Mercedes lelke.....
Szöveges ítélet
Kedves olvasó...
Had kezdjem azzal, hogy a Mercedes iránti rajongásom már kiskoromban elkezdődött és ezen is nödtem fel, szóval nekem soha nem kelett sok 10-20 milliós hikomat elektrobigyó drága luxus-autó,amit majd csillió millió pénzért szereltethetek pár évesen, hanem egy olyan autó ami egy jelkép-biztonság-kényelem-és olcsó fentartású, de mégis megjelenhetsz vele, mert lelke van!
Amin felnöttem 190.D Merci abban tényleg benne volt a km-er (1,5millió) és nem kellett bontani a motorját, szoval nekem itt kezdődik az autó!
A Mercedes Benz W124 világ legjobb autója, tényleg meghálálja a törödést... egyszerüen nem lehet leirni hogy egy w124-es Mercit milyen vezetni és bírtokolni, ezt át kell élni.
Természetesen lehet ezekre költeni, mert hát ugye egy 1985-1996 ig gyártott modellekről beszélünk, de aki odafigyel rá azt meghálálja a kocsija. Ezeknek még van lelkük, nem mint a japán-kínai számítógépvezérelt vírusoknak (kocsinak) :) Egy gondjuk van az mégpedig a sárvédők, ha már egyszer sérültek akkor hajlamosak sorra rozsdásodni, vigyázni kell velük. Na meg persze javítani, de amugy más nem nagyon. Még talán a Sonne Sibedák romlik el hamarabb, aminek ha nincs ismerős aki beválalja hát csunya összeget kell fizetni... (tapasztalat) A kocsi gyújtáskapcsolója a nagy szakik szerint olyan 4-500.000 km intenzív használat után tönkremegy, ezért aki ilyen kocsi vásárlásán gondolkozik annak ajánlott rendelni bele egy újat... nem vészes összeg. max 14ezer Ft. Ez a 2000cccm szívó diesel motor nem egy izomgép, 75ló, nem is arra tervezték hogy itt valamiféle Schumaherekkel versenyezzen az ember, hanem a kényelmes és megbízható vezetéshez. Itt nincs min agyalni hogy mikor mi romlik éppen el, nem sok elektronika van a kocsiban, rengeteg minden vákumcsövekkel van vezérelve, ezek pedig 2szer is túlélik a kocsit :)
Szóval csak ajánlani merem, bár nekem a következő az egy már E-classos W124-es lesz és 2500cccm 20szelepes szívó diesel motorral minimum, mert az még kevesebbet eszik mint a 2000cccm diesel, ezt garantálni tudom, mert 1,5éve teszteljük e két W124-es fogyasztását :) na meg hát azért az már lép is, főleg ha egy 5gangos váltóval meg automataspeer difivel bolondítjuk meg a történetet....
Vásárláshoz még annyit szeretnék hozzáfüzni hogy ha valaki egy hazai ex-taxi-t fog ki akkor nagyot alkudjon :) ha külföldi taxi-t és remek állapotban akkor meg becsülje meg. ugyanis odakint nem úgy müködnek mint nálunk hogy holmi hókuszpókusz szerelők sufnizzák menetkészre, hanem a mercedes szervizek valamint a gyári taxi szervizek, akik azért beleteszik a strapát bíró alkatrészeket. Egy gyári taxi 190-es vagy w124-es ha kintről megveszed teljesen más mint egy itthon nem taxi merci. Szinte mindene, erősebb felépítés jellemzi, ugyanis odakint váltósoförrel is nyomják a kilómétert 0-24 órában. Szóval egyedül hozzánemértő embernek NEM SZABAD elmenni és venni ilyen autót, vigyen magával egy hozzáértő ismerőst, szerelőt ... stb...
Én magamrészéről sokat megtudtam ezekről a típusokról,,,
Saját w124-esembe is gyárilag 4gangos váltó volt, most kapott egy 5gangosat, így sokkal jobb lett hosszú távon, Az automata klíma remekül teszi a dolgát, magától hűt-fűt mikor mit kíván az időjárás a kocsiban :)
Egyszerüen minden szuper rajta, csak lenne egy picikét erősebb motorja, és már senkinek semmi pénzért nem adnám.....
Itt nem kell félni mikor maradsz az út szélén, ezek az autók 400.000km nél járatódnak be, 800.000km-nél összekopnak teljesen az alkatrészek és vígan gondnélkül, persze nem a pesti utakon, muzsikálnak akár 1,5-2.000.000km- ig is motorbontás nélkül. Persze ennek előfeltétele a gondoskodás és nem széthajtás!!!
Na meg persze had emeljem ki, hogy még mindig van megjelenésük és presztizsük is, ami nem utolsó szempont. Hiszen ez nem más mint a Mercedes eddigi legsikeresebb autója a W123-as után! Bátran megjelenhetsz vele bárhol, nem fognak lenézni,ja és aki megveszi az új *uzuki akármit és leszolja annak meg nyugodtan megmondhatod hogy adja el inkább és az árából vegyen 2db ilyen mercit! Na ez a nem mind1! Hogy egy autó majdnem 20évesen is jó állapotban karistolja a 800.000- 2.000.000 Ft közötti részt, állapottól függöen. No lehet venni nagyon olcson is de azokba jobb nem belefolyni :)
Mercedes Fórumtagként ajánlani tudom az index.hu-n található Mercedes Benz Cars Club fórumunkat, ahol szívesen várunk minden Mercedes szeretőt és tulajdonost.....
Hibalista
- Fékbetét csere fillérekért.... - Kipuffogó dob csere 5ezerből.... - Automata klímapanel 18évesen megadta magát, egy 20-asért cseréltem :) - Adagolónál a gázolaj visszavezető gumicsövek cseréje 500Ft-ból :) - Főtengej szimering csere 5ezer... - Nyelestengej csapágy 18éves zörgött, cseréje 10ezer volt... - Hardy tárcsát 4ezer ért cseréltem :)szintén gyári volt :) - Kézifék pofa csere 7ezerből (a jóisten se tudja mikoriak voltak benne)
Ide hordtam szervizbe
Ismerős... (Mercedes)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 265000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 190.D | Következő autója? | W124 E-class Coupe vagy Sedan |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
