserébe elém raktak egy 40.000 Ft-os javítani valót, amibe sok minden benne volt (teljes olaj és szűrő csere, pollenszűrő csere, féktárcsák, fékbetétek, stabpálca, katalizátor herélés). Nem sokalltam. (Ja, úgy egyeztünk meg, hogy a kinti ár + 50 rongy,a többi az én költségem. Mivel nem mondott sokat a kinti árra, belementem. )
Másnap a vámolásra menet hallottam meg a váltót. Kissé ideges lettem. Ment a hebegés habogás az eladó részéről. Ráadásul kiderült, elszámolta a regadómat is egy negyvenessel(EURO3-nak mondta, pedig csak 2-es). Kissé zabos voltam. Így hát azt mondtam hogy ok, akkor lehet bevállalni egy-két dolgot. Mondta, hogy akkor a gázt megjavíttatja, a váltót meg felesbe. Belementem. Mivel aznap hozzám került a gép, a gázautó szervizbe én vittem. Az ember előre lebeszélt velük mindent, persze azt, hogy csak módjával cserélgessenek. A szervizes nem hazudtolta meg magát, ő azt mondta 5 perc turkászás után, hogy akkor lesz csak ok, ha mindent kicserél. Belegondoltam, hogy ha elkészül, nekem csak el kell innen hajtanom, és a kocsi amúgy nem volt drágább a gázossága miatt, ezért biccentettem: cseréljétek. 6 óra múlva egy totál új, pöpec gázszettel kigurultam, felhívtam az emberünket, hogy okés lett a kocsi, és némi vigyorral hazamentem.

A váltóval még lesz bajom. Bár bontottat kapni 50-60 rongy körül (ha éppen kapni, mert nem nagyon van), de a cseréje egy agyhalál. Ha le akarsz sokkolni egy autószerelőt, akkor kérj ajánlatot W168 váltó cserére. Minden előjel nélkül ki tudnak tőle állni kékhalálra, akár a Windows.

Egy időbe kivilágított menet közben az ABS lámpa, és ekkor úgy gondolja elég nekem az ötven kilóméter óránként. Javítása egy újraindítás volt. Ezt 2× az elején előadta, azóta sem.
Az első izzócseréken túl vagyok, ez sem szereti a hátsó izzó lámpákat, ezért öli őket.
A szokásos típus jellegzetes hibák is megvoltak (kivéve a rettegett indexkar anomália, amikor csak reflektor van, de az mindig).

Ilyen volt a törött két hátsó rugó (8.000 ft/db MONROE)
A törött hátsó lengőkar csapágyazás (15.000 Ft)
Generátor szabadonfutó és szíjfeszítő görgő csapágy visítás (6.000 és 3.000 Ft)
Hátsó ajtó levegős központizár dugattyú halál (még nincs meg). Amúgy hihetetlen, hogy ezt az izét, aminek a gyártása kb. 2 Ft, nem lehet kapni, de sehol.

Jah, a gumiméret. Csak az A190 és az A210 van szerelve a 16"-os felnikkel, az első féknyereg mérete miatt. A gyári gumiméret 195/50R16. aki gumis, az már fogja a hasát a röhögéstől, de akkor ideírom a váltóméretet: 205/45R16 na? És akkor nem is mondtam a 185/55R16-ot, amire egy-két online új gumi kereső is feladja a keresést, vagy megáll 2-3 darabnál.

Amúgy a verda megy mint a barom. Gázon 140-ről 180-ra (persze német pályán) okoz meglepit pár erősebb golfnak, focusnak, de passatnak is, meg miegymásnak. A gyári gyorsulás, az 8,8 mp 100-ra, ezt tudja is gond nélkül. Benzinen még brutálisabb, csak szoktatni kell vagy ehhez, vagy ahhoz. Ugyanis az ECU eltanulja a gáztól a baromságot, tehát nincs olyan, hogy most átkapcsolok benyára, és legyorsullak.

Fogyasztás? Érdekes. Város Benzin 10 liter, gáz 11. Kint benzin 9 liter, gáz 9,5. Pálya benzin 8 liter, gáz 9,5 - 11 tempó függő.

Összességében nem bántam meg, de fel kell készülni a tizenéves példányoknál a típus jellemző hibáira, a gumiméret miatti lehetetlenül drága gumibeszerzésre.

A alkatrész árak vegyes érzelmeket keltenek, a futómű és apróbb dolgok olcsók, olykor hihetetlenül, de ha kicsit jobban bele kell nyúlni, akkor csak és kizárólag műhelyben lehet, és onnantól lehet drága. Például egy szimpla gyertya csere a döntött motor miatt vagy jóga mestereknek, vagy emelővel, és jól szerszámozott embereknek való. Nem szabad otthon neki fogni.

Utazási komfortja jónak mondható, bár a keményre hangolt futómű miatt az úthibákat nem kedveli, és jelzi is őket tompán. Pattogós is kicsit. Az üléspozíció magas, a párom imádta a 165 cm magasságával, viszont megszokást igényel, én eleinte úgy éreztem, mintha a térdeim a nyakamban lennének, mert a dupla padló miatt magasan van a padló. A 4 éves kislányomnak kihívás felmászni. Csomagtér arra elég, hogy a tacskóba beugorj, és bedobj egy-két zacskót, férfinyelvre fordítva 3 rekesz sör 1 sorba, és ha kicsit előre döntöd a hátsó támlát még egy sor bemegy.
Aki nagyobbat keres, annak ott a Long verzió, abban egy kispolák megfordul a két üléssor között.
Kezelőszervek jók, határozottan működnek, kopásra nem hajlamosak.
Zörgés, nyöszörgés innen onnan, de nagyon ritkán és csak rossz úton hallható, nem vészes. Kormány rásegítés szerintem jó, de volt már hogy túlkormányzottá vált egy manőverben.

Folytatás
Megvolt a váltó csere. Először egy bontott váltót vettem, amit kimosott a szerelő, majd gyári olajjal feltöltve került a gép alá. Sajnos ez is csak 20e km-t bírta, úgyhogy a régi váltót otthon szétkaptam. Egy orosz oldalon megtaláltam az összes robbantott ábrát a kocsihoz, így a cikkszámok sem voltak ismeretlenek.
A gyár INA csapágyakkal rakta össze a váltót, a difi csapágyak totál szétmentek (képek mellékelve), de a meghajtó tengely csapágyak is széthullottak. Szerencsére mindenből találtam japán KOYO csapágyat. Nem is volt drága a művelet, úgy hogy a csapágyakat cseréltem, szimmeringeket is cseréltem, plusz vettem féktisztítót, brigéciolt, egy-két torx dugókulcsfejet, plusz gyári váltó olajat, költöttem összesen 40 ezer forintot. Így már tökéletes lett a váltó, azóta elszaladt még 40 ezret, semmi baja.
A gázszett jól produkál, bár ki kellene már takaríttatnom a reduktort.
A futómű kapott mindenből újat, többek között 4 lengéscsillapítót is, ettől tökéletes lett. A hátsó hosszanti lengőkar csapágyazása minőségi alkatrészt kért, az utánagyártott 10 ezret sem bírt. Jelenleg semmi koppanás lógás sincs a futóműben, fogja az utat szépen, jó feszes, bátran sportosnak mondható.
Az ülések a jelenlegi 260 ezer kilométer óra állás ellenére sincsenek kiszakadva, a sofőr ülésen látszik egy enyhe, de tényleg enyhe kiülés, ami még egyáltalán nem vészes. Egy kárpit takarítás azért nem ártana neki.
Kapott a gép új kuplungot is. Elkopott a régi. A lendkereket felszabályoztattam, beállíttattam, mintha más autóban ülnék. Ez egy kicsit sokba volt, és megadta a kegyelem döfést is. Most jó a kocsi, most így el lehet adni, úgyhogy piacon van.

Eltöltöttünk együtt durván 70 ezer kilométert 2 év alatt, sosem hagyott ott sehol, de mindig minden meg volt csináltatva. Szerettem a dinamizmusát, az olcsó gáz ára miatt pedig egész jól kijöttem anyagilag is, de a megspórolt pénzt rá is költöttem mindig. Mérete miatt ideális városi autó, de a motorja miatt autópályán sem kellett szégyenkezni, sőt....
Összességében szerettem, de már másra vágyom.

Verdikt: Most, hogy már más kocsijaimba beletettem úgy 70.000 Km-t azóta, így visszaemlékezve a következőt mondanám el annak, aki W168-at nézeget. Pofás ki városi autó, de nagyon nézesse át, mielőtt megveszi. Legjobb választás motor terén nincs benne (volt a140 és 190-es is), mindkettő tudott szépen fogyasztani. Egy ismerős automata dízelét vezettem, az talán jobb volt, fogyasztásilag mindenképpen. Ha nem volt a kasztni törve, nem rohad, de a futómű nem szereti a magyar utakat. A nagyfiamnak hamarosan jön a jogsi, így a sok sok alap biztonsági extra miatt lehet hogy lesz még ilyen a háznál.

Hibalista

- Stabilizátor rudak (kutyacsont) - Első talpas gömbcsuklók - Katalizátor - Váltó - Tolató lámpa kapcsoló - Bal hátsó lengőkar csapágy - Hátsó rugók - Generátor szabadonfutó + szíj feszítő görgő

Ide hordtam szervizbe

Hódi G. MórahalomLehagyta a testcsavart a gyújtótrafó hídról, így kicsit háromhengereztem, majdnem elszállt a trafósor.

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Kiss Autószerviz Szeged egy pontot csak azért vesztett, mert ideális szerelő nincs.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 193000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 14300
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Astra F Következő autója? Ceed
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz A 1997 (2002 - 2004)

További ítéletek (67 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)