Hű(tlen) Vadkan
Szöveges ítélet
Csak álmodoztam, hogy Mercedesem lesz egyszer,mígnem valóra vált az álom, -mert bepipultam.
Gyűlésre verettünk Belgrádba a 115lóerős Opel Ascona sportgíppel a leszűkített autópályán, esőben!Amikor egy 124-es Mercedes elfékezte magát előttem(elfelejtett letérni),simán belebuffantunk hátulról(ABS ohne)...
Mit mondjak...a gyári karcmentes csodaopel eleje felgyűrődött,a Merci lökhárítójáról meg lepattant egy kis festék.Gombóc a torokban,de csak ámultam amikor a faszi beismerte hogy ő volt a hibás...Kiegyeztünk,hogy mindenki húzza el a büdöst, míg nem jelenti valaki az esetet a zsernyákoknak!
A tanulságot levonva, rákattantam hogy nekem lesz egy ilyen biztonságos Mercedes gépem A.B.S-el,légzsákkal stb.
Opel megjavít, hirdetés fel, s lám beszámolva az Asconát 1800Eur ban,hozzátettem még 1700 at és lett egy metálpadlizsánszínű,színezett- zöld üveges 6 hengeres vadkanom.Nem kellett semmit rákölteni,tökéletes volt.-kivéve a gázadáskor jelentkező halk csörgést a kipufogótorokból...
Kifejezetten szégyelltem magam,amikor megjelentem vele a haverok,család előtt,mert nálunk mindenki presztizsautónak tartja a Mercedest.
Bár ne szégyelltem volna,lehet hogy megsértődött.
A vásárlást követően két héttel,úgy határoztunk a párommal,hogy leruccanunk az Adriára,Montenegróba.Éjjel indultunk esőben,amikor megdícsértem az autót...
Mondom,milyen érdekes ez az ablaktörlőmechanizmus,egy karral meg tudták oldani ezt a nagy felület törlését,meg hány százezer mozdulatot kell kibírnia..,mígnem elkezdett lassulni a törlőlapát...
Mire teljesen leállt(éjjel autópályán,Belgrád előtt)a ,az eső is megállt...bahhh,ezt megúsztuk...eső később nem volt,ezért jól haladtunk egész Nova Varosig(onnan még 60-70km a tenger)és épp beszélgettünk ,hogy most már nincs messze a cél,álljunk meg egy kicsit,megnézni a motorolajat,váltóolajat,stb..
Minden rendben,indulunk,vagyis indulnánk csak nem röffen be az autó.Ami ezután jött,senkinek nem kívánom.Persze szerszámosláda elő,injektor szétszedése(benzin-gáz üzemű)mindent átéztem, összeraktuk a párommal,addig ő is kitanulta legalább...Mondanom sem kell,hogy a nyaralásból hazatérő Zastavákból milyen jót ujjongtak,meg dudáltak,hogy egy Mercedes felnyitott motorházzal az út mentén:)Persze csakazért sem állt meg senki:(Miközben a hibát kerestük, csak annyit vettünk észre,hogy valami koszok,apró 0,5mm x3m lemezdarabkák voltak az első, meg az utolsó gyertya tövében.Gőze nem volt a mesteremnek,-akit telefonon hívtam hátha segíthet valamit 650 km-ről-mi lehet a baj!azt mondta -te ezt megtűzted,és a gáz elolvasztotta a dugattyút-.Hiába tagadtam,-ezt meg se lehet hegyekben forszírozni amikor 3000fordulaton megy 120-al,automata váltóval nem tudok mit pörgetni!-Akkor meg rossz gázt tankoltak-mondta!
A vége az lett hogy hívtunk egy autómentőt aki potom700euróért akart hazahozni trailerral!Rendesen megizzadtam mire lealkudtam 400-ra!Mi meg felpakoltuk magunkat egy buszra és hazautazgattunk.
Amikor két nap múlva hazahozták az autót,vegyes érzelmeim voltak iránta...A nyaralás árát már szinte lenyelte a hazahozatal,most még mi várhat ezután, ha szétszedik?
Szétszedték nagy kíváncsisággal az egész motrot,és csak ámultak hogy 300.000km után sincs kopás 2 századtól több a hengerekben.De a dugattyűrűk tövében mind valami kis lemezdarabkák voltak,ami miatt persze elment a kompresszió,azért nem gyulladt be ...
Az egyik inasfiú a mesteremnél kitalálta, hogy biztosan a gázbeépíésnél felejtettek benne egy alátétet és az került be a szívóoldalon kereszül a motortérbe,mire a szelepek bedarálták.
Fel lett tökéletesen újítva,főtengely,fejcsiszolás,meg két persely-hűzni,a bekarcoltak helyére,és maradt a régi méreten ,nem kellett fúratni a hengert,mert elenyésző kopás volt rajta.
Mindenestől megúsztam 800euróból.
Szinte új autóm lett,úgy örültem:)
Hazavittem,és kérdezi a párom,hogy- a csörgést megnézetted,a kipufogóban?
-ÁÁÁ,nem akrtam még pénzt költeni rá,nemsokára regisztrálni is
kell..
-Vigyed vissza,most már mindegy,az is legyen jó.!
Beállítok vele megint,leszereljük a még gyári kipufogót, a hatengeres motorból két kipufogótorok vezet ki,egy-egy katalizátorral.A KATALIZÁTOR BELSEJE -VALAMI ÖSSZETEKERT LEMEZMARADVÁNY- ELTÖMíTETTE A KIPUFOGÓT,ÉS MIVEL A GÁZOK NEM TUDTAK ELTÁVOZNI A CSÖVÖN A SZABADBA,íGY VISSZAÁRAMOLVA A MOTORTÉRBE,MAGUKKAL SODORTAK EGY PÁR MARÉK KATALIZÁTORDARABOT ÉS GALLYRA VÁGTÁK A HENGERFALAKAT!
Néztünk mint a moziban.Ha nem megyek vissza kipufogót nézetni,a párom tanácsára,a katalizátor megint visszaköpködi a darabjait a motorba és kezdődik a tortúra elölről...
Mindössze ennyi baj volt az E260-as 168lóerős,mesegépünkkel.
Amióta meg lett javítva,belekecertünk nyár óta 25000km.-t,és semmi baja nem volt,meg nem is lesz ,ha odafigyelünk a karbantartására...A katalizátorra nem kell nagy ügyet vetni mert kihajítottam jó messzire,gázzal úgysem szennyezem a környezetet-annyira.
A fenntartása aprópénzből megvan, olyan áron van minden hozzá, mint a Golf 2-esekhez,de a kényelmet meg a biztonságérzetet nem lehet máshoz hasonlítani.
Biztosítással foglalkozunk,és hosszú utakon járva tökéletes megoldás,mert gyors, kényelmes és keveset fogyaszt-11liter gáz/100km.
Szívünkhöz nőtt,és jövőre elvisz minket nyaralni:)
Hibalista
- Motorfelújítás, (karbantarás hiánya) kb. 800EUR
- Központi zár motorja 30eur
Ide hordtam szervizbe
Vajdaság,Zenta, Tibi mester
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 287000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | ascona 1.8GT | Következő autója? | Mercedes C180 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
