A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » /8 (1968-1977)

/8 200D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Soha, soha nem lehet megunni!

Szöveges ítélet

Ha valaki tud valami jó vételt, szóljon. Ez volt a mottóm, amikor nekiláttam állólámpást keresni. A gyönyörű nálam kizárt, mert abban semmi kihívás. Lehet, hogy jó, lehet hogy értkesebb, lehet hogy egyszerűbb, de akkor hol marad a két évnyi élvezet, izgulás és sikerélmények, mikor egy újabb csavar vagy tekerentyű kerül a helyére. Olyan, mint egy lego, csak nagyban. Csillagos technics lego.

Jött egy telefon, jó vétel, kell a pénz, vagy megy a méhbe lassan. Meglátni és beleszeretni egy nagy kupac rozsdaboglyába percek kérdése volt, leszervezni a pótos teherautót a millió alkatrésznek illetve trélert hívni a járműnek pedig újabb pár perc. Hétvégén már a kertben ketyegett.

Egy karikát azért mentünk vele, de két hónap múlva már csak dobozok és kosarak voltak a műhelyemben. A télen kasztnishoz került, ott is maradt egészen tavaszig, majd a fényező wellnessrészlegében töltött pár hónapot és egy év után hazaérkezett a kéreg. Motor bele, beltér bele, de sietni kell, mert ki kellene vinni egy kiállításra. És ki is került. Másfél örömteli és sikerekben gazdag év és egy újabb autó menekült meg az enyészettől.

Na jó, ennyit a hülye sztoriról, majd a végén még egy szösszenet.

Az autó egy állólámpás 200D ötvenpár lóerővel, négy ajtóval és egy lovat is elnyelő csomagtartóval.
Kényelmes ülések elől és hátul, hosszú út során sem fárad el benne az ember. A menetzaj nulla, csak a motor brummogása szűrődik be. A szellőzése első osztályú, köszönhetően a kis elefántfüleknek és a középső orbitális légbeömlőknek. A motorja igénytelen lenne, ha nem negyven éves alkatrészekkel kellene időnként küzdeni a mercedestákolás és a kendácsolás anyaországában. Állítólag nem megy, lassú és erőtlen, városi közlekedésre alkalamatlan. Nos ez igaz, amennyiben az autónk egy pusztulat, de ha egy új szív ketyeg benne, akkor bármennyire is fáj a vallomás: hibátlanul használható közel minden közlekedési körülmény között. A közelbe nem tartozik bele az autópályán 130 felett autózók előzése, illetve hegymenetben az előttünk 60-70 között cammogó lestrapált teherautók szempillantés alatt történő megelőzése. Aranyszabály: amit a lejtő alján elérsz, azt meg is tartod, kivéve ha lelassítanak. És ezt tudja 4 emberrel nyakigpakolva valamint üresen egyaránt. Fogyasztása nyilván az új szívnek köszönhetően a sajtá tapasztalatok alapján 5,5 és 6,5 liter között alakul. Ez persze vezetési stílus kérdése is lehet én nem vagyok egy hvcs-suhamér.

Aki volt már testközelben ezzel a "cilf" korosztállyal, az tudja, hogy a kasztni nem tökéletes. Gyakorlatilag mind el van rohadva vagy itt vagy ott. Egyre kell figyelni, a túzfal két lemeze közt ne follyon be a víz sehova. Se a motortérbe se az utastérbe. Ha ez oké, akkor a többi minden megoldható. Különösen megoldandó és még a szétszedett állapotban a kormánymű felfogatása, mert a szervós példányoknál mind elhagyja magát. A 123-nál ez már lényegesen átgondoltabb volt, itt még a tűzfalas majré után ez jelenti a második legnagyobb bajt.

Ezen kívül csak menni kell velük. Nekem azt mondták, hogy majd nem fogok tudni kiszállni belőle. És milyen igazuk lett a jósoknak. Kimentem vele Németországba, egy 3000km-es erdélyi túrát is végigpörögtünk négyen, plafonig pakolva és legszívesebben most is benne aludnék, hogy ha holnap felébredek, akkor csak meg kelljen húzni a kart, várni fél percet az izzításig és már száguldani is tovább.

ÉS a szösszenet végére: az autóról kiderült, hogy új kora óta az országban van és 30 évig egy ember tulajdonát képezte. Jött pár árnyasabb év, majd így került hozzám. Mindent tudok róla. :)

UI.: létezett gyárilag kétszínű állólámpás, ez a színkombináció is gyári színkombináció (717-904) és a tető nem fekete, hanem kék!!!

Hibalista

- Ez egy roncs volt. Könnyebb felsorolni, hogy mi volt jó rajta. Például a motorja 4 év állás után pöccre indult, csak egy kis gázolaj kellett neki. Ennyi elég volt, hogy elhozzam.

Ide hordtam szervizbe

Én

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Mások

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1972
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? W123 280CE Következő autója? W114 280CE
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz /8 1968

További ítéletek (22 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)