Ímádom, utálom, imádom, most minden jó, erre megdöglik.
Szöveges ítélet
Nos, hol is kezdjem. Veszettül szerettem volna egy saját 124-est, mert ugye az jó. Volt nekem autóm, de egy személyautó az más. Azt lehet szeretni, ápolni,csinosítgatni, MEG MARHA SOKAT KÖLTENI RÁ!!!! Szóval mindenképpen szerettem volna DÍZEL 200/250/300 szívó Mercit. Megnéztem legalább 100-at, de egyik sem tetszett igazán. Vagy seftes vagy töröttt vagy leharcolt, 1 millió km után, átalakított, egyik sem tetszett. Erre mikor már letettem a 124 projektről, elgurult az úton előttem álmaim autója. Fekete, eredeti állapotú, kifogástalan autó. Gyönyörű szürke teljes bőrbelső, klíma, ülésfűtés, fordított sportváltó, 220LE, hathenger, igen ám, de benzines. Na, gondoltam, úgysem járok vele sokat, évi max 15-20 e km, nem számít, legalább megkímélem magam az adagoló hibáktól, a izzítógyertáktól, a hidegindítástól. Megvettem! Istenem, de örültem!!! Az enyém, el sem hittem. Soha nem volt se törve, se festve, makulátlan kívűl-belül, de tényleg. Nagy vagányan jöttem vele haza Bp-ről, itt ért az első pofon: bejelzett az ABS lampa, nehezen indult.. Jó, reggel szerelő. Első szerelő: ez két külön probléma, egyik az ABS, másik benzinszívattyú. Jó, odébbtoltam a szekeret: másik: 5000 Ft-ért kicserélt egy biztosítékot, lám kész is lett. OK, szuper a gép. Következő lépés: olajtócsa a műkön: olajszűrő ház alól szívárgott az olaj: tömítéscsere, de legalább 3x-ra sikerült. addig is folyamaot olajfolt törölgetés... Jó, ok, kész, szuper a gép. Következő: olajcsere, igen ám, de ahogy lecseréltem, elkezdte enni az olajat... Hengerfejfelújjítás, szimmeringcsere. Ok, kész, ugyan úgy eszi a 10w-40es olajat. Ja, közben kérdeztem a szerelőt, ne gyűrűzzük meg, már ha ott vagyunk, nem nagyon jó, fasza a hengerfal, nem kell bántani. Mondom ok, de jó. Na, mégis ette az olajat, nem is keveset, 1l/1000km. Aztán elkezdett az ékszíj sipolni, csere, 10.000. Jó, ok, akkor most fasza a gép, rendben van. Erre, következő: bejelzett a fékbetét visszajelző. Nézem : még min 7-8 mm van rajta. Levesszük a kereket, jéééé, üt a jobbos tárcsa belső fele, ott volt elkopva a betét, ugye tárcsát is csak párban, betéttel lehet cserélni, 60.000. Akkor jött az olajcsere: sok okos mondta, h tegyek bele 15w-40-es max life valvoline olajat, azt nem fogja enni. Jó, ok, megcsináltuk. Ment bele a 15ös olaj. Kérdezem a szerelőt, nem lesz túl vastag bele, lesz kenése? Persze, öntötte is bele. Aztán minden szép és jó volt, örülte a hangtalan, most már olajat nem zabáló, egyébként bika autómnak... Kemény 900 km-.t mentem a friss olajjal, mikor is jókedvemben meghajtottam a gépet. 100-150-200-250 km/h, nagyon jó a gép!!! Egyszer érezm, lassul, elveszem a gázt, lemegy 150-re, gáz, dadog.. Na, mondom, huhu, baj van. Gyorsan hazamentem vele, rángatott, de hazavitt, kb 6 km. Reggel trailer, szerelő: vigyorogva közli, h a hangjából ítélve dugótörés. Na, mondom fasza. " nap múlva szétszedte: két dugó teljesen megolvadt, a darabjait bedarálta a hengerfej+hengerfalak, szelepeknek lőttek. Szóval most ott tartok, h van egy autó, éppen a héten lesz kész és kurvára félek ezentúl 5km-nél messzebere menni vele. Kíváncsi leszek, h mennyire fog ól sikerülni, majd megírom. Egyébként tényleg ey imádnivaló autó lenne, kívűl-belül-futómű-komfort-kényelem-teljesítmény szempontjából.
Hibalista
- túlfeszültség szabályozó, féktárcsa+fékbetét, először olajfogyasztás miatt hengerfejfelújítás, aztán komplett motorfelújítás+újra hengerfej... Új dugattyúk+fúrás+gyűrűsor+tömítések.. Hardy-tárcsa, ékszíj, mert nyiszogott
Ide hordtam szervizbe
Pff, kókány mestrerek, mindenhol csak a pénzlehúzás, értelem sehol. Ha tud vki vmi jó szerelőt...
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 245000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Boxer | Következő autója? | Passat |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.9/10) |
