Jobb, mint a többi más típusú szar
Szöveges ítélet
Ez a W124 E 250D Merci 10 hónapja került hozzám, előtte egy szar Toyota Avensisem volt, elektronikai hulladékhalmazból. Egy évesen meg is szabadultam tőle. Hál´ Istennek.
Akitől vettem a Mercit egy-két havonta használta egyszer-kétszer hobbiautóként. Nagyon jó áron sikerült megvennem 695.000 Ft-ért, 305.000 km-rel. Én csak a lehető legjobban tudom dícsérni ezt a kimagaslóan megbízható gépkocsit, amely szerintem a Mercerdes gyár egyik remekműve. 250 D ,pont az arany középút a dízeleknél kedvező fogyasztásával, 7,5 l/100. Akármennyire is leterheltem a kocsimat, mert építkezésnél azért szükség volt rá, teherhordóként húzni a 19 mázsás utánfutót, egyszer sem vettem észre, hogy megtorpant volna. Még így leterhelten sem tudott 8 liter gázolajnál többet bekebelezni. Megbízhatóan teljesítette a hétköznapi feladatát.
Ez az autó nem csak egy átlagos hétköznapi (szar) autó mint az összes többi, a mai utakon szaladgáló, 10 éves kort ha megérő, elektronikával lebutított, benzinzabáló roncshalmazok. Ez az autó egyenesen egy legenda. Több mint autó. Nálunk egy családtag. Minden nap járunk vele, amerre csak megyünk mindig észrevesszük a ránk vetett tekinteteket. Megnézik a Mercit, még ha 19 éves is.
Azért ilyen idős korban 19 évesen, érdemes már egy kicsit foglalkozni egy ilyen csodálatos autóval. Mert meghálálja a törődést. Ami a legfontosabb. Nem kell fölösleges illúzíókat kelteni egy autóról azért mert az MERCEDES "drága a fenntartása, sokat eszik stb.". Nem drága hozzá az alkatrész. Olajat, olajszűrőt persze cserélni kell rajta 12.000 km-enként, mert megérdemli. Ami kopik, mint a fékbetét, az persze máshol is cserés.
Cseréltem rajta motortartó bakot párban, mert az már csak lefutott 306.000 km-t. Pont egy kicsivel több kilómétert, mint amiről más Buzuki, S Koda vagy más ipari tömeggyártású hulladék csak álmodni tudna.
A Mercim már 308.000 km-t lefutott az élete során, de nem kétséges részemről, hogy valaha is kedve lenne az autóbontóban lepihenni.
Csak tankolni kell és megy és megy és megy, mintha csak az örök időre tervezték volna a Mercedes gyárban.
Nem tudok olyan autót ami 308.000 km után is ilyen megbízhatóan üzemel, mint a 250D. Egy valóságos csoda. Csak szeretni lehet. Nem vagyok beképzelt, vagy Mercibuzi, azért mert Mercim van. De kiváncsi lennék rá, hogy a mai Buzukik és Kodák közül melyik fog 20 év múlva is szinte újszerű állapotban, megbízhatóan, a motor megbontása nélkül üzemelni. Egyik sem. Ez a Merci 20 év múlva is ugyan így üzemel majd, a többi, nem akarok már csúnyát írni (Más típusú autó) majd jó lesz vidéken a tyúkólakban tyúkot ültetni vagy tojáskeltetőnek, vagy csinálnak belőle virágosládákat szemeteskonténereket.
A Mercedes akkor is egy legenda lesz majd, mert nem tud más lenni csak a legtökéletesebb.
Soha nem bánom meg hogy ezt választottam, mert a legjobbnál már nem lehet jobbat választani.
Hibalista
- BGM-nél hátsó fékbetét 2400.-
- BGM-nél Bilstein motortartó bak 24.000.- /pár
Ide hordtam szervizbe
nem hordtam szerelőhöz, mert nem volt rá szükség.
Ez a Mercedes otthon javítható.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 305000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Avensis 1.8 Sol tech | Következő autója? | nem akarom eladni, ez marad. Majd egy másik Merci mellé. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
