Lególcsóbb példányt soha
Szöveges ítélet
Sikerült megvennem 2006-ban a legolcsóbb 124-est.600e ft volt.1990-es évjárat.Nagyon örültem neki mert 85-ösöket nézegettem ezért a pénzért és nem találtam.Telioldalas telitalálat.Így gondoltam.Akkori állapota borzasztó volt, de mindenre elszántan akartam az autót.Fényezése sprayvel készülhetett valami parkolóban,jobboldali toronynál karoszériajavítás sziloplasztal(?!).küszöbök kétoldalon rozsdásak és lyukasak,a motorháztető csálé,a motor nem áll le,le kell fullasztani,elektromostető nem működik,fényszóró törött,lökhárító enyhén sérült,nem sokkal később a vákumos központizár elromlott(nem baj majd nyitom kulcsal aztán meglepi a benzinkútnál.Tanksapka ajtaja nem nyílik,központizár zárt állapotban halt meg.Telefonálás,csomagtérben kárpitbontás,tanksapka mögött,karosszéria belsejében,gépzsírban turkálás,manuális nyitó megtalálás :) .
Tanulság: az adott típusnak a legolcsóbb egyede csak hulladék lehet.Estemben a felújítás sem éri meg.Karosszériamunka kb 100e,jó fényezés legolcsóbban 200e.
650-ért lakkfekete coupét kaptam volna.Ragaszkodtam a dieselhez.Így legalább 8-9e-t spóroltam havonta a coupéhoz képest és egy romban ülök.
Idén már a fényezésem is potyog.Tavaly toronyszakadás a Thökoly úton.Merciszerelők körbeállták,ilyet mercinél még nem láttak.Diagnózisuk:2-3 évvel előtte iszonyatosan lezúzták és javítás helyett összegányolták.
A 123-ast viszont mindenkinek ajánlom.Egyetlen hátránya a rozsdásodás.Megbízhatóbb autót nem gyártottak soha.Alkatrészárai pedig a ladáéhoz mérhetőek.Új lengéscsillapító 6e,Új rugók hátra 6e(állítólag a 126-osé belemegy,attol áll égnek a feneke)új első index kompletten 1200.Ja,és használt étolajjal is elmegy.
Asszem visszacserélem egy 123-asra.
Hibalista
- Ablaktörlőszerkezet megszorult + alaktörlőmotor(bontott:5000)
- Kardántengely lágymányosi hídon szétesett és szétb...ta a váltórudakat is.Javítása bontott elemekből:tengely 5e,hardy 5e,excenter 5e, váltórudazat bonus,szerelés 20e.
- Toronyszakadás a Thököly úton.Lakatosmunka 28e.
- Kipufogó leömlő cső:11e szerelése 5e.
- Izzítógyertyák:1200/db (ISKRA) ,vákumszelep7000+csőjav.,ezek szerelése 20e.(Gyertyacseréhez le kell szedni a motor felső részét(szívósor?)is.A rossz izzítógyertya miatt a műszerfal zárlatos,volt a műszerek rosszul jeleztek.)
- Fényszóróüveg külön vehető:2000ft, szerelés sk.
- Féktárcsa új:3e!(gyári 11e)
-
-
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 250000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 123/240 D | Következő autója? | 123 vagy egy hibátlan 124 |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.8/10) |
