Vedd meg nyugodtan. DE NE NEPPERTŐL!
Szöveges ítélet
Üdvözlök mindenkit.Kit érdekel a merci.Kinek van.Ki venni akar.Kinek volt.
Elöször is a "népitéletesekről".
Érdekesek a leírások. Az öntelt dicséretektő kezdve a marhaságokig. Tetszenek a becsapott levett autosok,márkaszidó marhaságai. Szerintem ezek az emberek ne a márkát szidják, hanem a saját becsapásukat magyarázzák meg önmaguknak!! Meg sem fordult az eszükbe hogy át.....ták öket?
Igen sajnos kicsihazánkba kinek nincs szakmája szorgalma,maximálisan alkamas "AUTÓBEHOZÓNAK". A menete: külföld, vásárlás,kint olcsó sérült sokatfutott sokkilométeres autót megvenni.
TAKARÍTÁS-TAKARÍTÁS-KÁRPITTISZTÍTÁS-ESETLEG BÖRJAVÍTÁS-POLIR!
A LEGFONTOSABB, A KILOMÉTERÓRA VISSZATEKERÉSE!!!!!!!!!!És a baleknak, tehetséggel történő eladás,"rárakás".
Némi -észosztás- kiséretében.
Szerintem általában igy kezdődik a történet.
Tisztelet a kívételnek!!!!!!!!
Tehát jön a vevő beleszeret.Tetszik a csillogó gép.Eladói szövegek:-Nöé volt , -öreg orvosé stb. (Olyan eladói trükkről is hallottam direkt kevés kasznisérülést csináltak rá hogy a nagyobb dolog ne tünjön fel.) Vevő (balek) megveszi. Gondolá szervizelt ujj az autója.
Majd kirándulás esetleg hosszabb út.
S rájön /ajaj/ jönnek a hibák.Kezdődik a karcogó fékbetéttel.Szervizlámpa jelzésével. Aksi lemerüléssel.Futó alkatrészeknél bugás , kopogó hangok.És a legrosszabb télen a diesel nehéz indulása. És jönnek a levevő szerelők.
Kik szerelők????? Jön a méregdrága megfizethetetlen márkaszervíz,mely iszonyatos magas óradíjjakért megmagyarázza a semmit!!!
Véleményem szerint a márkaszervizeknél csak a fény, a pompás marketing a lényeg. A vevő elégedetten fizet a semminemü szerelésért.
És később rájön autója semmivel sem lett jobb.Ilyenkor kell egy márkatársi tapasztalat ajánlás.
Tehát a Mercedes véleményem szerint.
Az én autóm törötten jött be,alpjában kiváló állapotban . Barátom importálta, javította ki a kasznit. Motorikusan hibátlan volt. Láttam sérülten a tréleren.Km óra 87ezren (de az igazi km-t kitudja??) A javítás benne volt a vételárban. Mikor átvettem vízsgáztatva, mercihez képest kevés km volt benne. Én szervizeltettem.Olaj stb.
Adagolóhoz még nem kellett nyulni. A hardit sajnos már cserélnem kellett.Nem vészes a javítása.Viszont nem szünt meg a gázadásos jellegzetes difis féltengelyes(?) rántás. A motor hibátlan .Olajfogyasztás szinte cserék közötti normál a szerelö szerint.Én a motortól nem sajnálom a szűröt és márkás ellenőrizhető olajat. A gázolajra nem érzékeny. A magyar "biodizelt" is szereti. A kaszni nem rozsdásodik kívülröl.(belül meg nem látom). Kényelem mercis keményen "folyós". Motordinamika hát igen ez kritikus. Szóval nem versenygép. Inkább lendületesen kell vele autózni. Ha gyors dinamikus tipusra vágysz lapozz a hirdetésilapodnál a 2,5 sima diesel tipusról. Nem a Te autód! Autopályán a 130-140 kellemes vele. Fölötte hangosan kezd jelezni.Viszont ezzel a tempóval Budapest-Hamburg motorkihülés nélkül lazán biztonságosan autózható.
Bár kint bosszantó hogy többen előznek meg mint ahány autót mi előzünk meg. Tehát fogalmazzunk ugy a 2,5-ös sima 1992-es diesel motor lomha lusta! A 2007-es németes autóparkhoz "csiga". A kopó alkatrészei öninditó-generátor stb már javításra szorultak. A fék stb csak betét szinten. Viszont mostanában a müszerfalvilágítás visszajelzök bosszantgatnak. Néha "parázslik" valami érintkezési hiba lehet.
A váltóból csöppent az olaj, /már a vásárlásnál/ melyet elhanyagoltam. Csere lett a vége. Olaj nélkül mi nem megy tönkre vigasztaltam magam. Bontóban sikerült "garanciával"vennem. Összességében. Ha sikerül jó ellenőrizhető példányt venned vedd meg. A piaci ára ár értékarányú. Szervizelése nem drága. És ha szerencséd van a sarki szakibácsi is tudja javítani.. klasszikus modszerekkel. Semmi "compjuterizácios hokuszpokuszozós" szakmühelyre nincs szüksége. Tehát egy hálás Mercedesed leszszszszs. Hatalmas biztonsággal csomagtérrel.
Bár ezt a tipust gyártanák magyarországon a suzuki helyett! Ujonan meglehetne ma is venni!!!
Sok embernek, 15-20 évre nem lenne gondja az autojával.
Hibalista
- Váltó 80000Ft (saját hibából tönkre)
- Hátsó lengéscsillapítok 60000Ft
- Önindító-Generátor kb30000Ft
- Kopó alkatrészek kb 40000Ft
- Sérülésmiatti karosszéria javítás 300000FtLásd kép.
Ide hordtam szervizbe
"Budus" az ezermester szerelő.
Bartha Zsolt a "versenyszerelő"
Ezt a korú autot csak ismerőshöz szabad vinni.Ki nem gazdagodni akar.És érti a mercit.És szakibácsisan dolgozik
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Szeged Merciszalon (föleg diagnosztika)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 2020100 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 730i | Következő autója? | Mercedes E diesel 1996- |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
