Ennyi pénzért óriási érték.
Szöveges ítélet
Sokáig 123-ast kerestem, de folyton át akartak verni, vagy csak simán úgy éreztem, hogy túl sokat kérnek érte. Végül hosszas keresés után egy patika 124-est vettem 700 ezer forintért. Nem bántam meg.
Az elsődleges tanácsom, hogy mindenki szánja rá az időt, ha régi Mercit akar, akár egy évet is, hogy megtalálja a megfelelőt. Ennek a belsején is látszott, hogy nagyon vigyáztak rá. A karosszéria nem rohad sehol azóta sem, a krómok szépek, pedig 25 éves lesz az autó.
Az autó mérete számomra ideális, kényelmes, nagy, pakolható, városban is jól használható, parolóházban nem szenvedek vele. Autópályán kiváló társ, egész napot levezetni vele is kész élmény.
Roppant ízléses, igényes a kialakítása, a belső anyagok finomak, a fabetét 25 évesen is szép, a műanyag olyan minőségi, hogy a mai E osztályé ehhez képest egy hongkongi pizzafutár olcsó vackára emlékeztet.
Még halkan hozzátennék annyit, hogy ez külsőre is egy nagyjából kompromisszummentes, elegáns, arányos, gyönyörű autó, kortalan klasszikus.
Egy hihetetlenül banális probléma volt vele, és ezt kizárólag azért írom le, mert egy hozzám hasonló laikust jól lehúzhattak volna miatta, pl ha azt mondják, hogy injektorcsere. 2 gyertyakábel pipájában is össze volt törve a menet, emiatt néha leállt az autó alapjáraton. Csak időnként jelentkezett, ezért az első szerelő meg se találta. Azt hittem, típushiba, injektor, ami régi tipusnál óriási szívás, de a második szerelő hamar rájött, hogy egy kókler paraszt fogóval tépte le a kábelt.
Egyszerűen döbbenetes, de az évek alatt néhány elhanyagolható kopódolgon, 2 gyertyakábelen, és egy üzemanyag-rendszer tisztításon kívül semmit se költöttem szervízre. Minden egyben, minden elsőre, minden finoman működik.
Évek óta nem kapcsoltam be a klímát, ez valószínűleg költséget fog jelenteni, de ez sem az autó hibája. Jelenleg kipuffogózörgést hallani, 25 év után valami elengedhetett. Ennyi.
Igazából nem attól rettegek, hogy foglalkozni kell vele, hanem az érzéstől, hogy egyszer ez a bálvány ledőlhet, maga a hit, hogy az emberiség igenis képes olyan kocsit csinálni, ami egyszerre gyönyörű, kényelmes, és végtelenül megbízható.
A motor 8 szelepes, 2000 köbcentis benzines, automata váltóval.
Mindig teletankolok, és a fogyasztását 3 éve minden tankoláskor mérem. A legalacsnyabb átlag 8 liter volt (csak autópályán ment), a legmagasabb 15 (téli belvárosi dugómenet heteken át)
A hosszútávú átlag valahol 10 és 11 liter közt van, főleg belvárosi használattal. Takarékosnak nem mondanám, dinamikusnak sem, viszont autópályára is bőven elég a teljesítménye, finoman, sőt, gyönyörűen jár, és végtelenül megbízható, örök darab.
Összefoglalóként annyit mondanék, hogy ár-érték arányban szerintem nem nagyon van kocsi, ami megveri a világon.
Rég megengedhetném magamnak, hogy vegyek egy sokkal drágább kocsit, de nem akarok. Nekem ez kell.
Hibalista
- Két darab gyertyakábel. Állítólag az előző tulaj szerelője összeroppantotta a pipát rajtuk. - Klíma - 2 évig be se kapcsoltam, mert a tetőablakot preferálom. Most nézik át, hogy van-e baja, vagy csak tölteni kell. - Kipuffogó zörögni kezdett. 25 év után.
Ide hordtam szervizbe
Öreg mercis a 18.kerületben. Mindent faszául megcsinál, de a rejtett kábelhibára nem jött rá. Azért még szeretjük.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Öreg mercis 2. Az udvarán 30-as és 80-as évek közt készült Mercik várnak javításra mindenfelé. Újpesten a Labdarúgó utcában dolgozik, a nevét nem írom le, de mindenkinek ajánlom, aki ez alapján megtalálná.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Vectra | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
