exPresztízs
Szöveges ítélet
1993-ban gördült le a futószalagról és hányattatott sorsát Magyarországon a széthajtott és végletekig legyalázott Mercedesek hazájában, kezdte mit céges repi autó. Szállította is szép számmal a cég külhoni vezetőit, köbcentinként egy százast szolgált, míg apám elhatározta, hogy megmenti magának.
A motorja még ma is, túl a negyedik százason, remekül muzsikál. Ereje teljében, olajfogyasztás és zokszó nélkül. Olyan meggyőzően passzíroz az ülésbe, hogy a vér csak tíz kilométer múlva jut vissza a fejbe a férfiagyból.
Az automataváltó is hibamentesen üzemel, illik is a motorhoz, a kor színvonalához igazodván kicsit lassan kapcsol, de nem is sportgép. Igazi cruiser. A sportfokozat nem hoz érezhető különbséget, nem tudom, hogy ez amiatt van mert nem működik, vagy gyárilag nem hoz többet. A százas sprintet kilenc és fél másodperc alatt abszolválja. Vége a hírek szerint 220 feletti, de még nem próbáltam.
A beltérre sem lehet panasz. A bőr nincs kikopva és kiülve sem. Finoman illatozik, mint új korában. Elképesztően kényelmes, több száz kilométert is kényelmesen el lehet tölteni benne. A faburkolatok, kicsit már lelazultak, itt-ott, de nem vészes. A műanyagok igényesek, nehezen karcolódnak, könnyű őket tisztán tartani, ami létfontosságú egy presztízsautónál. A méretről nem lehet mit mondani. Hatalmas, nincs olyan pozíció, ami megnehezítené a kényelembe helyeződést, jól elférek magam mögött, pedig elmúltam már 188 centi.
A rozsda már virágzásnak indult az A oszlopnál és a kerékjárati íveknél, de még csak közelről látszik. A karosszéria többi része jó állapotnak örvend, lévén sérülésmentes. Zajok jönnek innen-onnan, kis percegések nyiszogások, hiába, tizenhárom éves.
A legjobb része az élmény, amit nyújt. Presztízst már nem, de olyan élmény vezetni, amit nem tudok és nem is lehet leírni. Hatalmas orra van rajta az embléma, hogy tudd, miben ülsz és azt is mikor, hol jár az eleje. Kivesz a forgalomból. Teljes a csend és a nyugalom. Csend van mert az hihetetlen jó a zajszigetelése, és teljes a nyugalom mert nincs olyan forgalmi szituáció amikor kevés lenne a 3200 ccm és a 211 lóerő. Elementáris erővel tol bármilyen fokozatban és sebességnél, városban és autópályán egyaránt. Még a fogyasztására sem lehet panasz, persze nem Suzuki mércével mérve. Átlag 11 liter 25% városi hajtással, átlagos tempóval. Ha rúgod a gépet, na azt már le sem írom, mert a Green Peace tüntetést szervezne az ablakom alá. Az autóstársak utálatával nehéz megküzdeni, de harcolok érte, megéri!
Csak második autónak ajánlom, unatkozó vállalkozó szellemű lényeknek és azoknak akik szívlapáttal takarítják el a pénzt a medencéből a toronyszobába. Elképesztő a szervizköltsége. A végösszeget nem írom, mert akkor meg az MNB állna az ablak elé alamizsnát kérni és valószínűleg én sem szeretném már annyira, mint apám, ezért derítse ki a kedves olvasó és tartsa titokban!
U.I.: nem éri meg! Csak annak ajánlom, aki jobban hisz a Mercedeben, mint Tom Cruise a szcientológiában! a megbízhatósága jó lenne, ha nem lenne már kihajtva a bele!
Hibalista
- Komplett fékrendszer, tárcsák, betétek, vezetékek, kézifék kötél.
- Klímakompresszor
- Klímahűtő
- Valamilyen kompresszor, ami azért felelő, hogy megfelelőre hígítsa a kipufogógázt az emisszió miatt x2 (ez a legnagyobb át@&Đđđ| a világon. Mert ugyanannyi cucc jut ki csak nem olyan sűrűn)
- Rozsda eltűntetés
- Olajpumpa, vízpumpa
- Lengéscsillapítók
- +olaj, szűrők, görgők, miegymás és nagyon-nagyon sok benzin és vizsga és munkadíjak, és idegeskedés vajon mikor száll el már valami, megint :)
-
Ide hordtam szervizbe
Mozaik u.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Kis garázsműhely
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 320000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | 200D | Következő autója? | egy újabb ilyen pénzfaló |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
